Gå til innhold

Prima Villmarksliv, Tundra Outdoor og reparasjon på Simms


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest storfemti

Vaderne er kjøpt 25/9 2009, så det var garantien jeg benyttet meg av. Prima sa også at det kom under garanti siden det er under 2 år siden de ble kjøpt. Skal lese litt om forbruksloven som du Claus linker til, så får vi se hvordan historien ender

Morgan: Tundra har blitt skikkelig vrien på reparasjon av Simms vadere pg.a all egenimporten fra USA, er nok derfor de er så jævla vanskelige. Men en kontoutskrift bør jo holde og skal holde ifølge det Claus henviser til, så det er rart de insisterer på kvittering. Siste ord er ihvertfall ikke sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være greit å høre motpartens syn på saken før det blir en kollektiv fordømmelse av et velrennomert firma. kanskje er det èn ansatt som ødelegger for hele Tundra ?

Ikke personlig Raymond, tviler ikke på at du har fått dårlig service, men en slik sak har alltid to sider.

Man skal ikke fordømme men dessverre er det slik at vi (nordmenn) er alt for dårlige til å klage, vi er for pokker kunder og betaler mer enn noen andre her i verden for utstyret vårt (hvis du ikke handler på skittfiske ;D) og hvis det selskapet har èn ansatt som ikke kan oppføre seg så har det et j***** stort problem etter min mening. Og siden det ikke finnes noe AC Nielsen (markedsdate for dagligvaren) for fluefiske markedet her til lands så bør slike selskap "tråle" nettsider som dette og suge til seg info og ta tak i saker som dette. Fakta er at vadebuksen lekker, uavhengig om den ble kjøpt i Kazakstan eller på Holmen så må det forventes at man blir behandlet med respekt, klarer man ikke sikre det med 15 -20 ansatte (hakke peiling hvor stort selskapet er) så fortjener man en smekk på pungen! Jeg jobber i en anne bransje men der skal jeg love deg vi får gjennogå hvis vi ikke "oppfører" oss iht!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under to år sier du?

Hvis feilen ikke er selvforskylt, men prod.feil o.l så slenger du vaderne på disken til Prima og si at du skal bruke reklamasjonsretten.

Da er det Prima som skal ordne opp for deg og det er kun de du skal forholde deg til.

Enig! Hva som skjer mellom Tundra og Prima skal ikke vaere ditt problem.

Tenk hvordan denne traaden kunne sett ut hvis de hadde haandtert dette paa en mer positiv maate for kunden. Ytt service UTOVER kundens forventninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke språklige barrierer er et hinder - hvorfor ikke legge fram  problemet for Simms? Intet å tape, kanskje en positiv respons - iallefall en nyttig erfaring rikere..

Simms har "livstidsgaranti" mot fabrikasjonsfeil og materialfeil, og det går jo an å sende direkte til Repair & warranty center;

http://www.simmsfishing.com/site/repairs_main_new.html

som de også sier er et "non profit" tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under to år sier du?

Hvis feilen ikke er selvforskylt, men prod.feil o.l så slenger du vaderne på disken til Prima og si at du skal bruke reklamasjonsretten.

Da er det Prima som skal ordne opp for deg og det er kun de du skal forholde deg til.

Enig! Hva som skjer mellom Tundra og Prima skal ikke vaere ditt problem.

Tenk hvordan denne traaden kunne sett ut hvis de hadde haandtert dette paa en mer positiv maate for kunden. Ytt service UTOVER kundens forventninger...

"Under Promise over deliver" leste jeg et sted????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Under to år sier du?

Hvis feilen ikke er selvforskylt, men prod.feil o.l så slenger du vaderne på disken til Prima og si at du skal bruke reklamasjonsretten.

Da er det Prima som skal ordne opp for deg og det er kun de du skal forholde deg til.

Enig! Hva som skjer mellom Tundra og Prima skal ikke vaere ditt problem.

Tenk hvordan denne traaden kunne sett ut hvis de hadde haandtert dette paa en mer positiv maate for kunden. Ytt service UTOVER kundens forventninger...

Under testing med isopropanol ble flere sømmer i skrittet helt sorte samt et par steder rundt låret i overgangen fra tykk tekstil til det litt tynnere, er ingen synlige hull eller rift i membranen som jeg kan se. Så jeg vil tro feilen ligger i dårlig søm og det skal jo normalt sett dekkes av garanti..

