Gå til innhold

Rena 2011


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gratulerer Ingar!!

Helt rått.

PS: Jeg Reiser til godplassen vår i sverige nå til helgen ;)

:) var godt å få en skikkelig Renaørret nå!

Skal du til Laivajukke?

Jeg skal en tur å fiske i Vindelån og Tjulån i starten på august.

Blir laivajukke noen dager. :-)

Bare det er Laiva`en du jukker på, og ikke alt annet, så tror jeg vi får en kanon-tur, Ola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 493
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gratulerer Ingar!!

Helt rått.

PS: Jeg Reiser til godplassen vår i sverige nå til helgen ;)

:) var godt å få en skikkelig Renaørret nå!

Skal du til Laivajukke?

Jeg skal en tur å fiske i Vindelån og Tjulån i starten på august.

Blir laivajukke noen dager. :-)

Bare det er Laiva`en du jukker på, og ikke alt annet, så tror jeg vi får en kanon-tur, Ola :)

Pass dere for bjørn, som det vrimler av rundt hver sving der.

Jeg måtte gi flere av dem et rapp over snuta med stangtuppen, da de ble vel intime  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klinte til med ny pers i Rena denne helgen jeg også ;D

Etter en heftig 10-15 minutters kamp hvor fisken var langt ute på backingen to ganger.

Den gjorde noen syke hopp langt over mot andre siden av elva hvor den spant av gårde med kun halen nedi vannet :)

Helt rått...vekten stoppet på 2,5 kg :o tatt på en #15 noboddy døgnis.

Det ble Champagne lørdag kveld...

grattis till en fantastiskt fin öring, helt klart förtjänt med champagne efter det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem etter noe fine dager på Kvarven Tørrfluecamp. Som vanlig var det en varm og god opplevelse, med mye latter og gode venner. Fisket med Mr. Hunk et par dager, og også litt med Lasse18, og det var særdeles trivelig. To nye, og ikke minst gode bekjentskaper. Alt i alt akkurat det Kvarven byr på hvert eneste år. En unik plass, fylt med unike mennesker ! Fiskemessig var det ikke meg som dro opp snittvekten på fiskene, men etter flere magre år lykkes det meg endelig å få en (for meg) fin ørret på ca. trekvart kilo.

Takk for besøket, vi sees !  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fin fisk :)

En flott flott fisk i min verden også :)

Den dagen jeg synest 750gr er en liten drittfisk, den kvir jeg meg til.

God holdning det Henning. :)

Og nå bærer det vel snart østover ?

Nettopp kommet hjem etter noe fine dager på Kvarven Tørrfluecamp. Som vanlig var det en varm og god opplevelse, med mye latter og gode venner. Fisket med Mr. Hunk et par dager, og også litt med Lasse18, og det var særdeles trivelig. To nye, og ikke minst gode bekjentskaper. Alt i alt akkurat det Kvarven byr på hvert eneste år. En unik plass, fylt med unike mennesker ! Fiskemessig var det ikke meg som dro opp snittvekten på fiskene, men etter flere magre år lykkes det meg endelig å få en (for meg) fin ørret på ca. trekvart kilo.

Takk for besøket, vi sees !  :D

Gratulerer med fin fisk Jan,ikke alle som engang får ørret i Rena. ;)

Også ser det ut som du har hatt andre opplevelser og,høres max ut,spør du meg.

Rena er så mye mer enn bare fisk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rejser i morgen og skal møde Torben Sørensen ved Rena. Det skal blive fint med en uges fiskeri på østlandet.

