Gå til innhold

Kommentarer til Fluebindecupen Runde 2 - Streaking Caddis + Valgfritt mønster


Rune Stokkebekk

Stem på dine 3 favoritter - Fiskbarhet og Kreativitet!  

171 stemmer

  1. 1. Stem på dine 3 favoritter - Fiskbarhet og Kreativitet!

    • AAL
      4
    • Hunderørret
      4
    • AndréL
      2
    • Torben Berg-Sørensen
      6
    • Henning
      5
    • Kalle
      3
    • Clarense
      1
    • FlyBandit
      4
    • Sigve
      9
    • double action
      2
    • Håkon Halvorsen
      1
    • Tor Arne
      3
    • Pete
      1
    • Claus
      5
    • Fluenes Herre
      14
    • Lasse18
      9
    • MrHunk
      4
    • Espen_Gunner
      1
    • Igor Soldo
      5
    • Lars Mathisen
      4
    • KT
      3
    • Bjørn Roar
      6
    • Roger Østberg
      5
    • arvlar
      3
    • Robban
      18
    • omland
      2
    • Snakeroll
      1
    • Mårten
      8
    • Kens
      4
    • joastro
      4
    • Tåmy
      0
    • Ørreten
      2
    • Magnum44
      10
    • Vegard Jønnevald
      6
    • Rudix
      6
    • bjorni
      3
    • Åboren
      0
    • dj pg
      4
    • Torbjørn K Meløe
      3
    • alxxzndr.stb
      2
    • bigo
      2
    • Rune D
      2
    • REile
      5


Anbefalte innlegg

Morsom den fisken din REile  ;D

Takk for det! Alle andre 'emner' var jo tatt.

Den valgfrie ble karakterisert som for lite original i forrige runde, men fin fiskeflue ;). Denne gangen satser jeg på motsatt (men la dere ikke lure, den fisken har fisket godt i øøøøhhh mange år og i øøøøøhh mange elver og vann tror jeg det var... ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 236
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Morsom den fisken din REile  ;D

Takk for det! Alle andre 'emner' var jo tatt.

Den valgfrie ble karakterisert som for lite original i forrige runde, men fin fiskeflue ;). Denne gangen satser jeg på motsatt (men la dere ikke lure, den fisken har fisket godt i øøøøhhh mange år og i øøøøøhh mange elver og vann tror jeg det var... ;D)

Ikke mye å si på din innovative side etter denne runden ihvertfall  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Da var mine lagt inn etter sykt mye tull! Takk til Rune som lot meg få være meg ;D.

Har ikke hatt tid til å binde de siste par ukene, før jeg bestemte meg i siste liten (egentlig for sent). Beklager det!

Lykke til alle sammen!

Mvh Raymond

Synd den kom litt seint. Har jo gitt mine stemmer allerede. Digger fisken din. ;)

Takk, men jeg har bare meg selv å klandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. Hunk har helt rett. Denne runden ga et høyt..meget høyt nivå. Faktrisk så høyt at dette begynner å bli pinlig nøya. Likevel vil jeg påpeke at det er mengden av bidrag som skaper hele konseptet.

Jeg sitter nå og skriver kommentarer på den obligatoriske fluen.. Er faktisk snart ferdig, kommer ut når resiltatet offentligjøres.

Ellers så slipper vi å krangle i dommerpanelet. Vi har ordnet oss en metode som gjør at alles mening betyr like mye  ;)

Når det er sagt. Jeg sitter med argusbrillene på nå, da kommer de fleste detaljer fram. Merkelig egentlig. Normalt ser man etter positive trekk, nå letes det etter feil. Slik er det, og slik må det nesten også være i en slik jevn konkurranse...trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser robban leder her og det gleder meg for det er den fineste sc jeg noen gang har sett!!!!

ikke den vi skal stemme på, det er ekstra. men den var fin ja

??? Skjønner ikke helt hva du mener.

vi stemmer på den valgfrie flua, dommere på obligatorisk og valgfri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer kommentarere (NB: Fra Bjørnar) på obligatorisk flue. Herregud for et arbeid. Gidder derfor ikke å sjekke for skrivefeil.. Spør - kommenter - heng meg..

NB: Denne runden var en heving. Absolutt alle fluer kunne gjerne hengt i spissen av min fortom...

