Gå til innhold

Totenprodukter !


-Lars-

Anbefalte innlegg

  • Svar 881
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Beklager å poste dette folkens - men skikkelige dystre skriverier og lesinger på

 

www.hunnselva.com

 

Tydelig at vi har et skikkelig problem - forslag til motvirke mottas med stor takk.

 

Hilsen umotivert og forbannet  :-\

Dette er nok en av idiotene som har vanskelig for å godta at man ikke får ta opp all fisk man vil fra elva lenger, og sporene han har etterlatt seg er nok ikke for uhell å regne.

Stakkars folk som må fiske for å få mat i disse dager . . .

 

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg var trist lesing og jeg kjenner jeg blir litt over snittet forbanna!!!! Hva man skal gjøre med det var en annen ting. Må jo nesten ta sånne på fersken og da må man vel kanskje ha inn fler som går fiske oppsyn.

 

Vært noen turer i elva selv, og har vel følelsen at jevnt over linja hvor fluesoner og restriksjoner innføres skaper det en del harme hos de det ikke passer. Virket jo VELDIG som en demonstrativ handling det her. Er vel noen som ikke skjønner hva dere driver med, eventuelt ikke vil skjønne. Kanskje informering/opplæring av yngre er fremtiden. "Lokke" yngre fiskere inn på fluefiskets vei. Opplysning i fiskeforeninger osv. Ikke vet jeg, men jeg tar gjerne på meg oppsyn når jeg er i elva om det er noe dere ønsker. Håper ihvertfall dere slipper mer av dette.

 

 

Mvh Amund Berg Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er trist lesning rett og slett!! Denne personen kan umulig ha løst fiskekort engang! Herregud... Ødelegge SÅÅ mye, for SÅÅ mange andre!!

 

Ække dere Totninger barske a? (Bare litt egenerfaring fra Mjølkefabrikken på Kapp)

Sende de kranglete Totninga opp etter elva som ranglende fiskevoktere! Og la dem utøve egenjustis!!

 

Jeg har ikke fisket i Hunnselva sjøl enda, men hadde forsåvidt planlagt en tur snart... Liten vits det, hvis Mark-ryttera driver og raserer for oss andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, viktig å bidra med litt dugnadsånd til ei slik elv.

Jeg ser det på som en ære å få bidra på dugnad her, og jeg var med sist og blir med igjen, det lille vi kunne bidra med steinbæring.

 

EDIT:

Roy Ole. Du har etterhvert blitt en primus motor for denne elva, med et stort og godt engasjement, og det står det stor respekt av fra alle oss andre.

Her bærer vi faen meg stein sammen også.

 

 

 

dugnad_1.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig trist lesning, og det var et enda tristere skue - at det tilfeldig var gjort til slik, tror jeg neppe.

 

Har ikke noe i mot markfiskere, eller andre som fisker med annen type redskap. Ingen av oss som som bruker mye tid i elva har noe i mot dette - må understrekes!!! Vi mener at det er plass til alle typer i elva.

 

MEN - for at vi skal ha ei bærekraftig elv i fremtiden også, er vi nødt til at alle regler overholdes. Det være seg maksmål, minstemål, fredningssone eller fluefiskesone http://www.hunnselva.com/fiskeregler/ - les reglene.

 

Det er en grunn til at disse reglene har kommet - det er mange mange års erfaring av og ved elva. Utredninger i hytt og gevær av fagfolk, og ikke minst personer som gjennom et helt liv har fulgt elva. Skal denne elva overleve, og være noe poeng å ta turen til - MÅ dette følges.

 

Kommenter gjerne også artikkelen inne på Hunnselva.com - for de av dere som har noen tanker om dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg her er faktisk ; Gud bedre for et trist liv de som driver med dette må ha  :-\

Jeg har jo sett tegn på at noen sliter fælt med at det er innført begrensninger i elva tidligere i sesongen også. Mark-krok med sene og søkke som henger i buskene, og også noe som lignet innvoller midt i stien langs fluesona. Alt så åpenlyst at det er meningen andre skal se det, noe som også er tilfellet med krakken på blekkdammen her.

Mange vil kanskje syntes slikt høres helt merkelig ut, men rundt her finnes det faktisk folk som heller vil ha ei fisketom elv enn ei elv med begrensninger på uttak.

Skjønn det den som vil . . .

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, viktig å bidra med litt dugnadsånd til ei slik elv.

Jeg ser det på som en ære å få bidra på dugnad her, og jeg var med sist og blir med igjen, det lille vi kunne bidra med steinbæring.

 

EDIT:

Roy Ole. Du har etterhvert blitt en primus motor for denne elva, med et stort og godt engasjement, og det står det stor respekt av fra alle oss andre.

Her bærer vi faen meg stein sammen også.

 

 

 

dugnad_1.jpg

 

 

 

Stemmer det Andrè - her er vi begge i steinbransjen. Skal vi se....... - jeg undersøkte vel hvordan forholdene var på bunnen også jeg der vel...hehe

 

Primusmotor ...- jeg er vel den av oss i gjengen her som har mest skrivekløe, og er mest "lauskjefte" som vi kaller det. - men det skal sies at jeg har fått et forholdsvis godt forhold til denne elva, som så fint renner rett utenfor stuedøra mi omtrentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største trusselen for Hunnselva og spesielt fluesona er pr.i dag.

Det er veldig lite fisk på denne strekningen. De store fiskene bør absolutt få lov til og føre slekta videre. Det er heller ikke mye fisk mellom 300 gr og 500 gr derfor oppfordrer jeg alle fiskere til å melde fra til undertegnede eller et annet fiskeoppsyn når dere ser noe mistenkelig eller ulovlig.