Sidst jeg var der var i begyndelsen af juni netop som flommen kom, og var stort set umuligt at finde en elv som ikke var berørt af flommen. Derfor ser jeg vældig frem til denne tur, MEN nu ser jeg at de har meldt 18mm regn i Rena og resten af østlandet fra torsdag nat og fredag, betyder det flom endda en gang?  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser i morgen tidelig. :)

Jeg reier oppover etter jobb i dag. Gjett om jeg gleder meg  ;D

Skal bli godt å fiske på renaørret og nyte slaraffenliv på kvarven noen dager  :D

Litt misunnelig på dere som skal oppover nå i helgen....reiser ikke opp før onsdag neste uke :'(

Rejser i morgen og skal møde Torben Sørensen ved Rena. Det skal blive fint med en uges fiskeri på østlandet.

God tur til dere alle !

Burde vel slengt meg østover selv,men akurat nå bytter jeg ikke ut hjemme-elva mi. ;)

Men,kos dere det blir sikkert storveis,og hils de som eventuelt måtte vite hvem jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rejser i morgen og skal møde Torben Sørensen ved Rena. Det skal blive fint med en uges fiskeri på østlandet.

Sidst jeg var der var i begyndelsen af juni netop som flommen kom, og var stort set umuligt at finde en elv som ikke var berørt af flommen. Derfor ser jeg vældig frem til denne tur, MEN nu ser jeg at de har meldt 18mm regn i Rena og resten af østlandet fra torsdag nat og fredag, betyder det flom endda en gang?  :-\

Nei, jeg tror nok ikke det. 18mm fordelt på såpass lang tid burde ikke påvirke noe særlig. God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rejser i morgen og skal møde Torben Sørensen ved Rena. Det skal blive fint med en uges fiskeri på østlandet.

Sidst jeg var der var i begyndelsen af juni netop som flommen kom, og var stort set umuligt at finde en elv som ikke var berørt af flommen. Derfor ser jeg vældig frem til denne tur, MEN nu ser jeg at de har meldt 18mm regn i Rena og resten af østlandet fra torsdag nat og fredag, betyder det flom endda en gang?  :-\

Hvis det kommer 18 mm regn på et døgn kommer nok elva til å stige endel, hvis det regner like mye oppover nedslagsfeltet til Renaelva?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rejser i morgen og skal møde Torben Sørensen ved Rena. Det skal blive fint med en uges fiskeri på østlandet.

Sidst jeg var der var i begyndelsen af juni netop som flommen kom, og var stort set umuligt at finde en elv som ikke var berørt af flommen. Derfor ser jeg vældig frem til denne tur, MEN nu ser jeg at de har meldt 18mm regn i Rena og resten af østlandet fra torsdag nat og fredag, betyder det flom endda en gang?  :-\

Hvis det kommer 18 mm regn på et døgn kommer nok elva til å stige endel, hvis det regner like mye oppover nedslagsfeltet til Renaelva?!

Nå har jeg sett etter på storm.no: Det er spådd like mye og mer regn nordover både i Renavassdraget og Glommavassdraget :(. Det kan bety at det blir endel mer vann etterhvert i helga :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kom den op den kajak ? Tog hjem søndag morgen, så jeg har ikke set & hørt om de fik den op ??

Tak for sidst til alle jeg mødte ved Rena  :D

Synes igen det norske sommervejr drillede ved Rena......kors hvor det regnede natten til lørdag !! og så steg elven 20cm  :'(

Ha en fortsat god sommer

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kom den op den kajak ? Tog hjem søndag morgen, så jeg har ikke set & hørt om de fik den op ??

Tak for sidst til alle jeg mødte ved Rena  :D

Synes igen det norske sommervejr drillede ved Rena......kors hvor det regnede natten til lørdag !! og så steg elven 20cm  :'(

Ha en fortsat god sommer

Torben

Kajakken til Preben er reddet :D

Etter en lang redningsaksjon lyktes det å få festet et tau til kajakken og til slutt løsnet den og de fikk

styrt den inn til land :D

Jeg fikk ikke sagt farvel til deg Torben da du forsvant mens jeg lå å sov :D

Håper turen hjem gikk fint og at du er fornøyd med turen, sånn jeg forsto det så ble det noen flotte

STALLINGER ;D ;D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...