Gå til innhold

Løsning for den som ikke tåler tung sekk :-)


André_Brµn

Anbefalte innlegg

hahaha!  :D

Snakk om nyfødt kalv med 1,5 i promille  ;D Trenger bare å programmere den til kaste ut fluesnøret så har man virkelig drept all sjarme  :D Men imponerende reaksjonstid på det surrealistiske "freaket"

Bråker jo mer enn nattbordsskuffen til fruen også...   :D;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var morsom!

Men...skal du ha med den saken der innpå fjellet så trur jeg det er viktig å ha med verktøy, reservedeler og ikke minst god tålmodighet. Er mange triggerhappy og dritafulle jegere i detta landet..  ;D

Her er det vel også en fordel å være totalt døv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kløvhest er et bra alternativ! sikkert billigere totalt også, går skjelden istykker :) :)

Jeg har faktisk opplevd to kløvhester (koblet sammen) i "fritt fall" nedover en fjellside i Tamokdalen. Det var definitivt ikke lydløst, og hestene "gikk i stykker". Skjelden opplevelse, ja, men fullt mulig!

Det jeg lurer mest på er hvor lenge dette "kløvmonsteret" kan gå før strømmen tar slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

kløvhest er et bra alternativ! sikkert billigere totalt også, går skjelden istykker :) :)

Jeg har faktisk opplevd to kløvhester (koblet sammen) i "fritt fall" nedover en fjellside i Tamokdalen. Det var definitivt ikke lydløst, og hestene "gikk i stykker". Skjelden opplevelse, ja, men fullt mulig!

Det jeg lurer mest på er hvor lenge dette "kløvmonsteret" kan gå før strømmen tar slutt?

så du har vært i kløvhest kompagniet på Skjold, jeg kjøpte en av de siste hestene av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kløvhest er et bra alternativ! sikkert billigere totalt også, går skjelden istykker :) :)

Jeg har faktisk opplevd to kløvhester (koblet sammen) i "fritt fall" nedover en fjellside i Tamokdalen. Det var definitivt ikke lydløst, og hestene "gikk i stykker". Skjelden opplevelse, ja, men fullt mulig!

Det jeg lurer mest på er hvor lenge dette "kløvmonsteret" kan gå før strømmen tar slutt?

så du har vært i kløvhest kompagniet på Skjold, jeg kjøpte en av de siste hestene av dem...

Var nok ikke det, men vi hadde dem til støtte ved et par anledninger.

Tror det var like etter unionsoppløsningen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Oddbjørn, kløvhund skal ikke bære mer enn 30 % av egen vekt.........det vil si sin egen mat + ett par øl til deg, kløvhest har maten der, overalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sinnsyk kul. Vannvittig bra balanse og "reaksjonsevne".

Men på fjellet tror jeg heller jeg hadde tatt med meg en kløvhund om jeg ikke hadde orket bære alt selv. Litt mer selskap i den.

Teknologien når nye høyder! Framtidig (solcelledrevet) gjeter for sauebønda, kanskje?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddbjørn, kløvhund skal ikke bære mer enn 30 % av egen vekt.........det vil si sin egen mat + ett par øl til deg, kløvhest har maten der, overalt

Kommer litt ann på rasen. De beste klarer greit 50% og dreper rein og sauer til mat  ;D

Klart en kløvhest kan bære masse mer, men da må man også ha litt peiling på hest, samt at man enten må låne en eller ha hest resten av året også, rimelig uaktuelt for meg ihvertfall. Er det ikke også litt restriksjoner på hvor det er lov å ri med hest?

Jeg har veldig lyst på en Samojed, hadde det ikke vært for at det er litt for liten plass der jeg bor og ikke mulighet for å ha hundebur ute så hadde jeg nok skaffet en. Passer fint både som kløvhund og trekkhund på vinteren (tenker da mest på å trekke meg opp bakkene  ;D), disse hundene elsker å jobbe hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sinnsyk kul. Vannvittig bra balanse og "reaksjonsevne".

Men på fjellet tror jeg heller jeg hadde tatt med meg en kløvhund om jeg ikke hadde orket bære alt selv. Litt mer selskap i den.

Teknologien når nye høyder! Framtidig (solcelledrevet) gjeter for sauebønda, kanskje?

Er vel en modifisert utgave av militærets versjon da med innstilling på å skyte alt som likner ulv og bjørn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gary LaFontaine brukte hverken hest eller hund, men geitebukken Rufus - og hevdet at den var overlegen alle andre kløvdyr - jevnt og godt humør, greier seg sjøl uten stell og foring og er stabil i ulendt terreng.  Ny forretningside: Goat hire! Sett i gang - jeg er kunde -er for gammel til å bære 30 kilos sekk i time- og dagevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...