Gå til innhold

Drømme seg bort tråden - når du engang kommer ohhhh herlige sommer....


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Vi må bare ha en tråd hvor vi kan drømme oss bort fra Vinter og kuldegrader.

Her tenkte jeg vi kunne poste bilder av vakende ørret, innsekter, fiskesituasjoner, kameratskap og alt som kan bidra til å drømme oss bort

til det som kommer om noen få måneder.

Hjelp meg med å drømme meg bort og post bilder og gode historier slik at vi kan ha en DRØMME SEG BORT TRÅD og late som om vi har sommeren like

rundt hjørne ;D

Dette er hva jeg drømmer om:

                                                                                 Å SE KVARVEN IGJEN.......

                                                                                 Kvarven.jpg

                                                                                 OleErikpKvarven.jpg

                                                 

INNSEKTSKLEKKINGER.....

DInocras-3.jpg

                                                                   FLUEBINDING VED ELVA.......

                                                                   Danicaklekker-1.jpg

                                                                   OG KANSKJE LURE PÅ OM DENNE FLUA BLE HELT SÅNN MAN HADDE TENKT.... :D

                                                                   Fluebindingensfrustrasjoner.jpg

KUNNE SITTE Å SE PÅ MENS GUTTA KOSER SEG I KAJAKKEN OG JAKTER ØRRET OG HARR.....

Berntsenidaggern.jpg

                                                                          DEN GODE SAMTALEN MED GUTTA.......

                                                                          GunnarogTore.jpg

                                                                          Guttaptur.jpg

                                                                          ReidarogLarsGunnar.jpg

                                                                          Samlingvedbredden.jpg

STAFFAN SOM GIR GODE RÅD SAMT VISER ET TRIKS ELLER ÅTTE......

InstruksjonfraStaffan.jpg

Staffan.jpg

Å KUNNE SITTE PÅ KVARVEN Å SLÅ AV EN PRAT MED PETTER MENS

MAN SER UTOVER ELVA.....

Petter-1.jpg

SE PÅ ROGER DER HAN SETTER SINE NÅLETRANGE BUKTER....

Roger-1.jpg

....... mens Henning sitter å synger "the river" så det ljomer ut over elva, og Bjørn halvsover etter en lang dags økt.....

Themanandhisguitar-1.jpg

                                                                         GÅ PÅ ØRRETJAKT MED MIN GODE BARNDOMSVENN OG EN AV KVARVEN GUTTA - KAI...

                                                                         Kaiprretjakt.jpg

                                                                         .... OG KANSKJE AVSLUTTE MED Å LURE EN SLIK PRIKKFANT ;D.....

                                                                         rret18_2.jpg

Dette var litt av hva jeg drømmer om i en kald og kjedelig vintertid.

Håper flere legger ut noen drømmescenarioer slik at vi kan drømme oss bort litt, og dag for dag kjenne at vi nærmer oss den gode tida :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Å dæven nå datt jeg ut av den tia vi lever i akkuratt nå, og blei sendt noen måneder tilbake i tid. Hvem sa at tidsmaskiner ikke finnes?  :)

Gleder meg til sesongen 2010, og forhåpentligvis har denna karen vokst seg litt større, for jeg veit hvor´n bor, og det er ikke så fryktelig langt unna der kvarven bildene dine er tatt  ;)

post-3089-13949873559357_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kjempetur med Thomas i fjor. Vi var bla innom Rena-treffen noen dager. Det var en flott tur, og jeg håper vi får til lignende turer i år også. Ikke så mye fisk akkurat, men turen var flott. Det var jo steike varmt, og satser på ikke fullt så varme turer i år :)

Ellers drømmer jeg om maaange flere korte turer. Må prøve å finne vann i dagsavstand slik at poden og meg kan komme oss på mange snarturer. Og så klart podens første på flue (og det selvbunden) og min egen første på selvbunden flue.

I år legger jeg bort drømmen om stor fisk, og håper på mange uavhengig av størrelse. Tror jaget etter stor fisk gjør at man "hopper over" turer som kunne blitt vel så flotte.

Eirik

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

post-2735-13949873562585_thumb.jpg

post-2735-13949873563061_thumb.jpg

post-2735-13949873563513_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det var en lekker bilde collage, Eirik :D

Man får jo ikke akkurat mindre lyst til å reise på fisketur når man ser sånt ;D

Herlig :D

Håper flere kan bidra i denne tråden så vi kan bli med på flere turer i tida som kommer :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tre måneder har jeg forhåentligvis tatt mine første brune på tørt. Så det er ikke lenge igjen nå.  :) Det går rette veien.

Mye flotte fiske og turbilder postet her nå, som jeg ikke har sett tidligere. God stemning. Noen av mine scener fra året som gikk har jeg summert opp i denne video-snutten som jeg har hatt i signaturen en god stund. Sikker mange som har sett den tidligere, så da er det bare å skru av.

Det er denne jeg ser når jeg skal mimre tilbake til sesongen. Gjorde det senest i går. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å avsløre fjellfiskerns hemmeligheter kan jeg anbefale å skaffe en plugin til nettleseren din som du kan bruke til å sjekke metadata, exif-informasjon, på bilder med. Mye kjekk informasjon å finne for den som snoker litt. ;)

Kameraer med GPS tagging av bilder blir et mareritt for fluefiskerne  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å avsløre fjellfiskerns hemmeligheter kan jeg anbefale å skaffe en plugin til nettleseren din som du kan bruke til å sjekke metadata, exif-informasjon, på bilder med. Mye kjekk informasjon å finne for den som snoker litt. ;)

Kameraer med GPS tagging av bilder blir et mareritt for fluefiskerne  ;D

Jeg har valgt å ikke nevne dette i håp om at en eller annen skulle avsløre godplassen sin. Hehe. Livsfarlig med f.eks. iPhone, der GPS-tagging er slått på som default. En del av DSLR'ene også har vel mulighet for dette, men da må man vel aktivt gå inn i settingen for å aktivere det etter det jeg har forstått.

Beklager off-topicen her. Kompanserer med en repost av et vakbilde.

[attachimg=1]

post-526-139498738033_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gleder meg aller mest til er fjellet om sommern.. Det å komme seg ut i villmarka, ligge i telt, fiske.....legge igjen klokke og kalender hjemme, samt alle bekymringer..Bare kjenne at man er til, og FISKE!  :D

[attach=1]

[attach=2]

Læremesteren sjøl

[attach=3]

[attach=4]

Solnedgang på fjellet....

[attach=5]

post-2866-13949873804501_thumb.jpg

post-2866-13949873804735_thumb.jpg

post-2866-13949873805217_thumb.jpg

post-2866-13949873805706_thumb.jpg

post-2866-13949873806437_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...