Gå til innhold

Hvor ville dere utfoldet dere ?


-Lars-

Hvilken elv ville dere tilbakt ei uke i ?  

96 stemmer

  1. 1. Hvilken elv ville dere tilbakt ei uke i ?

    • Rena
      18
    • Hemsil
      24
    • Nea
      8
    • Barduelva
      14
    • Ingen av dem ! Foretrekker stille vann !
      6
    • Ingen av dem ! Foretrekker min hemmelige "godelv" !
      36


Anbefalte innlegg

Er så populært med slike polls om dagen, så her kommer en som ikke oppfordrer til krangling :

Dere får et gratis ukesopphold i en av disse elvene, alene eller sammen med kompiser, og får i denne perioden hele elva for dere selv  ;D

Tidspunkt for oppholdet velger dere selv . . .

Så hvilken elv ville dere gått for ?

Forter meg å gi min stemme til hemsil, før det blir folksomt  :D

De som går for stille vann, forklar gjerne hvorfor  :o

Det ville også vært gøy om dere sa litt om hvorfor dere ville valgt den og den elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Vindknuten

Det må bli Hemsil, har aldri vært der og den ser utrolig fin ut.

Rena er litt kjøttkaker for min del og de kjøttkakene har jeg gomlet i alt for mange år

Nea kjenner jeg lite til

Uka i Barduelva ville antagelig Statkraft fu*** opp så den tar jeg ikke sjansen på.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å stemme Rena før jeg leste teksten. Men i Rena er det ikke mer folk enn at det ikke hadde vært så stor fordel om en hadde hatt den alene. I Hemsil derimot så hadde det økt opplevelsen temmelig mye, så dermed falt stemmen på Hemsil, så kan en heller reise til Rena uka etterpå og betale de 700 kronene for sesongkort  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble Hemsil her også! Rena kan jeg fiske i hver dag ellers, Bardu og Nea er for usikkert vedr vannføring som min navnebror uttrykker tidligere her.

 

Hemsil er jo også ei lekker lita elv, som jeg har vært litt redd for å besøke, pga at jeg liker å være for meg selv når jeg fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å stemme Rena før jeg leste teksten. Men i Rena er det ikke mer folk enn at det ikke hadde vært så stor fordel om en hadde hatt den alene. I Hemsil derimot så hadde det økt opplevelsen temmelig mye, så dermed falt stemmen på Hemsil, så kan en heller reise til Rena uka etterpå og betale de 700 kronene for sesongkort  ;D

Ikke mye folk i rena ?  :o

Da vet ikke jeg hva som foregikk der sist jeg var der, for så mye folk har jeg kun sett i hemsila.

Neida, jeg var ikke i rena under treffen i fjor  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte blitt Hemsil for min del også, og av samme grunner som Vindknuten.

Hadde gjerne dratt sammen med noen andre gamle Renatravere, men ingen fanatikere.....kunne nemlig tenkt meg å ringe Erik (Eikre altså...ikke Gammelerik) for litt vennskapelig basert og tilbakelent guida fluefiske, elvehistorikk og sprettertskyting på tørrfluene til ytteligående tørrflufundamentalister......du kunne godt ha blitt med du også Godsmack! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte blitt Hemsil for min del også, og av samme grunner som Vindknuten.

Hadde gjerne dratt sammen med noen andre gamle Renatravere, men ingen fanatikere.....kunne nemlig tenkt meg å ringe Erik (Eikre altså...ikke Gammelerik) for litt vennskapelig basert og tilbakelent guida fluefiske, elvehistorikk og sprettertskyting på tørrfluene til ytteligående tørrflufundamentalister......du kunne godt ha blitt med du også Godsmack! :)

Takk for det, Tore  ;)

Tror det hadde blitt veldig hyggelig også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hemmelig stille, lunefullt vann i Finnmark, med ei hemmelig elv i Finnmark hakk i hæl ;-)

Enkelt og greit siden disse plassene huser de vakreste (og største, men det er underordnet) tørrfluespisende ørretene jeg vet om her oppe!

Bommer totalt på vær og vind hver gang jeg er der, men, men....

Var vitne til fire godt synlige 4-6kg's-ørreter som kom inn på grunna og beitet voksne fjærmygg.

Da stod jeg å klappet opp teltet, mens fluestang og tilbehør var godt bortgjemt nede i sekken...

I løpet av det kvarteret teltoppsettet tok var været skiftet fra sørlig, sol og varme til nordlig stiv kuling og haggelbyger...