God aften

Bjørnar

AAL

Greit dubbet feit kropp. Du har brukt for lite hår i selve muddlerhodet. Rådyrvingen er også litt for kort – eller kroken for lang. Se på bildet. Hadde du valgt en krok med kortere krokskaft og gjerne litt større krokgap her hadde det blitt myyye bedre. (lettere og sette fisken også). Ellers bør du skaffe deg en hairstacker!!

Hunderørret

En pen SC. Fin vinge, symetrisk på begge sider. Litt ”knøvlete” på toppen av muddlerhodet – noe fisken driter i. Argus øynene sier at du skulle beholdt tykkelsen på kroppen helt tilbake til tagen. Jeg ville også hatt lengre muddlerhode. Du blir her litt lurt av veldig kort krok (visuelt)

AndréL

En grei fiskeflue. Men i konkurransen blir det for lang krok, eller for kort vinge (hvis jeg var deg ville jeg valgt en annen krok – spør gjerne) Vær nøye ved bruk av hairstavker. Pent dubbet kropp.

Torben Berg-Sørensen

Jeg liker godt den dubbede kroppen sin, selv om den teknisk er for løst bundet (fisker bra her ;-)). Etter min smak er vingen litt for tynn her, samt ikke helt symetrisk på begge sider – noe du løser lett med mer hår der. Du bør også være grundig med bruk av hairstacker.

Henning

Bra fiskeflue Henning. Du har brent hårene, noe Staffan ble svært begeistret for – så vidt jeg vei, var det han som begynte med dette?? Resultatet blir  veldig jevnt og bra. Jeg synes vi her skal trimme de, men det er subjektivt.

Det du bør gjøre i en slik konkurranse, er å klippe av hårene og benytte hairstacker. Da blir resultatet mye jevnere i vingen. Etter min mening blir de mer effektive også. (da vet ikke jeg om du har knytet på skinnbit??)

Jeg ville også hatt noe lengre muddlerhode sett fra undersiden.

PS: Jeg er ikke så glad for å se klippede hårender i enden av vingen.

Kalle

En meget bra SC Kalle! Bra lengde på vinge i forhold til krok. Bra dubbing. Pent bundet! For å være viktig i denne konkurransen, kunne du trimmet noen flere hår på oversiden for og fått en symmetri på muddlerhodet oppå. Noen hår har anelse bøy i spissene, det skal opplyses om at hårene har han fått av meg. Det er fiskehår, ikke kunstverkhår ;-) De to pirkekommentarene går ikke på det fiskemessige overhodet Kalle.

Clarense

En bra fiskestreaking clarense. Den har de riktige momentene som gjør den bra! I konkurransen her mangler den litt ryddighet på jevnt muddlerjode (har du både brent og klippet?), samt litt for tynn og pjuskete vinge!.

FlyBandit

Her har du vært grundig. En pent dubbet kropp og glimrende symmetri. Jeg sier du har vært grundig – kanskje for grundig etter min smak. I mine øyne blir det for mye kontraster på flua. Brå ”perfekt” kant der muddlerhodet er ferdig. Det vises godt på undersidebildet. Flua har trengt en mer skjødesløs klipping for å bli topp. Vingen må også være en god del lengre (har du brent?) Håper du skjønner hva jeg mener.

Sigve

Endelig Sigve…etter tre måneder med skryt, får jeg lov til å være litt kritisk ;-) Dette er en meget bra SC ved fiskevannet Sigve. Men synes den trenger litt mer piff for å hevde seg topp her. Jeg ville hatt en mer fyldigere vinge. Mer stamping med hairstacker. (har du brent?) Meget kropp.

double action

Igjen ei bra SC. Pent bundet flue med lange nok muddlerskuldre. Skal jeg vøre kritisk, kune det vært litt kraftigere vinge, og litt mer symmetrisk trimming på overgangen hode – vinge. Vises godt nedenfra. NB: Du bør skaffe deg et mer luftig hjortehår for å få full effekt av disse på fisketuren.. hvis det er vanskelig så kan du sende meg en PM ;-)

Håkon Halvorsen

Grei fiskflue. Men i konkurransen her har den et par momenter som lett kan forbedres. Trimmingen i muddlerhodet gir et litt for rundt bilde – hvis du skjønner hva jeg mener. Vingen er for tynn. Jeg tror at hvis du får mer fylde i hårene, blir det også letter å trimme muddlerhodet greit. (tror også fisken blir glad, sp det er bare å utføre ;-)

Tor Arne

Dette er ei bra bundet flue Tor Arne. Du takler de bindetekniske tingene ei slik flue krever bra. Mitt kritiske øye, vil likevel kommentere et par momenter. Vingen med rett lengde, blir litt for ”stor” i forhold til flua. Du bør trimme den litt flatere på oversiden. Men da må du kompansere med å ha litt lengre muddlerparti. Den kombinasjonen der vil gjøre ei slik flue perfekt…skjønner?

