Gå til innhold

Skryt til Fluefiskesiden.no


Anbefalte innlegg

Hyggelig med tilbakemeldinger på at folk setter pris på denne siden og dens forum. Men de største takk og bukker må gå til brukerne her på forumet som alle deler sine erfaringer og hjelper til med å holde et høyt og saklig nivå på alle fora. Mye mere ålreit å poste innlegg når man vet at andre tar innlegget i betraktning og kanskje kommer med et svar i henhold til spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse påsketider kan man godt skryte litt!

 

Helt enig, Fluefiskesiden er et veldig hyggelig og saklig nettforum. Rune's fluefiske var et veldig bra nettsted, men som har blitt mye bedre etter at det ble Fluefiskesiden. Nummer 1 i Norge på ørretfiske mener jeg :D

 

Hilsen SRS :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Sio alle e så snille idag,kan eg jo skryta litt eg og.Det er svært hyggeli med nesten kun ørret tema når da e ein stor lidenskap.Da e alt for mangen nettsider med alleslags tema,da e ikkje bra.Dinna sio e veldig bra, og ikkje minst sakelig!!damn good =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, "fluefiskesiden" er en veldig god ressurs - men det er jo litt vittig at vi har to store diskusjonsfora som dekker akkurat de samme emnene, i praksis er likt organisert og hvor det i stor grad er de samme menneskene som deltar. Et forum blir så godt som brukerne gjør det, og vi får det forumet vi fortjener. Men det er en ting jeg fremdeles ikke helt forstår meg på, og det er denne segresjonen mellom ørret- og laksefiske. Det blir litt pussig når folk klager over at det er for mye av det ene eller det andre - på et diskusjonsforum kan man faktisk velge hva man vil lese, og man kan bidra med stoff i den retningen man ønsker. Her inne er det for eksempel åpenbart politisk korrekt å dele ut spark til laksefiskere, og det har vel med "Runes Fluefiske-tradisjonen" som ørretforum å gjøre. Jeg vet jeg høres ut som en hårsår og humørløs gubbe nå (men det er vel det lektorer er... :roll: ), men om det er et ønske å gjøre dette forumet til et samlingspunkt for alle fluefiskere tror jeg kanskje at det er verdt å tenke over de signalene man sender ut? Litt ufarlig drittslenging frem og tilbake er bare morsomt. Likevel, når man for ørtogfjørtiende gang får en melding (fra admin-hold) som sier at laksefiskere er brautende testosteronklumper med store lommebøker og tilsvarende små hjerner, slutter det etter hvert å være morsomt selv om det er sagt med glimt i øyet... Jeg tror de fleste fluefiskere er all-roundere som koser seg med både det ene og det andre, og om man ikke vil lese om laks, kan man faktisk la være å klikke der det står "laks"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fluefiskesiden.no sitt forum skal man kunne ta for seg alle grener av fluefiske. Så lenge man har en baksleng og gjerne en forover også laugh.png' alt=':lol:'> så skal man kunne skrive om alt. Det er som Lektor Lund sier, vil man ikke lese om laks, nei så hold dere unna laks'e delen.

Takk for alle andre gode ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Har fiska ein del etter Lyr i Sjøen imens eg ventar på att isen skal smelte.Det er faktisk himmla moro.Skal ta det opp til diskusjon her inne ein dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg inhabil hva kritikk til fluefiskesiden.no angår ettersom jeg har begynt å levere stoff hit. Likevel vil jeg komme med en kommentar til lektor Lund

Men det er en ting jeg fremdeles ikke helt forstår meg på, og det er denne segresjonen mellom ørret- og laksefiske.

og til DT

Her vil jeg omformulere R. Kipplings ord om at øst er øst og vest er vest og aldri vill de møtes. Slik er forholdet mellom ørretfiske og laksefiske: Laksefiske er laksefiske og ørretfiske er ørretfiske og aldri vil de møtes.

Gud forby.

 

Jeg er selv laksefisker i det alt vesentlige, og kan ikke for mitt bare liv forstå denne uenigheten eller segresjonen om man vil. Personlig har jeg lært mye av Leisenring, La Fontaine og Borger som jeg har stor nytte av i mitt laksefiske. Ørretfiskere i min omgangskrets har også betydd mye for min måte å fiske laks på og det er jeg glad for. Jeg tror definitivt vi har mye å lære av hverandre! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel bare henge meg på noe av det som blir nevnt her.

