Gå til innhold

I rykk og napp - en fluefiskesesong helt på det jevne


.JB

Anbefalte innlegg

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Erik Eikre

Gikk og rista i trær hele kvelden jeg. Måtte jo se om det ikke ramla ned en bærumsgutt på leit etter flua si, men neida. Heller ingen fluegutt på leit etter bær. Men kanskje ikke så rart jeg ikke så noen når fyren dreiv på med selvdrukning. Dessverre tenkte jeg ikke på den muligheten. Men det er jo ikke alle som kombinerer ørretsafari (såkalt elvesnorkling) med fluefiske og bare betaler for én av aktivtetene. Alltid noen som skal finne smutthull for å spare en krone eller to. Jeg skal i alle fall sørge for at det til neste år er 1550,- for kortet slik at safarien til kr. 650,- er medberegnet. Treklatring er dog gratis når man kjøper dette opplevelseskortet. Det må jo være en bra deal, eller hva? Tre aktiviteter for prisen av to!

Selvsagt gis det en liten rabatt for leie av håv i dag da slitasjen var null. Men noe må jeg like selvsagt ha for å ha kjørt rundt med nødvendigheten. Ikke min feil at bærumsfluer dukker under vann for å legge det store egget akkurat når jeg ser den veien. Godt vi dølinger ikke er så opptatt av penger og kan vise litt storsinn med amatører, ikke sant? Forresten minner snellehistorien meg på at det japanske laget manglet en deltaker i VM. Jeg har en mistanke om at de er fulltallige neste år...

Snellehistorien er forøvrig typisk for høyresveivende, men kan i svært sjeldne tilfeller også forekomme hos venstresveivende - da helst venstrehendte (såkalte missing links).

PS. Det er allerede tribune ved "løene". Jugerbenken kaller vi den. Som de lite pengeopptatte vertene vi er så byr vi altså også på gratis sitteplasser med høy komfort. Pølser, peanøtter og brus koster bare litt mer enn på Shell. Hvilket er naturlig da transportutgiftene må iberegnes. Kikkert kan leies. Egen medbrakt mat og kikkert er selvsagt forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig  :D  skjønner deg innmari godt... jeg og har en sånn kompis som martinsen... hyggelig kar, for all del, men jævlig irriterende til tider... får alltid større fisk, eller flere fisk, går alltid fortere, eller høyere, stikker gjerne oppom en fjelltopp på veien, bærer alltid tyngre...  :rolleyes: :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var norsklæreren din JB, ville jeg gitt deg Særs Godt! Det hadde du fått for bra humoristisk språk, god fortellerevne og at du utleverer deg selv. Du hadde kanskje blitt trukket ørlite for mangelen på avsnitt, men ikke nok til å falle ned på Meget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA, fy faen nå lo jeg høyt her på kontoret :)

Føler meg beæret over å bli omtalt i et helt avsnitt JB :)

Du er en master på dette her med skriving og sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...