Gå til innhold

Bildetråden 2010.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,2k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tusen takk for gode tilbakemeldinger på kastevideoen, karer  :) Det er trivelig å høre.

La ut den helt ferdige videoen i kveld med litt klipp fra et annet sted også, og noe drifting og litt slik.

Igjen, takker så mye.  

Jeg, for min del, er SKIKKELIG muggen fordi ingen gadd å kommentere bildene mine!  :( :( :( :(

Trist nå. :'(

Hei, Dryflyfool. Skikkelig flott varmt lys du har fanget i det bildet fra kl. 06:00.

Og et skikkelig fiskebilde som oser stemning er det også  :)

Hehe. Takker, Andrè! Prat om å fiske(!) etter komplimenter, da gitt! Men man var jo noe Brun(!) da man kom hjem etter et vellykket 75-årslag i gårkveld au. Åt forøvrig på Alexandros i Moss, og det stedet kan anbefales! Hellstrøm hadde vistnok akkurat avsluttet en uke med opprydning der. Treretteren var rett og slett fantastisk!

Angrer litt på at jeg ikke fikk gjort enda mer med det gyldne lyset den morgenen. Er ikke så lett, da, når aura viser seg i vika, og fiskefeberen er på topp.

Sånn ellers, så legges det stadig inn knallbra bilder her i tråden. Flinke, er dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra årets første kveitetur :)

Kameraten med ei småkveita på 4 kilo..

[attachimg=1]

Selv startet jeg sesongen med et "kveitebarn" på 5 blank :)

Grei sesongåpning :)

En liten snutt fra turen i dag

http://www.youtube.com/watch?v=QX_cNmitDNI&feature=player_embedded

Stilig!

Lurte fælt på den aura, ja. Godt du avslørte det på slutten. Fjellaure fra Peru, du! Husker Damen kom drassendes hjem med noen sånne fra butikken. Har sjelden følt meg så dum som da jeg tilberedte disse...

Forøvrig god kvalitet på det hodekameraet. Hvilken type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Ett par fra i helga...med masse fargestifter til  ;D

Artig å skru på digitale knotter

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Knallflotte bilder !!

Har du brukt polafilter her?

Kan du fortelle litt om objektiv/innstillinger?

Du er grådig god på foto gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Kuule bilder Helge, spesiellt det øverste :D

Har dere fått tynna ut gjeddebestand der oppe i det siste ;D

Terje!

Var oppe i helga ikke så veldig aktivitet, men noe gjedde ble det. Er veldig lite vann for årstiden.

Takk for det Lars, Velocityn er nydelig, men dessverre ikke min.

Knallflotte bilder !!

Har du brukt polafilter her?

Kan du fortelle litt om objektiv/innstillinger?

Du er grådig god på foto gitt.

Ufortjent ros når jeg ser hva andre legger ut.

Men foto er knakende artig for tiden, og trenger bilder i tråden uavhengig av utstyr eller perfeksjon.

Håpet er at det er mulig å lære litt etterhvert. Før har det bare vært makro som har interessert.

Bildene er tatt med ett D90 24-70G og pola

Kjøpet av 24-70 satt langt inne, men har ikke angret ett sekund..nydelig, det ER forskjell på optikk.

Må ha med bilde denne gangen også.

Mislykket eksponering 70-200VR denne gangen på F2.8 og dårlig fargemetning. Tatt i sol mot skygge og +0,7. Bommet på lys måling, men ingen store utbrente områder.

Konvertert RAW

4556808031_b2d56eff65.jpg

Større: http://farm5.static.flickr.com/4024/4556808031_900edd3a04_o.jpg

Tilbakejustert eksponering med -1.2 kunne kanskje ha tatt litt til

4556808811_9957ab184b.jpg

Større: http://farm4.static.flickr.com/3123/4556808811_509d9b6ec0_o.jpg

Litt mer fidling, hovedsaklig satt black og white point, + litt LHC forsiktig skarping og colour boost

4554833027_503f6a26c2.jpg

Større: http://www.flickr.com/photos/27278023@N05/4554833027/sizes/o/

Mye bedre men langt fra bra, blant annet veldig forsiktig skarpet. åpen for forslag om forbedringer  :)

PS:Passer dette innlegget bedre i en annen tråd så flytt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som den observante imitasjonsfisker har oppdaget er det noe fundamentalt galt med fluene mine. Jeg kom faktisk ikke på det selv før jeg så bildet postet. Tror jeg setter fyr på hele bunten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tar sjølkritikk her. Har vært mye stress hjemme og på jobb i det siste.

Ta sjansen på at ørreten ikke kan telle du Sjur, da tror jeg du blir gledelig overraska ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sjølkritikk her. Har vært mye stress hjemme og på jobb i det siste.

Til neste gang Sjur kan du binde inn en helt vanlig v hale med 2 bibretts på hver side. Uansett. Det første som slo meg var egentlig at vingen var mye lysere enn originalen. Ville nok gjort alt på ny med dun vinger, minst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...