Gå til innhold

Prima Villmarksliv, Tundra Outdoor og reparasjon på Simms


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Får hvor, beløp og dato - og da holder det stort sett i 99.99 %  ;) av tilfellene.

Forøvrig så slapp jeg å legge ved noen kvittering på reklamasjonen av snella som ble kjøpt hos Prima.

Og heller ikke var det spørsmål om det - når det gjaldt den vadebuksa.

Mulig at det er den 0,1%`en som er tilfellet i denne saken  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det å prøve å holde liv i entusiast-butikkene som faktisk kjører fine priser og da Claus , Ikke ett vondt ord om netthandel , men syntes fortsatt det er hyggelig å møte opp i butikken , drekke litt kaffe og slå av en prat.....

Så de få dagene jeg skal avgårde , og noe av utstyret ikke funker , får jeg alltids låne ei stang , kjøpt mere spissmatriale osv......

Men jada , har da handlet litt på nett oppigjennom , men er nok av typen som trives i butikkene jeg.

Mvh Espen

Hehe, har en kompis som drev sportsfiskebutikk. Kaffedrekkinga var en av grunnene til at han ble lei.  ;D

Folk kom inn, satt seg ned, forsynte seg selv med kaffe, ble sittende i timesvis og forlot butikken uten å ha handlet for en krone. Jeg hadde som prinsipp at jeg ALLTID la igjen noen kroner hvis jeg kom innom. Selv om han var kompis.

Og helt siden han fortalte meg det så har jeg hatt det i bakhodet hver gang jeg besøker en butikk... Sorry - OT  :-X;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke OT , men ærlig talt så skjønner jeg problemet Tmags , allikevel er jeg nokså sikker på at Bjørnar Berg gladlig spanderer kaffe på kundene sine , Nordisk og for den saks skyld , og jeg handler vel relativt massivt i begge butikkene.

Men , å sitte å pimpe kaffe , uten å handle en dritt dag ut og dag inn , blir man nok fort lei av ja.( som innehaver)

Har inntrykk av at "kaffegjestene" hos Bjørnar er det som handler mest der nede....... De slår gjerne av en prat , og hilser på andre likesinnede og roer ned handelen slik , sånn har det vel vært siden starten , og i allefall siden 1999 når jeg starta å handle der , siden har det blitt noen kopper , men det har jaggu gått med noen titusner også.

Og ja det er alltid hyggelig å besøke Bjørnar , god service og alltid noen triks i ermet om en lurer på noe , spesiellt innen laksefluebinding , der innehavern har meget habile kunnskaper og er særdeles flink til å vise og lære bort bruk av produkter jeg selvfølgelig kjøper der.

Jeg har ALDRI fått dårlig service i den butikken der......på dager med mye kjør , kan det hende jeg sparer enkelte spm , rett og slett fordi jeg skjønner frustrasjon over kjøret som det til tider er.

Ot i tråden , men når tråden handler om Simms , vil jeg anbefale Jarle & Bjørnar når Simms utstyr skal kjøpes , det beste av alt , man opplever ikke at buksa som er / blir lekk ikke blir fiksa der i gården....

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip sak, håper det ordner seg.

Bra med sånne tråder som får frem erfaringer etc. Og bra du tok med firmanavnene i headingen.

Ligger tråden her for fremtiden så folk kan se hvor de skal handle.

Jeg handler av Baardsen.no, Agdars.no, Skittfiske(ja faktisk) og et knippe sjapper i statene når jeg handler på nett.

Skal jeg i butikk er det Nordisk eller Stram-line på jernbanetorget.

Alle sjappene, enten de er på nett eller ikke, har fantastisk kundebehandling HVER ENESTE gang, og derfor handler jeg der.