Stille fjellvann med digre røyebeist er heller ikke å forakte  ;)

Finner jeg et lovende utos har jeg det som plommen i egget!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg temmelig alene i Hemsila rundt 20. juli i fjor (2008), og jaggu var jeg ikke nokså alene siste fiskehelgen året før også. Da var jeg for øvrig eneste gjest på Fossheim Hotell og spiste frokost sammen med noen håndtverkere i spisesalen (takk til personalet som dekket på så mye mat, la frem matpapir til niste og kokte tevann og kaffe bare for min skyld). Middagen spiste jeg på kina-restauranten like over veien, og også der var det heller folketomt. Måtte ta et par ekstra sympatiøl der for å holde omsetningen oppe. Så Hemsil forbinder jeg først og fremst med ensomhet. ;D Men jeg må jo tillegge at jeg er blant dem som også har vært der på det travleste, og kunne jeg få uka etter St. Hans eller første i juli helt for meg selv - så ja takk!  ;) Fin elv, nydelig natur rundt og mulighet for å finne sær og svær fisk  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ville være passe idiotisk av meg å si Rena når jeg praktisk talt er der hele sommeren. :D

Ikke vil jeg ei hel uke til Hemsila heller (ett par dager hadde vært mer enn nok), ikke tar jeg sjansen på ei hel uke i Barduelva selv om den egentlig står veldig høyt på lista. :rolleyes:

Ikke tar jeg sjansen på ei hel uke i Nea heller. :rolleyes:

 

Vet rett og slett ikke hvor jeg ville reist innenfor Norges grenser, trur jeg ville ha reist nordover i landet............ langt nordover :D

 

Terje!

 

 

PS. Godsmack:

Min poll oppfordrer ikke til krangling, men til humor og uhøytidlighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hemmelig stille, lunefullt vann i Finnmark, med ei hemmelig elv i Finnmark hakk i hæl ;-)

Enkelt og greit siden disse plassene huser de vakreste (og største, men det er underordnet) tørrfluespisende ørretene jeg vet om her oppe!

Bommer totalt på vær og vind hver gang jeg er der, men, men....

Var vitne til fire godt synlige 4-6kg's-ørreter som kom inn på grunna og beitet voksne fjærmygg.

Da stod jeg å klappet opp teltet, mens fluestang og tilbehør var godt bortgjemt nede i sekken...

I løpet av det kvarteret teltoppsettet tok var været skiftet fra sørlig, sol og varme til nordlig stiv kuling og haggelbyger...

Stille fjellvann med digre røyebeist er heller ikke å forakte  ;)

Finner jeg et lovende utos har jeg det som plommen i egget!

 

Det hadde jo nærmest vært skammelig om du hadde gått for en av disse "søring-elvene"  ;D

Hadde jeg vært like kjent som deg i finnmark ville nok ingen av elven jeg nevner her vært relevante,kanskje bortsett fra alene-uke i hemsil  :)

Du er utvilsomt den på forumet her jeg helst skulle ha skjenket sørpe full for å få lurt til meg noen tips også  ;D

 

PS. Godsmack:

Min poll oppfordrer ikke til krangling, men til humor og uhøytidlighet :D

Vet det Terje, så det var ikke seriøst ment  ;)

 

Nå var jeg temmelig alene i Hemsila rundt 20. juli i fjor (2008), og jaggu var jeg ikke nokså alene siste fiskehelgen året før også.

Mitt inntrykk er at om man ikke på død og liv skal fiske i overgangen juni-juli, så er det ikke nevneverdig mer trafikk i hemsila enn i mange andre elver.

Selv i hunnselva er det like tett med fiskere på de beste strekkene som i hemsila, i "høytida" vel og merke.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte blitt Hemsil for min del også, og av samme grunner som Vindknuten.

Hadde gjerne dratt sammen med noen andre gamle Renatravere, men ingen fanatikere.....kunne nemlig tenkt meg å ringe Erik (Eikre altså...ikke Gammelerik) for litt vennskapelig basert og tilbakelent guida fluefiske, elvehistorikk og sprettertskyting på tørrfluene til ytteligående tørrflufundamentalister......du kunne godt ha blitt med du også Godsmack! :)

 

Kjenner kun mine egne små elver. Kunne tenkt meg å utvide horisonten og fiske litt i alle elvene som er nevnt her. Men, rekker ikke alle på en kort og hektisk sommer. Skulle jeg velge så kunne jeg godt tenkt meg å delta i selskap som dere representerer.  :D :D :D. Men, det hadde jo unektelig også vært litt artig  å skyte med sprettert på Terje sine kreasjoner også, den 7'dagen når han endelig vet hvordan han skal ta sværingen han ikke fikk i rena i fjor. Men, med slike holdninger er det kanskje vanskelig å få plass på Kvarven....

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Måtte blitt Hemsil for min del også, og av samme grunner som Vindknuten.

