Gå til innhold

Totenprodukter !


-Lars-

Anbefalte innlegg

He he, du er en snill mann, Lars - det skal du ha  :) Ser fram til stekt mink - og "Raufoss-maga" i 3 måneder etterpå  ;D

Tipper dere blir dritfulle hele gjengen......

Dritfull og dritfull . . . Vi forsyner oss av det naturen langs elva har å by på, dvs fleinsopp. Det er ikke dermed sagt at vi ikke har kontroll, og det bør man ha, skal man gi seg i kast med denne elva.

Under gode sopp-år benytter jeg vadestav, just in case  :D

;D Så bra sagt  ;D

Ruffen, du kan synge denne fløtesangen når vi sprer oss utover god-stillevannene etterpå: "Ohhhhhh whish I could beeeeee thaaaiiiiiiirrrr"  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 881
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg har family- forpliktelser på 17.mai, men vær snill og spar litt godt moden halvstekt mink

til meg til den 18.mai Per- Erik og Lars  ;D

Vi gjemmer alltids unna et lårstykke eller to til deg, Andrè  :D

Går rykter om at det vil være mulighet for en prøvesmak ved gapahuken på åpningsdagen også  :)

Vi sparer selvfølgelig et rikelig stykke til deg Andre ;D ;D

Per Erik Svenskerud]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesongens første dugnad

Fiskeutvalget i Hunnselva, ber inn til dugnad Søndag 4.april 2010

Oppmøte ved Magne Sveen ca 3km sør for Raufoss kl: 11:00.

Fiskeutvalget holder kaffe,  HUSK - ha på vadebukse.

Alle som var forhindret til å komme på tidligere dugnader, har nå muligheten til å bli med på årets første dugnad i Hunnselva

Alle er hjertelig velkomne

Per Erik Svenskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jammen jeg skal ta meg en tur! Bære stein eller? Kanskje greit å ta ei bukse som det ikke er så farlig med?

Hei Tor Arne !

Det blir ikke stein-bæring denne gangen, men noen trær har veltet ut i elva i vinter, og skaper litt problemer.

Må få kappet opp disse og få dem ut av elva  ;)

Har du ei vadebukse som det ikke er så farlig med så er det fint, men dette skal gå greit uten å punktere vaderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jammen jeg skal ta meg en tur! Bære stein eller? Kanskje greit å ta ei bukse som det ikke er så farlig med?

Hei Tor Arne !

Det blir ikke stein-bæring denne gangen, men noen trær har veltet ut i elva i vinter, og skaper litt problemer.

Må få kappet opp disse og få dem ut av elva  ;)

Har du ei vadebukse som det ikke er så farlig med så er det fint, men dette skal gå greit uten å punktere vaderne.

Okei! Da er det greit! Noe jeg skal ta med meg av redskap ellno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å legge ut stein. Har det hatt posetiv effekt i Hundselva?

I noen elver her har det hatt negativ effekt dessverre. Det har lagt seg slamm rundt steinene og gitt grobunn for krypsiv.

Dette har vært i forbinnelse med graving i elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å legge ut stein. Har det hatt posetiv effekt i Hundselva?

I noen elver her har det hatt negativ effekt dessverre. Det har lagt seg slamm rundt steinene og gitt grobunn for krypsiv.

Dette har vært i forbinnelse med graving i elva.

I hunnselva ser dette ut til utelukkende å ha vært til det gode, så langt. Det setter litt fart på strømmen, og bryter litt opp på ellers nokså sterile strekker.

Okei! Da er det greit! Noe jeg skal ta med meg av redskap ellno?

Neida, såvidt jeg vet er alt på plass . . . Om du skulle sitte på noe C4 eller annet kraftig sprengstoff, så ta det for all del med, så kanskje slipper vi så mye fysisk arbeid  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, såvidt jeg vet er alt på plass . . . Om du skulle sitte på noe C4 eller annet kraftig sprengstoff, så ta det for all del med, så kanskje slipper vi så mye fysisk arbeid  ;D

Har du fenghetter a...? ;D

Går aldri noe sted uten  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, såvidt jeg vet er alt på plass . . . Om du skulle sitte på noe C4 eller annet kraftig sprengstoff, så ta det for all del med, så kanskje slipper vi så mye fysisk arbeid  ;D

Har du fenghetter a...? ;D

Går aldri noe sted uten  ;D

Neste gang dere "sprengstoffeksperter" skal på tur så kall det for tennere ;D Faktisk morsom å "kutte" trær med sprengstoff. Detonerende lunte er fint men du må regne ca et tørn pr cm treværk. Hurtig sprengstoff er tingen her ;) Jeg "fjernet" hundrevis av pæler rundt om i havnene i Kr,sand.

Brukte da bare vanelig dynamitt som jeg stakk ned i gjørma på siden av pælen. Idioter som betalte dykkere for dette, kunne jo bare tapet dette tl ei lekte og spart masse penger ;D Men det var greit for meg.... Dette var dagens sprengningtisp fra ruffen :) Nei nå kommer snart mod....