Napp ut for lange hår – i hvert fall ikke klipp den.

Pete

Ei pen flue du har vært grundig med. Symmetrisk og fin. Som du sier er den vanskelig å få fin. I ditt tilfelle er det egentlig enkelt. Du skulle hatt mye mer hår i selve vingen. Da hadde den blitt tettere, og muddlerhodet hadde blitt bra etter trim.

Claµs

Ei meget pent bundet og symetrisk SC Claus. Rett tykkelse og propsjoner. Konkurransemessig, kunne vingen vært lengre og litt mer grundig trim på muddlerhodet ( her er det virkelig man får igjen med en hundrelapp ekstra på saks ;-) )

Fluenes Herre

Her har du virkelig gjort deg fore. Dette er en virkelig fiskefanger. Rett lengde på vinge. Konkurransemessig har du prøvd å gjøre dette optimalt, og kanskje i optimaleste laget. Det er litt for mye hår i thoraxen. Noe som gjør fluen i tetteste laget, og vanskelig å trimme bra. Dette vises også godt fra undersiden der den er litt for kraftig-tett på ene siden.

Lasse18

Du er dyktig Lasse.. Meget dyktig. Pent bundet og flott gjort. Jeg har likevel et par ting å utsette. For det første hadde jeg personlig sette en anelse lengre vinge. Det er også mulig å se noe usymetri fra undersiden, både på mengde hår på den ene siden, samt at trimmen ble litt oval… Jeg må få lov til å være pirkete hos deg?

MrHunk

Når det er sagt..du er ikke lenger en nybegynner. Ingen får herved lov til å bringe det på banen! Jeg trodde at du her skulle bli avslørt. Men nei! Meget bra bundet flue… Ettersom du herved er overført til viderekommende tillater jeg meg å være skikkelig pirkete. Vingen er meget fyldig. Teknisk godt gjort, men likevel er den i fyldigste laget. Du kunne gjort det enklere for deg med litt begrensning. D hadde det blitt lettere og fått en enda mer perfekt jevn avslutning på vingen, i tillegg til at den hadde blitt marginalt lengre. Du har også litt mere hår på den ene siden enn den andre.

espen_gunner

Du har laget en pen fiskeflue som fungerer espen gunnar. I denne konkurransen er det likevel noen punkter som er forbedringsmessige. Det er for tynn vinge og for uryddig muddlerhode. Noe hadde blitt bedre med mer hår i vingen. Det hadde også blitt bedre med flittigere saksebruk.

NB: Du bør skaffe deg litt mer luftigere hjorte/ rådyrhår for å få full effekt på fisketur…da blir ørreten glad ;-)

Igor Soldo

Ei meget pent bundet flue Igor. Jeg mangler dessverre bilde fra undersiden, som gjør at jeg ser muddlerhodet derifra – meget viktig! Pen vinge, rett lengde, pen trim!! Fra siden synes jeg det ser ut som vel mye tapering på kroppen (ville sett den nedenfra)

NB: Jeg er ikke glad for klippede fjærfiber i enden på vingen. Napp de heller vekk!

Lars Mathisen

Svært nærme Lars..svært nærme.. Bra! Dette kan du. Rett proposjoner, rett lengde og tykkelse. To mikrokommentarere. Du har litt mer hår på den ene siden enn den andre, sett nedenfra. Det andre punktet, er at du har klippet flua i en deltaform, sett fra øyet. Dette er smak og behag over temaet estetikk. Jeg synes du skulle hatt en mer eliptisk form på starten av muddlerhodet. Her er det mulig å være uenig – håper du skjønne hva jeg mener Lars!

