Gå til innhold
  • 0

Takk til Magne


Ruffen

Spørsmål

Vil gi en hjertelig takk til Magne Fjellstad.  :)

Han har gitt min sønn en bindestikke og han ville ikke engang ha betalt for frakten :) Jeg synes det er veldig omtenksomt gjort.

Du skal vite han satte pris på det, ivrig som han er.

Jeg fikk og den æren av å snakke med med en som nok har mer erfaring en de fleste av oss på tlf,en. En meget hyggelig mann!!

I dag var det påfuglherl på menyen.

[attachimg=1]

Ingeting å si på viljen :)

[attachimg=2]

Vi må lage noe som fisker godt mente han.

[attachimg=3]

Påfugelherl for første gang....

[attachimg=4]

Med ny og egen stikke går det som en drøm :)

[attachimg=5]

[attachimg=6]

[attachimg=7]

[attachimg=8]

Fluebinding er helt supert :)

Jeg synes han er flink jeg.

post-2611-13949869961602_thumb.jpg

post-2611-13949869962265_thumb.jpg

post-2611-13949869962828_thumb.jpg

post-2611-13949870006124_thumb.jpg

post-2611-13949870007018_thumb.jpg

post-2611-13949870007667_thumb.jpg

post-2611-13949870008372_thumb.jpg

post-2611-13949870009116_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Magne er en kjernekar!!!  :D

Tidlig start dette ruffen. De tar ting fort i den alderen. Du skal se om en 3-4 år håner han nok fluene dine  ;D

Ikke bare fluene. Trur han håner farn sin med fiske fangst også ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Utrolig hyggelig lesning :)

Magne er en kjempekar...flott gjort... :D  :D Jeg håper jeg blir en sånn snill og hyggelig man når jeg blir gammel  :)

Se gutten er stolt da...Må være utrolig hyggelig med sånn Far og sønn greie Frode  :)

Ps. Er forresten ikke første gangen Magne gjør en god gjerning her inne og gir bort noe  har jeg hørt av en god kompis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hyggelig å se at den "eldre garde" bryr seg om kommende generasjon fluebindere :D

Veldig omtenksomt av deg Magne, og et godt eksempel for oss andre :)

Dette er nok noe guttungen ikke glemmer med det første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Terje Refsahl

Magne er fluefiskesidens "Grand old man" og en mann jeg har hatt gleden av å treffe flere ganger.

Han er en meget raus kar men aller viktigst så er han en meget trivelig kar som alltid er positiv og blid.

Han har vært nedom Kvarven mange ganger og jeg håper Magne dukker opp på Kvarven i mange år til.

Kjempegøy å se at bindestikka kommer den yngre garde til gode og ut i fra det jeg kan se så er gutten på god vei til å bli en

meget dyktig fluebinder.

Flotte bilder og et meget hyggelig innlegg på en Lørdag, Frode :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Flott gjort Magne:) Respeckt!! Og når det kommer til den nye flubinderen, so må eg sei at du har begynnt med ein fantastisk hobby og eg håpe du kjem til og fortsette med den, og e da nåke ein enkel mann kan bidra med, so berre gje eit pip :D :D Lykke til videre og skitt fiske ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Her var det jammen mye skryt og ros for en så liten ting. Stikka har bare ligget der i esken i sikkert 10 år etter at jeg lånte den bort til sønnesønn av en tidligere arbeidskollega. Hvorfor da ikke la en som er i startfasen av en hobbyfå den, istedet for å la den ligge der til ingen nytte. Den kostet heller ikke flere tusen da jeg kjøpte den heller.

Dessuten, som flere påpeker i sine innlegg, jeg er kommet i en alder hvor jeg må begynne å trappe ned den hobbyen jeg har hatt så mye glede av opp gjennom livet helt fra jeg som syvåring på kjerraten ved saga som lå ved utlpet av Geitholmsjøen fikk min første fisk. En liten mort som min bestemor pent måtte steke.

Dessuten har jeg vært så heldig at min kone også ble bitt av basillen allerede i 1960, samt at både min datter og min sønn har lært seg å trives ute i naturen. Derfor er det ikke noe savn for meg å gi bort en ting som ikke blir brukt. Det er helt umulig for å få det med dit vi alle skal en gang i tiden. dessuten, jeg liker å overraske litt i blandt. Føler meg i mye bedre humør etterpå.

Her er er det Jonathan som får nyte godt av det jeg har til overs. Det er ham vel undt, og når jeg ser den avbildede flua hans, så tror jeg at han kan nå langt med hobbyen sin. Som jeg regner med at han har arvet fra sin far. Så for meg er det bare å ønske både far og sønn mye gleder og også turer ut i Guds frie natur og få mange gode minnerfor livet.

Lykke til.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

oj.. så ikke denne tråden før nå.. lenge siden jeg har vært på nybegynnerforumet, selv om jeg fortsatt anser meg selv som en  ;)

men jeg er jo selvfølgelig nødt til å takke Magne jeg også.. for en god stund siden spurte jeg et spørsmål ang. jungle cock fjær, hvor jeg synes det var så dyrt. godeste Magne fortalte at han hadde noen fjær han kunne sende til meg, og det sa jeg jo selvfølgelig ja til  :)

Min bestefar sin godflue er nemlig jungle cock, og dette er en av de første fluemønstrene jeg så, og lærte meg navnet på, så jeg hadde lyst til å binde noen til han.

Noen dager senere dukket det opp en pakke i posten. Å skal si det ikke bare var jungle cock fjær i den nei.. her snakker vi massevis av bindemateriale, av all slags mulig hår og fjær.. vi snakker hanenakker, rapphøne, rype, rådyrhale, etc etc.. det var i alle fall MASSE! det var ikke snakk om noe frakt heller..

Ja her snakker vi om en gavmild kar... tusen takk Magne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...