Gå til innhold

I rykk og napp - en fluefiskesesong helt på det jevne


.JB

Anbefalte innlegg

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 2 uker senere...

Holder i maaaaassevis.

Fin idè men blyanten for å indikere størrelse :) Er drittlei av vanlige fluebilder, og gøy å se noe annet. :)

Gøy at Terje kom igjen og la inn noen flotte unormale, og gøy med slike bilder som du har lagt ut her, pluss en story :)

Liker dette :) (Den siste der er en standard tilbakemelding på foto.no :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Ja, det var sikkert derfor du var borte hos oss i ET sett etter at du kom fra elva :) var sikkert et sant helvete :)

Hyggelig å møte deg etter alle disse årene på nett. :)

Håper på gjentagelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Ja, det var sikkert derfor du var borte hos oss i ET sett etter at du kom fra elva :) var sikkert et sant helvete :)

Hyggelig å møte deg etter alle disse årene på nett. :)

Håper på gjentagelse.

Takk det samme. Joda det var trivelig - OG støyende  ;D, og det var veldig hyggelig å bli invitert over på taco på lørdag!  :D

Les bloggen til Lenth på larsoglars. Skulle nesten tro han hadde vært på samme sted. Blåveisene tyder også på at han støtet på Sigve langs bredden, og hvor sistnevnte garantert insisterte på å få se på guttens/den aldrende mannens flueboks.  ;D:D

Hva da? Ga jeg han bank??

Kjekt å møte deg Jørn, etter som Henning sa, mange år her på forumet. Skjønner jo nå at du har fått en stor dose vestlands-skjarm. Skal nok finne deg en annen gang også ;)

Og så får du huske at du har jo møtt det mest ekstreme innen vestlendinger. Ekstreme på begge sider av skalaen ;D

Gleder meg til resten av dine innlegg i vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da? Ga jeg han bank??

Skal ikke forvente at du husker alt  ;D

Trivelig å treffe deg JB. Må bare beklage støynivået, kan berolige deg med at de alltid er slik så det var på ingen måte din feil eller du som terget dem opp  ;D Etter en stund så blir man vant til det eller avklimatisert som du sier. Vi fikk da pratet litt fluefiske når de var ute og røykte eller slås  ;D

Kan ihvertfall trøste oss med at det gikk langt roligere for seg enn det ser ut for på bildene fra resten av fluefiskesidens medlemmer på høsttreff i en annen dal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg at jeg ikke fikk vært med på denne turen assa. Men dere skal vite at jeg tenkte på dere der jeg satt i kjærka pga. en idiotisk fadderunge som fant ut at hu skulle konfirmeres akkurat denne helgen  :'(

Til info er jeg vel omtrent midt i mellom disse motsetningene fra vest da det gjelder støynivå  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg at jeg ikke fikk vært med på denne turen assa. Men dere skal vite at jeg tenkte på dere der jeg satt i kjærka pga. en idiotisk fadderunge som fant ut at hu skulle konfirmeres akkurat denne helgen  :'(

Til info er jeg vel omtrent midt i mellom disse motsetningene fra vest da det gjelder støynivå  ;D

Har nå sittet i bilen med deg og Sigve også, og selv når du var sjåfør så gikk det nå rimelig høylytt for seg om både svart flis og rosa fuger  8)

Sikker på at du hadde glidd rett inn på fredagskvelden  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten vokabular. Enig i det. Sier heller som Bjørnstjerne Bjørnson skrev: Jeg velger meg April!

Jeg velger meg april

I den det gamle faller,

i den det ny får feste;

det volder litt rabalder,-

dog fred er ei det beste,

men at man noe vil.

Jeg velger meg april,

fordi den stormer, feier,

fordi den smiler, smelter,

fordi den evner eier,

fordi den krefter velter,-

i den blir somren til!

......Og det er jævlig lenge til....(Tørrbjørn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, så sitter jeg her da og bestiller litt utstyr, leser innlegg, fluefiskeblogger og planlegger å skrive en bindeliste for vinteren. Venter også på en ny snasen flueboks fra England som skal fylles med det beste av hva jeg klarer å binde. Tenker at jeg kanskje skal ta meg en tur ut i sjøen i morgen, og at det nok blir en myggtur neste helg. Men likevel er alt på hell og sesongen er mer eller mindre over. Det ble fire elveturer med varighet fra 3-7 dager, en høyfjellstur, syv-åtte turer i marka så langt, ti turer i sjøen, også det så langt, noen nymfeturer i Lomma og en tur til akvariet i Drøbak. Og som jeg forutså, en fluefiskesesong helt på det jevne, i hvert fall hva fangstresultater angår. Men noen flotte ørreter ble det, og det holder egentlig lenge. For hva drivkraften egentlig er, har jeg lenge lurt på uten å finne noe godt svar. Jeg kan ikke peke ut noe og si at det er det sosiale, at det er de råe utrasene, den spektakulære naturen, kunsten å overleve i villmarken, de enorme ørretene, alt utstyret, ro i sjelen eller noe lignende, eller noe helt annet for den saks skyld. For det meste får jeg små og mediumstore ørreter i elver og vann på Østlandet. Men jeg fisker år etter år, og ser egentlig ingen annen ende enn den som en dag bare må komme. Mandag kveld, denne uken, kom jeg hjem fra min hittil siste fisketur. Middagen ventet. Kona fortalte om alt som hadde skjedd, turer med hesten, hva barna hadde fått av nye klær og at svigerfar hadde vært innom og skrudd opp ny seng til minstemann og masse annet som jeg også bare delvis fikk tak i. Plutselig stopper hun å snakke, og ser på meg:

- Jørn, se på meg når jeg snakker!

- Javel, er det noe... eller?

- Du er sånn hver gang! Du reiser en dag før du drar og kommer hjem en dag etter at du ankommer. Du er som i en boble. Du oppfører deg som om du ikke hører hjemme her. Skulle tro du hadde kommet hjem fra sykehuset etter en fødsel. Du er helt fjern! Det må da være mulig å riste av seg den fisketuren i bilen på vei hjem. Tre timer har du! Så lo hun litt og ristet på hodet og begynte å rydde av bordet.    

Jeg ble sittende og tygge på de siste kjøttbitene, mens jeg tenkte: Skulle blitt litt til. Prøvd en klekker.    

Ha ha ha, kjente meg litt igjen der gitt  :D

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Du er sånn hver gang! Du reiser en dag før du drar og kommer hjem en dag etter at du ankommer. Du er som i en boble. Du oppfører deg som om du ikke hører hjemme her. Skulle tro du hadde kommet hjem fra sykehuset etter en fødsel. Du er helt fjern! Det må da være mulig å riste av seg den fisketuren i bilen på vei hjem. Tre timer har du! Så lo hun litt og ristet på hodet og begynte å rydde av bordet.    

Jeg ble sittende og tygge på de siste kjøttbitene, mens jeg tenkte: Skulle blitt litt til. Prøvd en klekker.    

Du skriver fantastisk bra, Jørn  :)

Og de siste linjene der . . . Ikke bare kjenner jeg meg igjen, jeg har fått omtrent ordrett den leksa der selv, opp til flere ganger  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...