Er enig med deg tmags, denne tråden hadde blitt helt annerledes om en av de nevnte aktørene hadde strukket seg litt ekstra for å imøtekomme en kunde i nød. Men at Tundra konfronterer meg med en gammel sak fra tidligere og sier at Prima ikke har lov til å selge Simms til halv pris, er meg uforståelig. Den gamle saken er ferdig og jeg har ingenting med hva Prima gjør på sine salg ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget kjedelig sak rett og slett , Har masse utstyr fra både Simms og øvrige Tundra varer , noe kjøpt på salg på Prima , men det meste kjøpt hos J&B s fluefiske , Simms er fine ting , men det som alle andre varer har feil....

du har noen fine poster her....

bla a forbrukerportalen , direktemailing med Simms osv.....men desverre har du nok en vei å gå , som tmags er inne på , tråden kunne fått en helt annen virkning....

Vadern ER jo kjøpt lovlig i Norge , hva Prima selger varene for får jo bli deres sak......

Da får jo heller prima gi deg ei NY bukse da , helt utenom hva Tundra vil foreta seg......

prøv heller på det-.......og få med kvittering datert for ny bukse.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg tror problemer som dette kan dukke opp ved pararellimport, kjenner ikke til hva som har skjedd og vil tro at Tundra ikke har noe med dette.....vil tro at prisene er dobbelt i norge i forhold usa i utsalg.......det kan være et pararellimportert produkt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du da at slagsinnstansen har paralellimportert eller kunde....?

Det bør vel ikke gå å paralellimportere Simms dersom Tundra har agenturet . Da bør ikke Simms selge direkte til andre forhandlere , gjør de det er de jo selv med på å ødelegge markedet med egene produkter , altså tvilsomt.

En ting er at forbruker kjøper i utenlandsk nettbutikk , det blir straks en annen skål om en forretning skulle finne på å gjøre det , noe som er tvilsomt tror jeg.

Når det er sagt , OM det skulle vise seg at en forretning har gjort det slik , står jo forretningen uansett ansvarlig for en vare de har solgt.

Da bør det være lett å enten få ny vare eller reparert vare innen rimlighetens grenser.

Det er jo en liten tid igjen til sesongen ,men for sjøfiskerne begynner det saktens å haste.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte har du en sterk sak overfor Prima. Det er de som er synderen her, og ikke Tundra.

Personlig har jeg utelukkende positive ting å si om Tundra og Flyfish Europe. Det er en av de største suksessene i Europa når det gjelder flueutstyr, og en av grunnene til det er nettopp førsteklasses kundeservice.

Prima må i verste fall sende vaderne til USA, evt Goretex i Sverige (som antagelig er det mest fornuftige) for egen regning. Det er DE som har reklamasjonsansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig sak dette!  Helt klart første ansvar hos Prima, og de bør rydde opp!  Tundra imponerer vel heller ikke... dra opp gamle saker osv..  Det er jo fryktelig synd, for de leverer saker til noen aktører som er seriøse. Som tileks Bjørnar..

Varene er jo også av høy kvalitet, men det hjelper lite om servicen er ræva!!! 

Jeg har stort sett hatt gode erfaringer med varer derfra, men jeg tipper det kan krediteres Bjørnar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken ligger helt klart hos Prima. Som kunde skal vi levere varen der den er kjøpt, så får Prima avgjøre om den skal sendes til Kløfta eller Usa og det får Prima stå for. Jeg må si at det er ganske tøfft av Simms og gi livstids garanti på bukser som er utsatt for ekstreme forhold og bruk  ;)

Er jo ikke så farlig hvis ikke butikkene og levrandørene vil følge opp.....

Edit: Jeg bytta inn ei vison-bukse som lakk. Trond willis her på forumet (forøvrig en meget hyggelig kar!) var så serviseinnstilt at jeg ikke finner ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kreve noe fra Prima eller Tundra så må du bestemme deg om du skal bruke reklamsjonsretten eller garantien.

Jeg ville valgt førstnevnte siden den gir oss forbrukere håndfaste rettigheter.

Kjenner ikke til garantien til Simms, men hos enkelte står det i garantidokumentet at garantien gjelder første kjøper.

