Gå til innhold

Hvor langt til nærmeste ørret-elv ?


-Lars-

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

fem minutter med bil :)

Ellers grenser hustomta mi til to bekker med aure. Kan vel strengt tatt ikke kalle de for ørretelv, og iallefall ikke slenge på brukbar i tillegg. Men trivelig å sitte på plena og studere småauren beiter på fjærmygg og døgnfluer :rolleyes:

Det høres faktisk deilig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35-40 minutt. Men ulempen er at den er lakseførende og sesongen ikke åpner før 15 juni. Og så må man kjøpe laksekort for å fiske der. Og så er den ikke så veldig god heller at det gjør noe. Som regel er klekkingene over når det er lov å begynne å fiske  :(

Så mye bedre å sette seg i bilen i 9 timer og komme seg til Rena  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fem minutter med bil :)

Ellers grenser hustomta mi til to bekker med aure. Kan vel strengt tatt ikke kalle de for ørretelv, og iallefall ikke slenge på brukbar i tillegg. Men trivelig å sitte på plena og studere småauren beiter på fjærmygg og døgnfluer :rolleyes:

Var det enda til salgs  ;D

Men 5 minutter, da er du vel fortsatt i Orkla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35-40 minutt. Men ulempen er at den er lakseførende og sesongen ikke åpner før 15 juni. Og så må man kjøpe laksekort for å fiske der. Og så er den ikke så veldig god heller at det gjør noe. Som regel er klekkingene over når det er lov å begynne å fiske  :(

Så mye bedre å sette seg i bilen i 9 timer og komme seg til Rena  ;D

Glemte helt ut av den :rolleyes:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

fem minutter med bil :)

Ellers grenser hustomta mi til to bekker med aure. Kan vel strengt tatt ikke kalle de for ørretelv, og iallefall ikke slenge på brukbar i tillegg. Men trivelig å sitte på plena og studere småauren beiter på fjærmygg og døgnfluer :rolleyes:

Var det enda til salgs  ;D

Men 5 minutter, da er du vel fortsatt i Orkla?

Nei.. faktisk ikke Oddbjørn. Hvis jeg rygger ut og vender bilen mot Gaula i stedet, så finnes det faktisk ei hyggelig aureelv der. Er en fordel å være kjent der, samt at det er viktig med rett vannstand. Faktisk så har den enestående Danicaklekkinger i "vondt å puste" klassen. Du får gi meg et hint når du er på laksefiske i Orkla (har vel ikke sluttet helt?), så skal jeg ta deg med dit. Er det dårlige forhold, smaker kaffen bare enda bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode muligheter å se kilosfisker vake dersom det er klekkinger

Definisjonen på en bra ørretelv!! Pluss at naturopplevelsen utenom ørretfiske også skal være tilstede.. Selvfølgelig  :)

Avstanden til en slik elv er minst en times kjøring med bil for min del. Minst. Tror jeg  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Alt fra 5min med bil til litt over 1 time, alt ettersom hvor man drar. Nidelva, Nea, Tya og et par lureelver er innenfor maks 2 timers kjøring

Bor rett ved Nidelva, men det er den øvre lakseførende delen dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen
:) VEL. Persen på aktuelle del av elva er 4.3 på tørrflue, brunørret, så ren lakseelv er det ikke. Nå er det kun 15 min til den delen av elva som IKKE er lakseførende da..............
Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...