Gå til innhold

Lars' fisketurer


Lars Mathisen

Anbefalte innlegg

Lekre bilder som alltid Lars. Må si du er el allsidig herre. Her kommer det rapporter med alt fra steinbitt med svenskepilk,  tørrfluefiske  etter ørrett, til isfiske etter røye. Tøft.

Synes jeg ser at det begynner å bli litt grønne blader på bjørka på et av bildene dine? begyner det å spire oppe hos dere? ;D

 

Gisle

Flotte rapporter Lars!

 

Eneste jeg savner er vel en ordentlig lang og god teleskopstang og en skikkelig "fresh" markklyse!

 

Endelig snart finnmark for meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekre bilder som alltid Lars. Må si du er el allsidig herre. Her kommer det rapporter med alt fra steinbitt med svenskepilk,  tørrfluefiske  etter ørrett, til isfiske etter røye. Tøft.

Synes jeg ser at det begynner å bli litt grønne blader på bjørka på et av bildene dine? begyner det å spire oppe hos dere? ;D

 

Gisle

Flotte rapporter Lars!

 

Eneste jeg savner er vel en ordentlig lang og god teleskopstang og en skikkelig "fresh" markklyse!

 

Endelig snart finnmark for meg også!

 

Higer etter å komme meg på skikkelig viddetur nå!

Helst førstkommende helg.... Etter  St.Hans begynner det å bli seint mtp. de store enkelte plasser.

To kompiser var inne i helga som var, med følgende resultat; 1kg, 2 stk á 2kg, 2,6 kg og 2 stk á 3kg.........

Alle med K-faktor over 1,35  :rolleyes:

Småmissunnelig no ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

greetings from thailand lars ;D. her er alt upaaklagelig, godt ol(chang) varmt(38 grader) og billig.

 

misunner deg tur og alt det der. flotte bilder.

 

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempetur, selv om de fiskerelaterte høydepunktene uteble.

En noe sur nordavind ødela bettet. Fisket vel rundt 4 effektive timer ila. hele turen.

Selv gjedda og småabboren glimret med sitt fravær.

Kjørte først til Cabarasjohka mellom Kautokeino og Biddjuvagge og tok et døgn der.

Var også innom ei lita, idyllisk røyeelv.

Deretter fortsatte vi etter indre riksvei til Karasjok og Skoganvarre hvor vi tilbrakte et døgn ved noen små hvitfiskvann. Her fikk vi et par gjedder, ikke mere.

Søndags formiddag dro vi opp til Laukavann og beinet inn til Luostejohka.

Vi konsentrerte oss om noen småvann rundt om iom. at vannføringa var relativt stor i selve elva.

Solide klekkinger av ulike døgn- og vårfluearter.

Fant en steady vakende fisk i et innos som lot seg lure på vårflueimitasjon.

Selv plasser jeg aldri har gått tomhendt fra var tyste som graven.

Men slik er ofte Karasjokfjellet.

 

Totalt ble det én ørret på trekvart kilo, et par gjedder (sumpotere) på 2-3 kg og noen 300 grams abbor på flue..

 

Kaldt om natten, noe sur, men ikke sjenerende nordavind om dagen. Lettskyet og sol.

Kjempetemp. på mandag og tirsdag.

Alt i alt en fantastisk fin familietur.

Jentene var kjempeflinke å gå (tilbakela rundt 2,5-3 mil med sekk på ryggen), hjelpsomme og stortrivdes :-)

Skal forøvrig aldri bære med et 8-kilos familietelt inn på vidda igjen...........

(Skulle jo bare surre langs veien..)..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en hyggelig og ekte rapport med fine bilder :) Flott å se at folk tar med seg barna ut i naturen, mener bestemt det er bra for dem :) De hadde gått 2-3 mil sier du, et bevis på de klarer mye mer en en tror med riktig motivasjon!

Jeg synes det er utrolig trivelig å sitte rundt bålet med barna mine og steke egg og bacon om morgenen :)

Jeg blir inspirert og får lyst til å ikke jage men ta med ungene på tur når jeg leser slike rapporter.

Synd ikke fisket var bedre men det gjorde sikkert ingenting tenker jeg :) Man får tettere "kontakt" med barna på slike turer enn hjemme synes jeg. Da har de snaut tid til å inn å spise. Ute er man sammen og snakker sammen hele tiden.

 

Takk for fin rapport og fine bilder :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte forøvrig to hyggelige fluefiskere fra Skien som var på tur innover Karasjokfjellet.

Dette er deres "jomfruferd" i området.

De skal være der inne i 12 dager.

Håper de får en flott tur og blir belønnet med noen skikkelige kubber.

Med så lang tid til rådighet vil jeg tro de kommer til å få både én og flere opplevelser som vil sitte lenge!

Skulle selv gjerne vært 2-3 uker i strekk der inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At døtrene dine bare "beiner inn" til Loustejokka står det masser av respekt av må jeg si. Det er et godt stykke å gå kan man si! Er kanskje der om en ukes tid (hvis jeg ikke finner på noe annet gøy i området), og gleder meg som en unge!!

 

M

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kvælanes varmt i Gjøfjorn i dag.

Godt at ingen så han stakkarn som rava rundt på mærdkaintn kun iført u-buksa. Med bægge nævan opptatt, en armada av klægg....... En av dæm hadde et brutalt utfall mot et værna område....

Vi bægge slapp nok med skrækken!

Blek, men fattet.. hehe :-)

 

(Kunne jo risikert å hovne opp....).

 

Over ti grader i havet nå!

Forfriskende bad midt i Sørøysundet :)

 

86738_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/34755/86738.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker og styrer nå, reiser på søndag :) Skal bli vannvittig deilig å komme opp til finnmark igjen. Har sykt reisefeber nå, må innrømme det.

Styrer litt med å holde vekta på sekken på et akseptabelt nivå :-\ Slik er det alltid når jeg skal reise :rolleyes: Går alltid bra til slutt.

Det skal bli så fint å legge ei vårfluepuppe ut i strømmene som jeg vet innholder fin ørret :) :) Dette er årets høydepunkt for min del, for håpe vi treffer litt greit med forholdene. Det er jeg og lystfiskeren og en jurist fra ligningskontoret som jobber med annmeldelser :-\ Skummelt :-\

Yr er i alle fall på vår side :)

 

Ps: litt lite rapporter fra finnmark om dagen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur Ruffen.

 

Hadde min første tur til Finnmark i begynnelsen av juli, og for en plass.

 

Men vi hadde et skikkelig drittvær en hel uke, hard nordavind og tilogmed snø en natt, dermed kunne fiske vært endel bedre.

Det ser ut til å bli litt bedre for deg, håper du får en fin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...