Reklamasjonsretten derimot følger produktet, ikke kunden. (Husk at butikk skal dekke utgifter ved avhjelp som f.eks porto og tar avhjelp betydelig lang tid så har du krav på et låneprodukt)

Reklamasjon går mot butikken du kjøpte varen hos, og det er de som skal ordne opp for deg om produktet du har kjøpt ikke holder mål.

Garanti er i all hovedsak noe produsent gir deg, men butikk kan også gi garanti og i mange tilfeller henviser butikken deg til produsent i garantisaker.

Alt tatt i betrakning så tror jeg reklamasjon er den enkleste og beste løsningen for deg. Hvis ting ikke ordner seg så får du ta saken videre til FTU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger vel på Kløfta postnummer 2040 i Akershus , ett par mil nord fra oslo mot Gardermoen.

Mener å ha hørt at dette befinner seg i samme lokaler som Tundra ( altså rep.verkstedet)

Har trådstarter paralellt kontakt med Prima her ? eller er det gått helt i stå ( kanskje derav denne tråden)

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Slate vadebukse hos et firma i min hjemby - til halv pris.

Buksen ble lekk etter et par måneder.

Butikken hadde opphørt.

Tok kontakt med Prima - og de skjønte ikke hvorfor jeg hadde kjøpt en slik gammel bukse - da det viste seg å være fjorårsmodell.

De ba meg sende den ned - og mot kr 500,- fikk jeg en dyrere/og nyere produksjon.

Kjøpte også en laksesnelle der - som var bare r...., og de returnerte pengene.

Altså - bare + fra mitt ståsted.

SkittFiske har jeg også kjøpt fra - og vært fornøyd, inntil nå  :(

Jeg skulle bestille en vare - men var litt i tvil om et eller annet - og ville ha et svar på min tvil.

Mail ble sendt den 10.2 kl. 0751.

Ennå har jeg ikke fått svar.

Men det betyr ikke noe - da jeg heller kjøpte varen et annet sted.

Butikker er det nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Det ligger vel på Kløfta postnummer 2040 i Akershus , ett par mil nord fra oslo mot Gardermoen.

Mener å ha hørt at dette befinner seg i samme lokaler som Tundra ( altså rep.verkstedet)

Har trådstarter paralellt kontakt med Prima her ? eller er det gått helt i stå ( kanskje derav denne tråden)

Mvh Espen

Kontaktet selvsagt Prima først og etter flere samtaler, skulle de gå god for buksa. Fikk da beskjed om å sende den til Tundra direkte for å spare tid. Ble oppringt straks buksa kom fram til Tundra og fikk høre at de ikke hadde hørt et pip fra Prima overhodet. Viste seg at han jeg snakket med, hadde sluttet og ikke gjort en dritt før han dro. Da han kom tilbake fra ferie forrige uke, gikk han tilbake på det han sa og kunne ikke gå god for buksa. Ingen på Prima ville det og Tundra nektet å godta en kontoutskrift

Har nå sendt mail til Prima med henvisninger til kjøpsloven som Claus linket til i en tidligere post, så da er det bare å vente og høre hva de svarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også varer derfra jeg skal ned å reklamere på , kjøpt på salg i høst..... har kvitteringen.Men har ikke hastverk , handla jo i oktober.

Så får vi se hvordan det går , men om det er så vanskelig som dette der mede finnes det mange gode Simms forhandlere , så man trenger jo ikke å benytte seg av denne butikken for å kjøpe Simms.

Det er en ting jeg lurer på , Går garanti og rekalmasjonsrett ned / Bort på en vare som er kjøpt med 50% rabatt ?

Er det slik at en importør kan la være å følge regler dersom buksa er kjøpt billigere enn hans anbefaling av rabatter på veil priser ?

KJekt å vite , om så er vil jo dette kunne brukes som brekkstang for å få forbrukere til ikke å kjøpe på salg.

Om min freestone begynner å lekke skal jeg få forhandlern(ikke prima) til å fikse dette , selv om jeg kjenner folk på Tundra , tar jeg saken med forretningen , som er det eneste rette.

Hadde du sendt buksa til Prima ( og latt være å sende til Tundra) , hadde det kanskje tatt lengere tid , mend ette drar jo ut uansett.....

" mindre kokker og mindre søl" prinsippet.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...