Som en temmelig fersk bruker så vil jeg for min del si at det er mangfoldet som jeg liker med denne siden, og at det er masse god lesning og tips. Om det dreier seg om laks eller harr eller hva det måtte være, så er det tips å plukke opp hele veien.

Og sist men ikke minst så er det flott at det er plass til både alt i fra nybegynnere til eksperter. Og det er vel en av denne sidens store pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Slenger meg på skrytebølgen. Mesteparten av det jeg til nå, som nybakt fluefisker av året, har tilegnet meg av kunnskap om fluefiske, fluebinding og entomologi har jeg enten funnet her eller via linker herfra. A+ til dere.

 

Peeters: Fenstad! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å ta skade av feil kritikk, men ingen tar skade av skryt. Likevel har vi alt for lett for å kritisere mye mer enn vi skryter. Derfor er det hyggelig at så mange skryter av disse sidene. Jeg har vært innom en del fiskersider tidligere, men har ikke blitt avhengig akkurat. Men denne sida MÅ jeg innom jevnlig. Kvaliteten på det som kommer her er prima både fra de som lager siden og brukerne. Holdningen til hverandre er også uvanlig flott til å være i et miljø der trosretningene er sterke. Det er bare fint at CR-purrister, lakslorder, lyrefangere osv. toner litt flagg, men deilig at diskusjonen kan gå på en lett og saklig måte. Derfor: Takk for sida og måtte vi brukere fortsette som vi har gjort hittil!

"DU TRENGER BARE FLUEFISKESIDEN!"

(nesten helt sant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens :D

 

Dette er som en sikkelig "bålværme" en kald høst dag!

Jeg kutta ut gjesteboka når fluefiskesiden ble lansert, det er fint at tilbakemeldingene også kommer til tross for det.

 

Ikke nøl med å kom med ønsker om artikler, fluer, o.l. Det setter vi stor pris på.

Fiskesesongen er i full gang og det blir bare mer og mer fiske for mitt vedkommende. Dette kommer naturligvis til å legge en liten demper på utlegging av nytt stoff. Men vi har forumet som er under evig oppdatering, jeg håper på mange fine fiskerapporter, bilder og insektsobservasjoner i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare henge meg på her jeg også. Dette er det beste nettstedet for oss ørretfiskere.Har kikket på fler nettsteder men finner stort sett alt jeg trenger på denne siden i motsettning til de andre. Joda husker også Runes fluefiske. Har noen bindebeskrivelser derfra , de første mygg og myggpupper jeg har laget kommer derfra. Flott side dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må klage litt. Spurte om noen hadde hadde tips til om en stang var bra eller dårlig her på forumet. Eneste jeg fikk til svar var: "hihi.. nei"

 

Spurte det samme på et annet forum, og fikk flere gode svar i løp av dagen.

Dette har satt en demper på mitt bruk av dette forumet.

 

Men må legge til at hovedsiden er veldig bra med mye lærerikt stoff! Trulig den beste ØRRET siden på norsk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

jeg er enig med Robin her, det er godt å kunne sitte på ett forum og sleppe å lese side opp og ned om loop, aktiv fritid, thomas og thomas, tfo streamsix og hva alt mulig heter i dag. En annen ting jeg syns er deilig her inne er faktisk det at man diskuterer FISKE istedet for endeløse tråder om "hvem har lengst tiss" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig helt utrolig hvor mye, og hvor god, informasjon man kan få på denne siden, helt gratis :D:D:D

 

Synes også forumet fungerer bra. Når det gjeler utstyr virker det som om folk tenker seg om to ganger før de poster svar. Og det syns jeg personlig er bra. Men ta en titt innom fluemønstrene på forumet :eek: :eek: :D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg med her jeg... Har lært vanvittig mye om fluefiske etter at jeg oppdaget denne siden her, og det har gitt resultater gitt... Både på kastinga og fangsten :) Lærer noe nytt hver gang jeg er innom siden, problemet er vel heller at det går kraftig ut over arbeidsinnsatsen på jobb laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...