Gå til innhold

Lars Lenth anmeldt


Kjell Meiningen

Anbefalte innlegg

  • Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

forbudt eller ikke... er glad Lenthis (hvis man kan kalle ham det) er litt opstanasi...det er jo et "tulle forbud". men jeg er stor fan. de timene foran tv'n med flue hue osv, er det som redder meg fra vinterdepresjonen. så HVIS LARS LENTH VIL FISKE DER???? SÅ MÅ HAN FÅ GJØRE DET.

men jeg gjør det ikke.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser plutselig potensialet med løsbart og uløst fiskekort i annet kjent vassdrag i Norge ;D

HAr faktisk noe drikkevannskilder her vest som er meget, meget flotte.

Ett av dem besøkte jeg med en gjeng fra Hemsedal for noen år siden, da vi fisket der 17 mai, den ultimate "tjuvfiskedatoen", ingen er ute på kontrollrunde den dagen ;)

Anbefales

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...Og hvordan gikk det med vår alles kjære "løvinnen"? Har han også blitt anmeldt? Blir det vann og brød istedenfor jazz og fluefiske nå kanskje??  :o;D

Har foreløpig ikke blitt innkalt til avhør, men det kan vel tenkes at det kommer et brev før eller senere. Vi får se - jeg holder dere oppdatert.

Fluefiske er ikke noe å tulle med.

Mvh

Løvinnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...Og hvordan gikk det med vår alles kjære "løvinnen"? Har han også blitt anmeldt? Blir det vann og brød istedenfor jazz og fluefiske nå kanskje??  :o;D

Har foreløpig ikke blitt innkalt til avhør, men det kan vel tenkes at det kommer et brev før eller senere. Vi får se - jeg holder dere oppdatert.

Fluefiske er ikke noe å tulle med.

Mvh

Løvinnen

Hehe... Vi får tru du slipper unna Håvard. Og det gjør du nok også hvis politiet tar denne saken med samme alvor som innbrudd i biler, blind vold ol.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"...lignet veldig på de andre gutta..."  ;D

Jeg må si jeg ser opp til martyr-holdningen til Lenth her. Ikke glem at han gjør det for alle andre abstinente hovedstadsfluefiskere som ikke VIL annet enn å fiske abborpinner på tørrflue! Det er en viktig sak.

Lurer på om han har tenkt på at å nekte et forelegg KAN føre til domfellelse, og dermed prikk på rullebladet. Noe som igjen KAN føre til problemer med å reise til visse interessante fluefiskedestinasjoner. Det faktum alene hadde ført til at jeg personlig hadde stilt til avhør med blomster og konfekteske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Synes dette er latterlig. Men er vi ikke dobbeltmoralister ?

Er det tjuvfiskere, de som fisker uten å kjøpe fiskekort, dvs at de IKKE har fått grunneiers tillatelse til å fiske, da skrikes det .... om manglende oppsyn og straff mm

Lenth gjør vel akkurat det samme her når han fisker uten grunneiers tillatelse ?

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Synes dette er latterlig. Men er vi ikke dobbeltmoralister ?

Er det tjuvfiskere, de som fisker uten å kjøpe fiskekort, dvs at de IKKE har fått grunneiers tillatelse til å fiske, da skrikes det .... om manglende oppsyn og straff mm

Lenth gjør vel akkurat det samme her når han fisker uten grunneiers tillatelse ?

Stein

Her handler det vel ikke om noen som har fisket uten å løse fiskekort, men nettopp det at man ønsker å løse fiskekort og gjør dette i protest for å vise at Maridalsvannet fint kan tas i bruk til bading, fiske, krepsing m.m. uten at det utgjør noen fare for Osloborgere og andre som drikker vannet som tyter ut av kranene  :) Dobbeltmoralsk? Ikke i mine øyne, men nå skal det nevnes at jeg bruker briller  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Det er grunneiere som har rettigheter til jakt og fiske, jfr Grunnloven.

Vi kan mene hva vi vil, men det gir oss ikke rettigheten til å utøve jakt og fiske på annen manns grunn.

Rettighet gis normalt gjennom kjøp av fiskekort eller jaktkort. Grunneier står fritt til å gi eller ikke gi, rettigheter til andre.

Juridisk sett gjør han det samme som tjuvfiskerne i Rena. Han fisker uten å ha innhentet nødvendig tillatelse fra grunneier.

Men anmeldelse og avhør synes jeg er latterlig. Politiet har vel annet å drive med ......

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeforbudet i Maridalsvannet er vel begrunnet i at det er en drikkvannskilde.......helsemyndigheten i Oslo har vel innført fiskeforbudet??

Jeg har forstått det slik at det er korrekt. Men noe av poenget er vel at de har et renseanlegg som er MEGET godt. Så det at folk hadde fisket der ville ikke hatt noe betyning for drikkevannet.

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Det er grunneiere som har rettigheter til jakt og fiske, jfr Grunnloven.

Vi kan mene hva vi vil, men det gir oss ikke rettigheten til å utøve jakt og fiske på annen manns grunn.

Rettighet gis normalt gjennom kjøp av fiskekort eller jaktkort. Grunneier står fritt til å gi eller ikke gi, rettigheter til andre.

Juridisk sett gjør han det samme som tjuvfiskerne i Rena. Han fisker uten å ha innhentet nødvendig tillatelse fra grunneier.

Men anmeldelse og avhør synes jeg er latterlig. Politiet har vel annet å drive med ......

Stein

Er vel ingen identifiserbare grunneiere annet enn oslo kommune i dette tilfellet, da det er vannforsyninga til deler av Oslo.

Uansett er dette noe helt annet. Først og fremst ettersom det i ditt eksempel er snakk om mangel på tillatelse, mens det i det foreliggende tilfellet er snakk om brudd på en regel, ant. gitt i en eller annen forskrift. Det er med andre ord handlet i strid med et forbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...