Hadde gjerne dratt sammen med noen andre gamle Renatravere, men ingen fanatikere.....kunne nemlig tenkt meg å ringe Erik (Eikre altså...ikke Gammelerik) for litt vennskapelig basert og tilbakelent guida fluefiske, elvehistorikk og sprettertskyting på tørrfluene til ytteligående tørrflufundamentalister......du kunne godt ha blitt med du også Godsmack! :)

 

Kjenner kun mine egne små elver. Kunne tenkt meg å utvide horisonten og fiske litt i alle elvene som er nevnt her. Men, rekker ikke alle på en kort og hektisk sommer. Skulle jeg velge så kunne jeg godt tenkt meg å delta i selskap som dere representerer.  :D :D :D. Men, det hadde jo unektelig også vært litt artig  å skyte med sprettert på Terje sine kreasjoner også, den 7'dagen når han endelig vet hvordan han skal ta sværingen han ikke fikk i rena i fjor. Men, med slike holdninger er det kanskje vanskelig å få plass på Kvarven....

 

bjorni

 

Du er velkommen uansett hva du mener, om du fisker tørt eller vått, om du er konkurransefisker, eller fisker med gourme loff på fortommen (så klippet til Marius og Robban :D), om du fortsatt bruker neopren vadere, om fluestanga di er fra 1882, om du sykler/kjører bil/kommer gående på henda, om du kan gå på vannet, om du er en dyktig sprettert skytter eller hva det måtte være ;D ;D

Kort sagt her er alle velkommen til en svært så hyggelig happening :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kun sett rena langs e6`en, og hemsila har jeg sett med egne øyne på moen camping! hemsila er en sinnsyk vakker elv. penere enn rena(ikke bomb meg med hatinnlegg nå :S ). valget faller nok på hemsila :)  pga naturen og det klare vannet!  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kun sett rena langs e6`en, og hemsila har jeg sett med egne øyne på moen camping! hemsila er en sinnsyk vakker elv. penere enn rena(ikke bomb meg med hatinnlegg nå :S ). valget faller nok på hemsila :)  pga naturen og det klare vannet!  :o

Du må være noe jævla langsynt hvis du har sett Rena fra E6 :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kun sett rena langs e6`en, og hemsila har jeg sett med egne øyne på moen camping! hemsila er en sinnsyk vakker elv. penere enn rena(ikke bomb meg med hatinnlegg nå :S ). valget faller nok på hemsila :)  pga naturen og det klare vannet!  :o

Går e6 langs rena ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte blitt Hemsil for min del også, og av samme grunner som Vindknuten.

Hadde gjerne dratt sammen med noen andre gamle Renatravere, men ingen fanatikere.....kunne nemlig tenkt meg å ringe Erik (Eikre altså...ikke Gammelerik) for litt vennskapelig basert og tilbakelent guida fluefiske, elvehistorikk og sprettertskyting på tørrfluene til ytteligående tørrflufundamentalister......du kunne godt ha blitt med du også Godsmack! :)

 

Kjenner kun mine egne små elver. Kunne tenkt meg å utvide horisonten og fiske litt i alle elvene som er nevnt her. Men, rekker ikke alle på en kort og hektisk sommer. Skulle jeg velge så kunne jeg godt tenkt meg å delta i selskap som dere representerer.  :D :D :D. Men, det hadde jo unektelig også vært litt artig  å skyte med sprettert på Terje sine kreasjoner også, den 7'dagen når han endelig vet hvordan han skal ta sværingen han ikke fikk i rena i fjor. Men, med slike holdninger er det kanskje vanskelig å få plass på Kvarven....

 

bjorni

 

Du er velkommen uansett hva du mener, om du fisker tørt eller vått, om du er konkurransefisker, eller fisker med gourme loff på fortommen (så klippet til Marius og Robban :D), om du fortsatt bruker neopren vadere, om fluestanga di er fra 1882, om du sykler/kjører bil/kommer gående på henda, om du kan gå på vannet, om du er en dyktig sprettert skytter eller hva det måtte være ;D ;D

Kort sagt her er alle velkommen til en svært så hyggelig happening :D

 

Terje!

 

 

Hmmm, føler meg alt velkommen  :D :D :D. Kommer ikke gående på henda, for da detter tørrfluene ut. For det er disse jeg har tenkt å ta med meg  :)

Vi er allerede en liten Telemarks kontigent som så smått har snakket om tur ja.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kun sett rena langs e6`en, og hemsila har jeg sett med egne øyne på moen camping! hemsila er en sinnsyk vakker elv. penere enn rena(ikke bomb meg med hatinnlegg nå :S ). valget faller nok på hemsila :)  pga naturen og det klare vannet!  :o

Går e6 langs rena ???

 

Neida. Rena går ikke langs E6.

Mulig det er RV215 og RV217 som går langs Rena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...