Noen har bare skjønt det, skal man få hvermansfiskern bort fra nett og inn i butikk, må man lage opplevelsen så god at

personen har virkelig lyst til å komme tilbake. Spesielt Nordisk er fantastiske på dette, jeg var/er en typisk "tilbudshunter" på nett, men må tilbake dit titt og ofte. Sist tok Runar seg god tid til å snakke om turen sin etter bass i statene, og kom samtidig med en rykende varm kaffekopp mens jeg stod og plukka litt bindetråd og revehår.

Avslutter med et utdrag fra mailen jeg fikk da jeg handlet ei superbillig stang og div fra Baardsen, som jeg fikk for 2 dager siden:

Vil si det er et eksempel på netthandel med personlig touch.

Hei,

vi hadde varene på lager og de gikk med posten i dag.

Pakkens sendingsnummer:

Du vil motta en SMS når pakken ankommer ditt postkontor.

Håper du blir fornøyd med stangen

(prøv den gjerne med klumper på 30 – 34 gram).

Tusen takk for ordren

Nå er det ikke meningen å komm med et netthandel/ikke netthandel innlegg, men synes denne tråden fortjener litt kred til gode sjapper, når noen andre sjapper får tyn:)

Å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okkay.

Hadde egentlig tenkt å holde meg unna denne tråden.

Men, det skar seg nå.

Synes det er noe guffent hvordan en sjappe blir hengt ut her. For det er jo et så lite miljø. Uten å trekke trådstarters utsagn i tvil, så er det jo tross alt fra èn side vi har lest fra her?

Selv, så har jeg kun positive opplevelser med Prima. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Kan legge til at Prima ikke har svart på noen av mine eposter, sendte den første for snart 3 uker siden. Jeg gir opp og sender buksa til USA, så får jeg fakturere Prima fraktkostnadene samt sende en kontoutskrift av kjøpet. Si hva dere vil om Prima, men dette er slett kundebehandling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Det er selvsagt utrolig dårlig at de ikke svarer på mail eller Hjelper deg å få ordnet opp i dette på en ryddig måte. Jeg har aldri handlet Simms på Prima, men Slatevadere ved et par tilfelder. Når det har vært noe med vadene så har det aldri vært noe problem å levere dem tilbake og få nye. Jeg syns det males opp et veldig ensidig bilde av Prima som en møkkservisbutikk, det syns jeg blir veldig urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okkay.

Hadde egentlig tenkt å holde meg unna denne tråden.

Men, det skar seg nå.

Synes det er noe guffent hvordan en sjappe blir hengt ut her. For det er jo et så lite miljø. Uten å trekke trådstarters utsagn i tvil, så er det jo tross alt fra èn side vi har lest fra her?

Selv, så har jeg kun positive opplevelser med Prima. 

Prima og Tundra har hatt muligheten til å svare på denne tråden. At de ikke gjør det sier mer enn nok for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt utrolig dårlig at de ikke svarer på mail eller Hjelper deg å få ordnet opp i dette på en ryddig måte. Jeg har aldri handlet Simms på Prima, men Slatevadere ved et par tilfelder. Når det har vært noe med vadene så har det aldri vært noe problem å levere dem tilbake og få nye. Jeg syns det males opp et veldig ensidig bilde av Prima som en møkkservisbutikk, det syns jeg blir veldig urettferdig.

Det eneste urettferdige er at Raymond ikke har fått svar på email-henvendelsen sin som ble sendt for hele 3 uker siden! Og det burde si mer enn nok om hvor ignorant denne virksomheten er ovenfor sine kunder. Klanderverdig kundebehandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de underrettet om saken , og det at de ikke vil kommentere , eller logge seg på her og ta del/bekrefte-avkrefte i diskusjonen vitner til at de ikke er veldig interessert.

Dere som syntes synd på slike forhandlere syntes jeg jammen bør tenke seg om , og desto enda større grunn for å benytte seg av seriøse , minimalistisk-rabbaterte butikker , og heller betale det det koster , og i ettertid høste av god service når uhellet er ute . Når man snakker om vadere er det alltid bare ett tidsspm når det skjer noe...... som Tmags har sagt , det finnes bare to typer vadere , de som lekker og de som kommer til å lekke..... :rolleyes: ::)'

Syntes mer synd på trådstarter enn butikken som her er omtalt , og ville de ikke ha slik omtale , hadde det vel bare vært å fikse opp i dette.....Jeg tror ikke en slik nett-tråd vil sverte en forretning nevneverdig , og tiden leger alle sår , så for butikkens del går nok dette veldig bra .

