Gå til innhold

Hvilken elv har de mest fotogene ørretene?


Børge

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Erik Eikre

Noen som har svart på spørsmålet i tittelen for tråden eller er det bare om å gjøre å vise sin fineste fisk? 39.gif

Blir vel magert med bilder her, hvis elva skal røpes ;)

Denne tråden har nok tatt en litt annen retning en det som var ment. :)

Ola

Jepp, og da svarer jeg som førstemann, hehe. Snake River i Wyoming. Cutthroat Trout. Mer fotogen fisk finnes ikke i min verden.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jepp, og da svarer jeg som førstemann, hehe. Snake River i Wyoming. Cutthroat Trout. Mer fotogen fisk finnes ikke i min verden.  :)

Trenger fotobevis ;D

Var ikke noe som het digitalkamera når jeg var der serru. Men kan jo laste opp et bilde som jeg fant på nettet fra samme sted + et som på ingen måte viser hvor pene de kan bli. Jeg fikk noen som var aldeles vilt fine. Det øverste bildet indikerer hva jeg så. Noen av dem var slik over det hele og jeg ble rett og slett målløs av utseendet. Men det er jo selvsagt ikke sikkert at andre reagerer slik.

3668111129_fe2bbda1e2_o.jpg

800px-Snakecutt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Vi snakker fotogen ørret her Ola  :o

Og det spørsmålet blir dumt. Alle vet jo hvilken elv det er. Blir litt som å spørre om det er finest damer i London eller Stockholm  ???

;D ;D

Tippe, tippe... Stockholm?  ;D  ;D Jeg har aldri vært sammen med noen Londondamer før, men ei Stockholmsdame har jeg vist himmelen noen uker for mange år siden ;D Ohhh...merket at dette innlegget, tross at den ikke var tenkt sånn, ble skikkelig OT  ;D Sorry.

Kjempeflott og fin ørret, Ola!  :) Sånne er fine. Den ørreten der var faktisk ubernice - ikke overdreven K-faktor, men samtidig i meget godt hold. Rett og slett pen ørret  :) Ørret er som damer; fint at de er i godt hold, men FOR høy K-faktor blir overkill. Den du holder på bildet der, Ola har vel kanskje 1,1- 1,3 Kfaktor, og det er helt nydelig ideelt. Synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant plutselig igjen noen bilder, fra noen ørreter som jeg synes var ganske fotogene. Hva het nå den elva igjen ??? ???

Deilig og mimre litt egentlig ;D

Ola

Helt drøyt . . . Bruker alltid å ha med meg noen forlovelsesringer når jeg fisker steder hvor det er mulig å treffe på sånne  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippe, tippe... Stockholm?  ;D  ;D Jeg har aldri vært sammen med noen Londondamer før, men ei Stockholmsdame har jeg vist himmelen noen uker for mange år siden ;D 

RIKTIG!!  ;D  Har vel egentlig ikke noe å si hvilken by det er i England. Kvinnfolka fra det landet er sjelden noen glansbilder. Skjønner at gutta drikker øl og ser på fotball istedenfor for å si det sånn  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant plutselig igjen noen bilder, fra noen ørreter som jeg synes var ganske fotogene. Hva het nå den elva igjen ??? ???

Deilig og mimre litt egentlig ;D

Ola

Helt drøyt . . . Bruker alltid å ha med meg noen forlovelsesringer når jeg fisker steder hvor det er mulig å treffe på sånne  :)

Da må du huske på ringen til sommeren da Lars, for da skal du til den elva ;)

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant plutselig igjen noen bilder, fra noen ørreter som jeg synes var ganske fotogene. Hva het nå den elva igjen ??? ???

Deilig og mimre litt egentlig ;D

Ola

Helt drøyt . . . Bruker alltid å ha med meg noen forlovelsesringer når jeg fisker steder hvor det er mulig å treffe på sånne  :)

Da må du huske på ringen til sommeren da Lars, for da skal du til den elva ;)

Ola

Syntes det så mistenkelig slik ut ja, selv om jeg først trodde det var lenaelva, ved skreia landhandleri  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Kanskje litt offtopic i "vakker elvefisk" tråden, men jeg prøver alikavæl..  :rolleyes: Fjellfisk kan i høy grad konkurrere med elvefisk når det kommer til utseende, synes jeg i hvert fall. (kanskje ikke så rart, siden det fortsatt er prat om en salmo trutta)

Og når man endelig kommer fram til vannet så er det jo fantastisk om fisken er vakvillig og lyngen er full av bibio, stankelbein og fjærmygg.

Her er den første som møtte meg på et vann ca 1500 moh langt inni steinrøysa i Reinheimen nasjonalpark i forrige uke. Dårlig mobbilde, men samma det - sprek, vakker og dritkul var den uans..   :)

[attachimg=1]

post-1295-13949888467946_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...