KT

Ei pent teknisk bundet flue KT. Jeg mangler bilde fra undersiden, som er viktig for  å studere symetri. Vingen har rett lengde og med jevne spisser. Men den er litt for ”diger”. Du bør trimme ned oversiden noe. Da blir det vakrere og den hindrer ikke fiskens tak. Du har nok noe for mye hår, som er medvirkende til samme. Ergo..lett å gjøre noe med

Bjørn Roar

Meget bra Bjørn Roar. Svært nærme! Bra! Denne flua er utrolig bra bundet av en dyktig fluebinder. Alle komponenter er tilnærmet perfekte. Skulle jeg sette på argusbrillene, så er vingen mikroformye for lang og kraftig. Litt ferre hår og det hadde vært enda enklere å trimme til det iltt letter koniske muddlerhodet. Jeg mener å erindre at du fikk kommentar på teknikk kontra helhet sist?? I såfall mye bedre. Du er så flink at du egentlig bare kan slippe deg løs og binde helhet!!!! 

Roger Østberg

Ei meget bra bundet flue Roger. Bra! Fin kropp og fin vinge, tlinærmet rett lengde på denne. Argusbrillene ser litt utyddig trim på thorax, og noe usymetri sett nedenfra.

arvlar

Den flua er helt teknisk greit bundet. Men nå må du følge med og aldri gjøre det samme igjen. Du må ALDRI kutte spissene på hjortehårene i vingen. Kjøp deg en hairstacker og få samlet spissene. Bind de inn i rett lengde. Blir de for lange – begynn på nytt.

Robban

Robban… utrolig bra..Kjempebra. Denne er utrolig bra bundet. Hvis jeg skal utsette på noe, så er det at kroppen er for tett dubbet. Det er bare vås, for det er pluss i denne konkurransen. Bare ikke i min flueboks (skjønner du?). Det andre er at den er så perfekt klippet og symetrisk at thorax får en etter min smak litt for perfekt slutt før påbegynt vinge. Jeg ønsker en glidende overgang fra muddlerhode til vinge.

Det siste punktet er også bare vås og subjektivitet. Det skjønner du. Du fikk i oppgave å lage ei perfekt flue. Da kan ikke jeg trekke fram at jeg personlig liker litt mer rufs ;-)

omland

Ingen problemer med å se flua. Inget trekk på obketiv vet du! Men objektivet ditt burde kunnet lage bilde også fra undersiden ;-)

Ei bra bundet flue, med jevnt og fint hår, med riktig lengde. Men det er for mange år i vingen. Muddlerhodet er også litt ”klumpete ” treimmet. Det er nok to ting av samme sak. Begrenser du hårmengden noe, er det lettere også å trimme thorax

Snakeroll

Du har vært svært grundig her. Klippet svært jevnt, og alle hår har samme og rett lengde. Men trimmingen din er ikke slik en SC skal være. Se godt på bildet. Se for deg en vårflue. Den har fassong som et papirfly dett ovenfra bortimot. Her har du trommet en rundaktig thorax som det stikker en vinge utfra. Ta en titt på noen av de fluene som har fått mest skryt her. Du binder nemlig så bra, at dette fikser du på neste eksemplar.

mårten

Dette er fantastisk bra bundet, symetrisk jevnt og nyyydelig. Se bare på hjortehårene som er trimmet i thorax. Symmetri så det hyler..flott!!

Kommentarer feil veg. For å oppnå det perfekte, har du kanskje brukt noen fjærfibre for mange. Den er kraftig og tett nok. Du kunne kanskje hatt et par mm lengre ving.

For å vise hvor bra dette er, vil jeg gi deg et dustetips. Du kan kjøpe en anelse mer rommeligere hairstacker, eller banke din i bordet 15 ganger ekstra. Majoriteten av hårene har sin naturlige svai den samme retningen. Med tipset over hadde dette blandet seg og blitt 50-50.

kens

Håper det ikke er upersonlig. Men du får samme kommentar som snakeroll:

Du har vært svært grundig her. Klippet svært jevnt, og alle hår har samme og rett lengde. Men trimmingen din er ikke slik en SC skal være. Se godt på bildet. Se for deg en vårflue. Den har fassong som et papirfly dett ovenfra bortimot. Her har du trommet en rundaktig thorax som det stikker en vinge utfra. Ta en titt på noen av de fluene som har fått mest skryt her. Du binder nemlig så bra, at dette fikser du på neste eksemplar.

joastro

Bra teknisk bundet flue. Du bør likevel omprioritere hvor du plasserer hjortehårene. Du har kraftig nok thorax, men for tynn vinge. Hadde du hatt mer hår i vingen, kunne disse hårene vært en mer naturlig del av  muddlerhodet. Dette korrigerer du lett.

