Gå til innhold

Totenprodukter !


-Lars-

Anbefalte innlegg

Det er nesten merkelig hvor anderledes det ser ut i vinterdrakt . . .

Selv om man tilbringer store deler av sommeren her så måtte jeg se en stund på bildene for å kjenne meg igjen, ihvertfall det nederste bildet  :)

Tror det å få tynnet ut i minkbestanden vil gjøre underverker for elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 881
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hallo Magnus

Her er et lite utdrag fra fiskereglene.

Strekningen Gudmundsvehølen og nedstrøms til og med Blekkdammen

•Er fluefiskesone

•Her er det kun tillatt å fiske med flue og fluestang

All ørret skal uannsett tilstand settes tilbake i elva

Strekningen nedstrøms Blekkdammen og nedstrøms til Breiskalbrua

•Alt fiske skal foregå som sportsfiske

•Tillatt er mark, spinner eller flue (maks 2 fluer pr. stang)

•Wobbler og andre redskaper er forbudt

Ørret mindre enn 20 cm. skal settes ut igjen. Ørret større enn 40 cm. skal settes ut igjen

Maksmålet er satt til 40 cm noe som er basert på på fiskeundersøkelser og erfaring fra oss fiskere.

Skulle vi brukt 30cm måtte det blitt samme regler som i fluefiskesona, og da ville det blitt en masse protester av andre fiskere som ikke holder til i fluesona.

Mvh

Per Erik Svenskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skuer over innlegget mitt over, ser jeg at jeg kan virke en smule "bedreviter"... Det var ikke meningen  :)

Mine tanker slår ikke biologiske fakta, så  "keep up with the god work"  ;)

Men det er en ting til som jeg også merkelig nokk stusser over, som sikkert er like dustete som spørsmålet over: Hvorfor er reinsvolldammen forbeholdt fluefiskere, selv om det er gjedde i den?. Er det ikke bedre å la sluk og agnfiskere få ut de "utyskene"

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Magnus

Alt i orden, det er lov og spørre :)

Ikke rart du stusser over fiskereglene i Reinsvolldammen, det er grunneier som fikk innført disse reglene for noen år siden. ( Dette pga. store mengder svaner og ender ) Det er som du sier gjedde der. Fiskeutvalget jobber med og få endret de gjeldene reglene for Reinsvolldammen.  :)

Mvh

Per Erik Svenskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Magnus

Alt i orden, det er lov og spørre :)

Ikke rart du stusser over fiskereglene i Reinsvolldammen, det er grunneier som fikk innført disse reglene for noen år siden. ( Dette pga. store mengder svaner og ender ) Det er som du sier gjedde der. Fiskeutvalget jobber med og få endret de gjeldene reglene for Reinsvolldammen.  :)

Mvh

Per Erik Svenskerud

Det er bra dere ildsjeler legger mye arbeid i denne elva  :D... Er ikke reint så lite dere har måtte møte av motstand

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er maksmålet så stort i hunnselva ???...... 40cm er jo en meget pen ørret, og jeg tror elva kunne hatt godt av noen på 30cm.... Er dette noe som ikke er foreslått, eller ble maksmålet bestemt av høyere makter  ???

MB

Det beste for HELE elva er jo om alle som fisker der kunne bruke sunn fornuft, både i og utenfor fluesona.

Desverre er virkeligheten slik at mange fortsatt syntes det å sette ut igjen fisk er idioti, og mer idioti dess større fisken er.

Når jeg ser slike folk utfolde seg i hunnselva så er det nesten så jeg ønsker, som i enkelte andre land, at man måtte bestå ei prøve (tilsvarende jegerprøven) for å i det hele tatt få kjøpe fiskekort.

Om man kjente litt til rådende forhold i elva så ville man ikke fisket her med tanke på å ta med fisk hjem i det hele tatt, enten den er over eller under 40 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Selvfølgelig er det møteplikt.

Du bør også ha din fineste dress og masse godt humør.

Mat trenger du ikke tenke på. Fiskeutvalget serverer stekt mink.

Per Erik Svenskerud

Oi . . . Stekt mink høres fristende ut, Per Erik . . .

Jeg stiller med potetsalat og ketchup  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal faktisk på reinsvoll å fiske....ehhh feire 17 mai.  Tenkte å dra meg meg stanga og bellyen....  Elva er vel åpen da?   Stiller btw gjerne i elva for   litt 17 mai kos ;D

Elva åpner 10.mai.... Tror du blir ugglesett hvis du skal duppe rundt i elva med en flytering  ;D

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde no faktisk ikke tenkt meg i elva med bellyn, men det er vel noe vann på toten som er isfri da:)

Tips mottas med takk:)

Det er vell ikke så mange vann med god størrelse av ørret på bøverbru *kremt*... De mest tilgjengelige er vell steffensrud og sillongen. Holder en knapp på steffensrud av de to

Du kan jo prøve å dyppe flyesnøret i skoledammen ved rødfoss (raufoss)... Har sett grisefine vak der da det var maurklekking

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har family- forpliktelser på 17.mai, men vær snill og spar litt godt moden halvstekt mink

til meg til den 18.mai Per- Erik og Lars  ;D

Vi gjemmer alltids unna et lårstykke eller to til deg, Andrè  :D

Går rykter om at det vil være mulighet for en prøvesmak ved gapahuken på åpningsdagen også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, du er en snill mann, Lars - det skal du ha  :) Ser fram til stekt mink - og "Raufoss-maga" i 3 måneder etterpå  ;D

Tipper dere blir dritfulle hele gjengen......

Dritfull og dritfull . . . Vi forsyner oss av det naturen langs elva har å by på, dvs fleinsopp. Det er ikke dermed sagt at vi ikke har kontroll, og det bør man ha, skal man gi seg i kast med denne elva.

Under gode sopp-år benytter jeg vadestav, just in case  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...