Uansett kan det være greit å merke seg i hvilken situasjon en kan havne ved ett kjøp , der man mister kvittering , kjøper "brukt" uten kvittering osv.....

Få buksa snarlig avgårde til Simms så du får reparert den , eller finn deg ei ny vadebukse av god kvalitet på salg for kommende sesong Raymond.....'

At det virkelig er mulig i 2011 skulle man ikke tro...( mht til tilbakemeldinger på mailer)

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Tok meg den friheten og sendte de en mail,hvor jeg linket til denne saken...

Fikk svar jeg,de ville ikke kommentere ... skulle likt å sett deres syn på dette...

Dette sier vel alt..? At de ikke engang gidder å svare på mine henvendelser, men svarer på noen som tipser de om denne tråden, bør vel være en klar indikasjon på at de driter i hele saken. Slik oppførsel er over all kritikk, arrogante jævler spør du meg >:(

Ifølge norsk kjøpslov, er kontoutskrift nok for å bevise et kjøp. Kvittering er ikke nødvendig så lenge kjøpet kan bevises på andre måter. Dette vet Prima også vil jeg tro

Buksa er kjøpt i Norge og hos Prima, så dette er ingen USA vare til de som tror det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Tok meg den friheten og sendte de en mail,hvor jeg linket til denne saken...

Fikk svar jeg,de ville ikke kommentere ... skulle likt å sett deres syn på dette...

Dette sier vel alt..? At de ikke engang gidder å svare på mine henvendelser, men svarer på noen som tipser de om denne tråden, bør vel være en klar indikasjon på at de driter i hele saken. Slik oppførsel er over all kritikk, arrogante jævler spør du meg >:(

Ifølge norsk kjøpslov, er kontoutskrift nok for å bevise et kjøp. Kvittering er ikke nødvendig så lenge kjøpet kan bevises på andre måter. Dette vet Prima også vil jeg tro

Buksa er kjøpt i Norge og hos Prima, så dette er ingen USA vare til de som tror det

Ett spørsmål som henger i lufta Raymond. Ikke bli fornærmet.

Hvordan gikk du fram siden Prima og Tundra tydeligvis ikke vil ha noe med deg å gjøre ?  

Folk hevder jo i hopetall i denne tråden at de tvert imot har fått utmerket service nevnte firmaer.

Kun ment som et betimelig spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett Raymond , syntes det er snodig av Prima å ikke svare deg , jeg hadde ringt ned , de ser jo ikke hvem som ringer , når du ringer.....

Har du prøvd å sende en Mail til Simms usa og fortalt hvordan de(butikken) har opptrådt overfor deg som kunde ? Det ville jeg kanskje gjort , kanskje Simms vil hjelpe deg slik at du kan få buksa reparert her i Norge ( slippe frakt etc) , det blir jo også toll på rep.kostnaden ved en slik forsendelse , om de da ikke gjør jobben gratis og skriver det,......du må da også passe godt på utsendelsespapirene , for du kan få trøbbel når den kommer i retur hit til Norge....

Tipper du er rimlig møkklei hele greia , det hadde i allefall jeg vært....

mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg den friheten og sendte de en mail,hvor jeg linket til denne saken...

Fikk svar jeg,de ville ikke kommentere ... skulle likt å sett deres syn på dette...