NB: Du bør skaffe deg en lapp med mer luftig hjortehår til fisket ditt… da blir øretten glad ;-)

Tåmy

Tåmy.. du har bundet ei bra flue som fisker bra. Vingen har rett fylde og rett lengde. Men du har en ting rent konkurransemessig – og fiskemessig du skal bite deg merke i. Kjøp deg en hairstacker, en billig en med stor åpning. Da får du banket speissene på hårene i samme lengde og flua blir myyye finere og mer symetrisk.

Ørreten

Du har bundet eb bra fiskeflue her. I konkurransen har den et par punkter som kan forandres. Dubbingen kunne vært tettere. Denne er rufsete – akkurat slik jeg liker det i min boks..hehe. Hjortehårsvingen er litt for kort. Dessuten bør du anskaffe deg en hairstacker, slik at du får banket hårene jevnt.

NB: Du bør også skaffe deg et luftigere hjorte/ rådyrhår før sesongen. ”Da virker disse fluene bedre”!

Magnum44

Utrolig bra. Gvis jeg leter og skal trekke moe, så er det litt mer hår på den ene siden enn den andre! BRA!

Vegard Jønnevald

Meget bra flue Vegard. Bindeteknisk kan du alt med denne. (jeg skulle gjerne hatt bilde rett nedenfra). Du har marginalt litt for lang vinge etter min smak. I tillegg tror jeg du i jakten på det perfekte har brukt litt for mye hår i vingen. Litt mindre der, hadde gjort det lettere å trimme et enda mer perfekt muddlerhode.

Rudix

Ei meget bra bundet flue Rudix. Det er svært lite å utsette på denne. Den er symetrisk. Den har rett lengde på vingen og perfekt kropp. Jeg skulle gjerne hatt litt lengre muddlerhode. Det vises let på undersiden. Gjerne også litt ryddigere rådyrhår  i muddlerhodet.

NB: Du er så god til å binde at du burde skaffe deg mere luftig hjortehår for å bruke på slike fluer. Da hadde thorax blitt ryddigere, samt at fisken blir garantert mer fornøyd.

bjorni

Meget bra bundet SC. Dette kan du. Liker også at du har brukt rådyr så flott. Likevel… jeg synes du har prøvd å overgå deg selv på flua. Flua er perfekt, men kropp, krok og hjortehårsdel henger ikke sammen.

Litt for mye hår, samt at den skulle vært trimmet litt flatere. Ellers er det HEELT perfekt trim på thorax. Det er vanskelig å forklare. Men jeg ville hatt litt større krok/ kropp i forhold til thorax, men litt lengre ving i forhold til krok… Tipper du må ringe meg for å forstå hva jeg mener….  Handler om subjektiv estetikk dette… BRA FLUE!

Åboren

Åboren. Dette er stor forbedring fra runde 1. Meget bra dubbet kropp. Du har spunnet inn hjortehåret på en grei måte. Vingen har bra lengde. I det hele tatt ei bra fiskeflue.  Et fluebindetips: Kjøp deg en hairstacker. En billig stor en, med plass til mye hjortehår. Da får du stampet hårene til samme lengde før du binder de inn. Resultatet blir så mye bedre både for øyet og for fisken.

dj pg

Håper det ikke er upersonlig. Men du får samme kommentar som snakeroll og kens.. da det er de samme tingene:

Du har vært svært grundig her. Klippet svært jevnt, og alle hår har samme og rett lengde. Men trimmingen din er ikke slik en SC skal være. Se godt på bildet. Se for deg en vårflue. Den har fassong som et papirfly dett ovenfra bortimot. Her har du trommet en rundaktig thorax som det stikker en vinge utfra. Ta en titt på noen av de fluene som har fått mest skryt her. Du binder nemlig så bra, at dette fikser du på neste eksemplar.

