Gå til innhold

Håv


Dead Drift

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg er på jakt etter en (ørret)håv som:

1. Ikke veier for mye.

2. Er solid.

3. Har målenett i bunnen.

4. Har integrert vekt.

Er det noen her inne som; 1) vet om det finnes et slikt prakteksemplar av en håv, og 2) kan henvise meg til en nettside (helst norsk) der de selger denne håven? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! :o Ingen som kjenner til noen nettbutikker som selger den perfekte håv?

Kanskje jeg burde begynt å produsere denne typen håver. Kunne blitt god butikk... :rolleyes:

Neppe. Den er perfekte håv for deg trenger ikke akkurat være stor.

Moroklumpen.... ;D

Han e ikkje så stor, men han e jævli tynn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke du en slik du spør etter før?

Nei, min håv har kun målenett (ikke vekt) :'( :'( :'(

Det finnes ganske mange gode håver på markedet, men de fleste har enten målenett i bunnen, eller vekt integrert i håndtaket.

Det er vanskelig å finne håver med begge deler... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

Jeg er på jakt etter en (ørret)håv som:

1. Ikke veier for mye.

2. Er solid.

3. Har målenett i bunnen.

4. Har integrert vekt.

Er det noen her inne som; 1) vet om det finnes et slikt prakteksemplar av en håv, og 2) kan henvise meg til en nettside (helst norsk) der de selger denne håven? :)

Denne kanskje?

http://cgi.ebay.com.au/Weigh-Measure-LANDING-NET-for-fly-or-spin-fishing-rod_W0QQitemZ230375236777QQihZ013QQcategoryZ23819QQcmdZViewItem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har sett av haaver som har begge deler har vaert av tvilsom kvalitet...

Saa det beste (kjappeste) er vel aa ha et amerikansk "Measurenet", og en Salter vekt hengende i en retraktor. Da ser du lengden kjapt, fisken under vann, frem med Salter som krokes til haaven - VEI! Voila! Lengde og vekt paa ca. 15 sekunder...

Og med en salter vekt hengende parat ser det ut som om du faar jaevlig mye fisk  8).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa det beste (kjappeste) er vel aa ha et amerikansk "Measurenet", og en Salter vekt hengende i en retraktor. Da ser du lengden kjapt, fisken under vann, frem med Salter som krokes til haaven - VEI! Voila! Lengde og vekt paa ca. 15 sekunder...

Og med en salter vekt hengende parat ser det ut som om du faar jaevlig mye fisk  8).

:) He he, ikke dumt tips det, Tore, å ha vekta hengende i en retractor (blir kanskje litt skranglete å gå med, men?). Jeg har mistet et par Saltervekter i elva gjennom tidene med at jeg har hekta den i håven og så...ja..."plupp" gonner ut i elva  ;D  Jeg mistet blant annet ei Saltervekt rett etter bildet ble tatt av coverfisken på Ørretboms 1- filmen  :) Jeg synes McLean sin løsning er genial og enkel og har brukt det i mange år nå, men man får jo ikke noe lengdemål akkurat i håven på den da. Så da er vel Håvard like langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med en salter vekt hengende parat ser det ut som om du faar jaevlig mye fisk  8).

;D Jeg pleier også å dra ut vekta på McLean-håven, slik at det ser ut som den akkurat har vært brukt. Ser jeg det kommer en kar nedover/oppover elva, så griper jeg håven og skyller den lenge før den festes på ryggen. Deretter går jeg inn på bredden strekker begge hendene i været, sier YES, YES, YES før jeg setter meg ned og later som jeg er utslitt. "For en opplevelse, for en opplevelse" mumler jeg til meg selv sånn passe halvhøyt når looooser'n har kommet helt innpå. Morsomst på dager med elendige forhold. Til topic: Nei, kjenner ingen gode håver med denne kombien. Takk og pris.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hater og gjenta meg sjøl....men håven på flue.no er akkurat hva du er på utkikk etter :-) du får tilogmed 2 for tusenlappen :-P

har den sjøl jeg.... gjør jobben sin den ;-)

den er akkurat passe stor, hovet en ørret på 1,5 kg ,no problem :-)

Finner den ikke? Har du en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men håven på flue.no er akkurat hva du er på utkikk etter :-) du får tilogmed 2 for tusenlappen :-P

har den sjøl jeg.... gjør jobben sin den ;-)

Dessverre er ikke vekta i denne nøyaktig nok - i hvert fall er den ikke det i den jeg har. Kjøpte McLean i stedet. Kanskje det går an å flytte over måleskalaen fra flue.no håven til Mcleanen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om få år har vi automatiske sensor- og lasermålere integrert i håvene  som sender informasjonen umiddelbart via mobilt bredbånd til profiloppdatering på FFS. Slutt på løgn og juks blir det nok likevel ikke. For håvene kommer til å bli fylt opp av brusflasker, steiner o.l. når det skal veies.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men håven på flue.no er akkurat hva du er på utkikk etter :-) du får tilogmed 2 for tusenlappen :-P

har den sjøl jeg.... gjør jobben sin den ;-)

Dessverre er ikke vekta i denne nøyaktig nok - i hvert fall er den ikke det i den jeg har. Kjøpte McLean i stedet. Kanskje det går an å flytte over måleskalaen fra flue.no håven til Mcleanen..?

hvor unøyaktig da ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...