Dette sier vel alt..? At de ikke engang gidder å svare på mine henvendelser, men svarer på noen som tipser de om denne tråden, bør vel være en klar indikasjon på at de driter i hele saken. Slik oppførsel er over all kritikk, arrogante jævler spør du meg >:(

Ifølge norsk kjøpslov, er kontoutskrift nok for å bevise et kjøp. Kvittering er ikke nødvendig så lenge kjøpet kan bevises på andre måter. Dette vet Prima også vil jeg tro

Buksa er kjøpt i Norge og hos Prima, så dette er ingen USA vare til de som tror det

Ett spørsmål som henger i lufta Raymond. Ikke bli fornærmet.

Hvordan gikk du fram siden Prima og Tundra tydeligvis ikke vil ha noe med deg å gjøre ?  

Folk hevder jo i hopetall i denne tråden at de tvert imot har fått utmerket service nevnte firmaer.

Kun ment som et betimelig spørsmål.

Betimelig spørsmål? Ærlig talt, ren provokasjon spør du meg! Uansett hvordan man går frem ved en reell (og jeg går ut ifra at dette er reellt) bør en profesjonell aktør heve seg over et hvert nivå og løse saken! Folkeskikk hjelper ofte men ingen grunn til å tro at det er utvist noen ufinheter her!

Prima har det største ansvaret i denne saken slik jeg ser det, Tundra som distributør kunne fått mye goodwill her når en av deres kunder bryter både norsk lov og merkets verdier gjennom og ordne opp direkte med kunden. Er det et betent forhold mellom Tundra og Prima får disse to ordne opp eller skilles uten at det skal gå utover kundene!

Det blir for enkelt å "prøve" å kaste ballen tilbake til "offeret" her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Tok meg den friheten og sendte de en mail,hvor jeg linket til denne saken...

Fikk svar jeg,de ville ikke kommentere ... skulle likt å sett deres syn på dette...

Dette sier vel alt..? At de ikke engang gidder å svare på mine henvendelser, men svarer på noen som tipser de om denne tråden, bør vel være en klar indikasjon på at de driter i hele saken. Slik oppførsel er over all kritikk, arrogante jævler spør du meg >:(

Ifølge norsk kjøpslov, er kontoutskrift nok for å bevise et kjøp. Kvittering er ikke nødvendig så lenge kjøpet kan bevises på andre måter. Dette vet Prima også vil jeg tro

Buksa er kjøpt i Norge og hos Prima, så dette er ingen USA vare til de som tror det

Ett spørsmål som henger i lufta Raymond. Ikke bli fornærmet.

Hvordan gikk du fram siden Prima og Tundra tydeligvis ikke vil ha noe med deg å gjøre ?  

Folk hevder jo i hopetall i denne tråden at de tvert imot har fått utmerket service nevnte firmaer.

Kun ment som et betimelig spørsmål.

Er bare å lese første innlegget mitt, så ser du framgangsmåten min. Jeg ringte Prima først, der ble det avtalt at buksa skulle sendes direkte til Tundra og at Prima skulle ringe først å ordne alt sammen. Fyren på Prima gjorde ikke som han lovte og jeg sendte buksa uten å vite dette, var først i ettertid at jeg fant ut de gikk tilbake på det de sa. Jeg ringte Prima første gang i slutten av november, siste samtale var vel i starten av desember og da gikk Prima god for meg og vaderne. Jeg sendte inn buksa i januar, så de hadde nok med tid å kontakte Tundra på. Likevel klarte de ikke det, i tillegg har fyren jeg snakket med sluttet

Så jeg har mitt på det rene, både mtp framgangsmåte og hvor buksa er kjøpt. Er ikke ute etter å lure noen, vil bare ha den jævla buksa lappet >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakens fakta er vel helt klare og vi har forbrukerrettigheter i Norge, dette burde butikken ha ordnet for lengst.  Send buksa til statene og send regninga til Prima etterpå, du har god nok dokumentasjon på at du har forsøkt å kontakte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvem som har skyld i denne saken så er Prima tjent med å svare denne tråden.

At de verken svarer kundens hendvendelser eller svarer her sier meg èn ting; de gir blanke faen

jeje, en erfaring som er gull verdt for oss, tnx Raymond :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...