Torbjørn K Meløe

Dette er ei meget bra fiske SC. Slik skal de da se ut. Men i denne konkurransen er det noen detaljer som må forbedres for å nå opp. Thorax og vinge må være ryddigere. Selve klippingen på thorax jrever en stødig hånd og ei god saks. Vingen bør få noen ekstra slag fra en heirstacker.

alxxzndr.stb

Dette er i flue som fisken garantert faller for. Konkurransemessig her, er det et par ting du bør jobbe med. Du har en pent dubbet kropp. Du viser at du kan lage en jevn fin vinge og trimme en bra thorax.Det er derfor lite som skal til for at dette skal bli virkelig bra. Du bør ha en lengre vinge. I tillegg bør de være mye mer hår i vingen – tettere. Dette hadde gjort at det hadde vært enklere å trimme et enda finere muddlerhode også.

bigo

Dette var ei utrolig flott bundet SC bigo.. BRA! Det er pent lite å utsette her. Marginalene som jeg klarer å oppfatte er: Du kunne kanskje rent konkurransemessig hatt en noe tettere vinge (flere hår). I boksen min skal de gjerne se slik ut. Når jeg ser fluen fra siden skulle jeg gjerne sett at du trimmer thorax mere i retning vingen…ikke runde den. Når jeg ser fluen nedenfra derimot, ser vi ingenting til dette. Ergo er det uvesentlig

Rune D

Ei meget flott bundet SC Rune. Du binder alle komponenter på en bra måte. Jeg synes likevel du tilstreber fluen for mye perfeksjonisme i trimmingen. Det blir for mye kontrast mellom thorax og ving. Som Staffan sa i et innlegg om denne runden. Trim hårene ovenfra og ned. Da vile du unngått dette. Personlig ville ejeg også hatt noe lengre vinge.

REile

Igjen ei meget flott fiskeflue. En jevn fin hjortehårsvinge med rett lengde. En fint dubbet kropp. Argusøynene mine mener at det er litt for stor kontrast mellom muddlerhode og ving. Du har prøvd for mye mot det perfekte. Det blit en renklippet thorax det stikker en vinge ut fra. Dessuten så skimter jeg en grønn trås mellom muddlerhode og ving. Vingen skal bli til av seg selv ubder inninding av hjortesyrshår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrHunk

Når det er sagt..du er ikke lenger en nybegynner. Ingen får herved lov til å bringe det på banen! Jeg trodde at du her skulle bli avslørt. Men nei! Meget bra bundet flue… Ettersom du herved er overført til viderekommende tillater jeg meg å være skikkelig pirkete. Vingen er meget fyldig. Teknisk godt gjort, men likevel er den i fyldigste laget. Du kunne gjort det enklere for deg med litt begrensning. D hadde det blitt lettere og fått en enda mer perfekt jevn avslutning på vingen, i tillegg til at den hadde blitt marginalt lengre. Du har også litt mere hår på den ene siden enn den andre.

Takk for tilbakemeldingen. Jeg synes det er helt utrolig at du gidder. Håper du får en av premiene ;)

Det er bra du er pirkete, det er slik man hjelper andre å bli bedre!

En av tingene som var et herk med denne, var størrelsen. Spesielt når jeg skulle tilbake til 16 og 18. Er en del mindre det, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. Dæven. Jeg har fått poeng.  ;D ;D ;D

Var kanskje riktig av meg å lage den muddlersaken da.

Rudix

Ei meget bra bundet flue Rudix. Det er svært lite å utsette på denne. Den er symetrisk. Den har rett lengde på vingen og perfekt kropp. Jeg skulle gjerne hatt litt lengre muddlerhode. Det vises let på undersiden. Gjerne også litt ryddigere rådyrhår  i muddlerhodet.

NB: Du er så god til å binde at du burde skaffe deg mere luftig hjortehår for å bruke på slike fluer. Da hadde thorax blitt ryddigere, samt at fisken blir garantert mer fornøyd.

Skal fortsette å binde flere av disse etterhver, så jeg skal nok få trening på disse til neste cup. ;) Har blitt lovet noe rådyrhår av en venn som visstnok skulle være j**lig bra. :)

Tusen takk for jobben du/dere legger i dette. Vi setter pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye flotte fluer! Dette er kjempegøy  :)

Jeg er helt enig med Bjørnar, alle fluer hadde glatt fått plass i boksen min.

Som dere ser så forandrer stillingen seg raskt i dette gamet, det synes jeg er morsomt.

Vi har 3 runder igjen og mye vil skje framover, jeg håper at enda flere melder seg på. Og at de som ikke var med videre fra runde 1 tar opp "hansken" i runde 3.

Jeg skal huske å presisere i avstemmingen for runde 3 at dere skal stemme på valgfri flue, selv om det står i reglementet.

Godt jobbet! Dette korter ned ventetiden  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...