 

Mvh

Leder fiskeutvalget Hunnselva

Per Erik Svenskerud

Tlf.41763486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering på forholdene - etter oppsynsrunden i dag kan det meldes om følgende; - slukboks funnet i fluesona, denne var fylt til randen med alskens sluker med både en og to treble-kroker. Spørsmålet mitt blir da.......når i svarte f.... er de folka i elva...???? - personlig har jeg nå gått elva både to og tre ganger daglig den siste uka....- og det er flere enn meg som går. Mulig grunnen til funnet av slukboksen er akkurat dette...??? - noen ble skremt og måtte løpe....- ikke vet jeg????

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tragisk at folk skal ødelegge ei slik pen elv. For min del tviler jeg på at noen ifra norge faktisk har gjort dette, heller at det har kommet polakker og tyskere, som knapt kan norsk, men forstår nokk til og ta beina på nakken når de hører fottrinn. Utrolig provoserende. Skulle nesten hatt overvåkningskamera på de mest populære hølen(e) (som jeg tipper er Blekkdammen)

 

 

Men for og komme med en gladmelding. Var og fiska ved utløpet ta Hunnselva i går, og så følgende:

 

En drøss av bittesmå sulphurea fargede døgniser, knapt større enn 20#, også var det noen bittesmå mørke som jeg tipper var niger, og videre var det noen oliven brun/grønne i krok 14#. Altså tre forskjellige døgnfluer på en dag

 

Skulle ønske jeg var lenger oppe i elva den dagen, men fluestang.

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del tror jeg fortsatt det er lokale folk som desverre føler at de kan ture frem da de ikke er enige i de nye reglene. Får en tro det ikke går altfor mye sport i tjuvfiske. Jeg skal ihvertfall nedover til elva til uken. Har notert meg nummeret til Per Erik og ringer sporenstreks om jeg ser noen ulovligheter. Regner vel med at "folk" ikke akkurat står stille og venter sammen med meg på at han skal komme, men har alltid kamera med. Får de gjerne prøve å ta det fra meg etterpå ;)

 

Har fiskekortetene fra tidligere turer i bilen men regner vel med at det står et nummer til oppsyn på det? Synes uansett alle som fisker i elva fra tid til annen burde registrere nummeret og ta turen litt oftere. Lett å snike seg unna 1 men værre om det er fler av oss.

 

Foresten fler som skal dit til uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snart klart for en dugnad igjen folkens - dag og klokkeslett er ikke helt fastsatt enda, må vente på at elva går ned igjen til normale høyder og litt bedre vær en 10mm nedbør.....(som det er nå)

280809_stein_1.jpg

 

De to steinlassene vi skal legge ut i elva i høst er hvertfall på plass, og ut i fra det som vises på bildene er det nok å ta av :)

Så for dere som har lyst til å bidra litt i denne elva - følg med, så kommer dato og klokkeslett om når begivenheten skjer

 

280809_stein_2.jpg

 

Følg også videre med på www.hunnselva.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette skjer etter skoletid, og jeg har litt flaks, så kunne dette vært interesangt og blitt med på. Det er en sann fornøyelse og hjelpe elva mann selv fisker i ;D ;D

 

Det sier seg selv at det passer best i helga, og gjerne på en søndag. Tror jeg kan få til dette, men da må datoen være stemplet, helst noen dager i forveien

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette skjer etter skoletid, og jeg har litt flaks, så kunne dette vært interesangt og blitt med på. Det er en sann fornøyelse og hjelpe elva mann selv fisker i ;D ;D

 

Det sier seg selv at det passer best i helga, og gjerne på en søndag. Tror jeg kan få til dette, men da må datoen være stemplet, helst noen dager i forveien

 

MB

Har du kanskje et klokkeslett på en evt søndag det kunne passe deg også, så blir det sikkert lettere for dem å planlegge  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette skjer etter skoletid, og jeg har litt flaks, så kunne dette vært interesangt og blitt med på. Det er en sann fornøyelse og hjelpe elva mann selv fisker i ;D ;D

 

Det sier seg selv at det passer best i helga, og gjerne på en søndag. Tror jeg kan få til dette, men da må datoen være stemplet, helst noen dager i forveien

 

MB

Har du kanskje et klokkeslett på en evt søndag det kunne passe deg også, så blir det sikkert lettere for dem å planlegge  ;D

 

Lars

 

 

hehe, egentlig er det det samme for meg. Jeg vet ikke hvor lang tid dette vil ta. Men jeg regner med at det blir noen timer.

 

Men alt ifra 10 passer for meg, såfremt det ikke dukker opp noe som er viktigere enn og ta vare på ei elv, som såvidt har klart og karre seg opp igjen etter total fiskdød. Og det er det lite som slår  ;D

 

Skal jeg stille opp med vadere og nistepakke ?!

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....har du lagt deg allerede da?????

 

Akkurat nå venter vi på at vannstanden skal synke noen meter (hvertfall centimeter) - slik at det blir sånn noalig vettugt å jobbe der. Så fort det er bestemt noe mer så skal jeg få skrevet det her.

 

Artig at flere melder sin interesse - dette tyder meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gutter

Hyggelig at dere vil være med på dugnad, den vil helt sikkert bli lagt til en lørdag/søndag, dette er mange timers arbeide. Vi må bare vente til elva får normal str igjen.

Fiskeutvalget legger ut all nødvendig informasjon her i god tid. Roy Ole ordner det.

 

Mvh

Formann fiskeutvalget

Per Erik Svenskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...