Gå til innhold

5 kg !!


Ruffen

Anbefalte innlegg

Bare å gratulere! Var dette i Norge forresten?

noen nevnte storørretens rike tidligere i tråden, kan hende det er kola

Norsk ørret på 5kg (+4,5) på flue er helt vilt (kjenner forresten en som fikk en slik forrige uke, men han mangler 4,5'ern)! Gratulerer så inn i granskogen mye!  :o

Men er det Kola ørret så er det ikke fullt så sensasjonelt. Da kan flere av oss henge på med ørret fra fjern og nær og jeg vil føle meg litt lurt.  :rolleyes:

Vi var på kola ja. Men jeg synes det var dritkult uannsett og om ikke folk er imponert så blir det opp til dem. Jeg synes det er veldig kult at en god kompis av meg får en slik fisk.

kola eller ikke, så er en 5kgs ganske så stort ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Vi var på kola ja. Men jeg synes det var dritkult uannsett og om ikke folk er imponert så blir det opp til dem. Jeg synes det er veldig kult at en god kompis av meg får en slik fisk.

Klart det er drittkult med en så stor fisk, ikke mange som reiser hjem fra Kola etter å ha landet en 5 kilos der heller akkurat. Er jo ikke mindre imponerende at den ble tatt på tørt heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt fortjent. 5 kg en dag og 4,5 kg neste dag på tørt lar seg høre. Det var stor stemning i leiren begge kveldene :) Ikke glem Flemming som gikk fisketom i 2 dager og perset grundig dag nr. 3 med 4,1 kg også det på tørt.

Men tilbake til Doggnobbler. Jeg har sjeldent fisket sammen med en som er så rå til å kaste og som leser elva som 1.klasse pensum. Om det er på Kola eller i Hemsil eller Rena eller i Finnmark, tror jeg TT ville landet stor fisk uansett.

Gratulerer! ;D

PS! Jeg jobber med en bildeserie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Dryflyslut

Vi var på kola ja. Men jeg synes det var dritkult uannsett og om ikke folk er imponert så blir det opp til dem. Jeg synes det er veldig kult at en god kompis av meg får en slik fisk.

5 kg på tørt er sinnsykt, selv på Kola. Langt ifra vanlig der heller. Er nok en av de største, kanskje den største tatt på tørt på Kharlovka-turene i år tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største fisken tatt i denne delen av elven noensinne er på 5,1 i følge kokken.

Så det sier litt.

Vi må ikke la dette bli en kola vs ett eller annet diskusjon. Klart forutsettningene er veldig mye større for å få en slik fisk her en hjemme. Men uannsett så var dette veldig morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttirakker'n! Gratulerer/kondolerer!  :D:rolleyes:;D

Lover på tro, ære og over alle mine forfedre at den dagen jeg eventuelt måtte få en ørret på over 5 kilo, så selger jeg alt fluefiskeutstyret sporenstreks og starter fuglefotografering og litt fuglejakt. Sann mine ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kola ja. Men jeg synes det var dritkult uannsett og om ikke folk er imponert så blir det opp til dem. Jeg synes det er veldig kult at en god kompis av meg får en slik fisk.

5 kg på tørt er sinnsykt, selv på Kola. Langt ifra vanlig der heller. Er nok en av de største, kanskje den største tatt på tørt på Kharlovka-turene i år tipper jeg.

Det er den største til nå så vidt jeg vet. Men det er enda noen uker igjen. Fjorårets største ble tatt i lille Pina i uke 35 :) En av de jeg reiste med mista en sånn en der Pina møter Litza, for ca. to uker siden. Og det begynner å bli veldig lenge siden noen har tatt en på 6+. Men de fins i området Big Trout/Wulff's :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttirakker'n! Gratulerer/kondolerer!  :D:rolleyes:;D

Lover på tro, ære og over alle mine forfedre at den dagen jeg eventuelt måtte få en ørret på over 5 kilo, så selger jeg alt fluefiskeutstyret sporenstreks og starter fuglefotografering og litt fuglejakt. Sann mine ord.

Men sjekk denne fra Sør-øya i Finnmark :

http://www.nordlys.no/bilder/article5210600.ece?start=20

Men det var vel neppe Spent Spinner han brukte.

Og her er en til fra Nord-Norge:http://www.nordlys.no/bilder/article5210600.ece?start=29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sjekk denne fra Sør-øya i Finnmark :

http://www.nordlys.no/bilder/article5210600.ece?start=20

Men det var vel neppe Spent Spinner han brukte.

Og her er en til fra Nord-Norge:http://www.nordlys.no/bilder/article5210600.ece?start=29

Sjekk bilde 47, må nok justere vekta litt !

Forøvrig grattis til med VAKKER Kolaørret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den på 4,5. Har aldri sett en ørret gjøre et slikt utras noen gang slik denne gjorde.

Dere skulle hørt oss. "hold igjen da for faen" "tror du ikke jeg prøver din dust". "Den flater stanga" Hva skal jeg gjøre" ;D8)

8)et var en opplevelse bare og se det. Hehe har på film når doggnobbler tryner igjennom et vierkratt med stanga i hendene mens han kjører denne.  ;D

[attachimg=1]

post-2611-13949881376702_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...