Lars: Blir det samlet noe erfaring fra dette i hunselva? Erfaringer over tid og slikt. Jeg vet jo at ikke dette er nytt men det er jo veldig interesant å få noe håndfaste "bevis" som kan brukes andre plasser. Jeg synes det oppriktig talt er veldig morro å se engasjementet runt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars: Blir det samlet noe erfaring fra dette i hunselva? Erfaringer over tid og slikt. Jeg vet jo at ikke dette er nytt men det er jo veldig interesant å få noe håndfaste "bevis" som kan brukes andre plasser. Jeg synes det oppriktig talt er veldig morro å se engasjementet runt dette.

Perry har nok full oversikt over hva som er gjort når i hunnselva, så det er jeg ikke bekymret for.

Når det gjelder dette med steinlegging så er dette forholdsvis nytt i elva her, og det vil kanskje gå noen år før man kan si noe konkret om effekten av dette. Vi ser ihvertfall at det gir noen fine standplasser, og fisken har allerede vist å sette pris på dette enkelte steder  :)

Greia med hunnselva er at i store deler av elva var ørreten så og si utradert for få år siden, slik at det nå ihvertfall er ganske enkelt å se om det som blir gjort gir positive utslag, eller om det er andre ting som er ødeleggende for elva.

Personlig tror jeg all minken som nå blir tatt i feller langs elva (14stk så langt i vinter) vil vise seg å være av stor betydning . I ei lita elv som dette vil mink gjøre stort innhogg i fiskebestanden.

Det blir jobbet veldig bra med kultivering i elva nå, og håpet er jo at dette skal betale seg over tid.

Ikke minst har elva nå temmelig stabil vannføring hele sesongen, og fiskeutvalget har så langt et godt samarbeide med regulanten. Akkurat dette skal ikke undervurderes .

Pr dags dato er det fortsatt langt mellom ørreten mange steder i elva, men jeg er optimist for fremtiden . . . Summen av alt det positive som er gjort her i senere tid vil nok betale seg, men det skjer ikke over natta  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesongens første dugnad

Fiskeutvalget i Hunnselva, ber inn til dugnad Søndag 4.april 2010

Oppmøte ved Magne Sveen ca 3km sør for Raufoss kl: 11:00.

Fiskeutvalget holder kaffe,  HUSK - ha på vadebukse.

Alle som var forhindret til å komme på tidligere dugnader, har nå muligheten til å bli med på årets første dugnad i Hunnselva

Alle er hjertelig velkomne

Per Erik Svenskerud

Skal prøve å komme men ser ikke for meg at jeg er ferdig på jobb før i en 06 tida den morgenen så kan bli vanskelig. Vil annbefale de som har mulighet til å ta turen. Var veldig hyggelig sist og det er godt å kunne bidra/hjelpe til litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har den værste dugnadsiveren lagt seg, og vi har fått fjernet 3 "trevælt" fra elva. Utrolig hva disse gjør med både strømforhold og bunnforholdene - Godt å bli kvitt dem.

Samt at flere av oss fant ut hva vintern kan gjøre med kropp og kondis.... :rolleyes:

Takker spesielt Tor Arne fra forumet her, som tok turen over fra "ændre sida" for å bli med oss på dugnaden.

post-2788-13949876720509_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

dete er gledelig at dere gjør en så viktig jobb........flott at det kommer folk utenfra. Dette er en viktig jobb dere gjør, synd ikke mange flere kunne komme. det er jo mange Hamarsinger som har sittet mest på ræva i påska!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dete er gledelig at dere gjør en så viktig jobb........flott at det kommer folk utenfra. Dette er en viktig jobb dere gjør, synd ikke mange flere kunne komme. det er jo mange Hamarsinger som har sittet mest på ræva i påska!

Det er utrolig flott at noen reiser såpass langt for å være med på dette, men samtidig ikke noe man kan forvente at mange gjør, særlig om de ikke har noe forhold til denne elva.

Det er ofte forholdsvis tungt arbeid, så jeg forventer ihvertfall ikke at det skal komme mengder av folk langveisfra på fridagene sine.

Det står da desto mer respekt av at noen alikevel tar turen og møter opp, og det er vi utrolig takknemmlig for  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "Drittjobben" vi gjorde idag, er veldig viktig! Like greit å gjøre litt nytte for seg, i stedet for å ligga på sofaen å være lat!

Nå er ikke jeg akkurat noen aktiv bruker av elva... har fiska i Hunnselva i sånn ca et kvarter totalt ;D Men har vært der et par ganger og bare traska langs elva og kikka, tatt litt bilder og sånn! Spørs nok om jeg tar meg en tur uti Mai engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borte i påsken uten internett tilgang, så dette har gått meg hus forbi...

skal delta på neste dugnad, om jeg så må gå dit selv!!! (skal ikke så mye til. bor 10 min unna på sykkel)

Er det lagt planer om neste dugnad, eller kommer slike samlinger av at godeste per hører jesu kristu tale i søvne, eller mulige abstinenser av for lite fisk?

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...