Gå til innhold

Hva er det egentlig som skjer?


TheGuyThatRocked

Anbefalte innlegg

  • Svar 424
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Bishop

Nå kommer mailene i løpet av en time.

Når jeg sensurerer meg selv burde jeg da også prinsippielt sensurere nicolaj brekke eller noe sånn?(jfl?)

Og er det greit å poste ekte kundenr og ordrenr?

Navn og nummer skal sladdes, navn på kundebehandler skal også sladdes. Ellers skal resten stå urørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt denne tråden nå! Saken har ikke flyttet seg et døyt siden den startet. Det er 2 voksne personer som i aller høyeste grad bør klare å ordne opp i dette selv. Mange som har tilbudt seg å binde fluer, kommet med gode råd osv. Begge parter latterligjør seg selv til de grader.

Det er sykelig at et par fluer kan lage så mye bråk. Nå får dere fikse det her selv Rockyboy og Nicolai!

Stopp tråden nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kutt denne tråden nå! Saken har ikke flyttet seg et døyt siden den startet. Det er 2 voksne personer som i aller høyeste grad bør klare å ordne opp i dette selv. Mange som har tilbudt seg å binde fluer, kommet med gode råd osv. Begge parter latterligjør seg selv til de grader.

Det er sykelig at et par fluer kan lage så mye bråk. Nå får dere fikse det her selv Rockyboy og Nicolai!

Stopp tråden nå!

100% enig, stopp tråden nå!!!!!!!!

Dette er så til de grader ikke fluefiskesiden verdig!!!!!!!!!!!

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer mailene i løpet av en time.

Når jeg sensurerer meg selv burde jeg da også prinsippielt sensurere nicolaj brekke eller noe sånn?(jfl?)

Og er det greit å poste ekte kundenr og ordrenr?

Ja, nå er vi spent!

Men hvorfor skulle du sensurere deg selv?

Du har nok lov til å legge ut alt dette.

Så gjør du det på en skikkelig måte.

Derfor forventer vi vel fullt navn her.

Ellers kan du gi beng!

Og da bekrefter du vel trolleryktet du har fått her inne.

Og hvorfor bør vi vente en time? gggoodnight

Nei, du, nå må jeg bare avbestille neste reprise-episode av Frustrerte Fruer. Men det går nok greit, i og med at jeg regner med at de nevnte damer nå bare sitter på en eller annen brun pub, med beina på bordet, nesten ikke fotoshoppa og røyker rullings samtidig som de lar valkene renne nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det på denne måten.

Siden jeg ikke er fullstendig sikker på reglene så har absolutt alt av personer og steder fått et alias.

Bare for å forsikre meg om at det hvertfall ikke blir noe feil på det punktet.

Absolutt alt av info er ellers 100% identisk(med unntak av noen ubetydelige mailsignaturer som jeg valgte å ikke ta med) og ingenting er byttet på eller flyttet rundt på.

Jeg begynner med ordrebekreftelsen og setter dem kronologisk opp til siste mail sendt.

Det er bare selve dialogen og dato som er tatt med. Dette fordi mailen min ikke viste eksakt tidspunkt på alle mailene og ting ble bare rot når jeg prøvde å lime over alt på en gang.

Mitt alias er:

Even Evenstad

Evensgate 21

2121, Evensby

Tlf: 21212121

Saken vil nok ikke bli "løst" med dette, men vil frigi all info som noen gang har vært mellom meg og innehaver av flue.no. Vi har aldri kommunisert på tlf eller noe annet medium.

Jeg vil til slutt presisere at jeg bare har handlet og registrert meg på flue.no en gang.

Nå får folk dømme selv.

(skal bare se over infoen og poster snart)

Edit.

5 min skal bare se over et par ganger til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hva som er så forkastelig med å legge ut mailkorrespondanse med en nettbutikk?  Jeg skjønner ikke helt dette, spesielt ikke med tanke på alt denne personen er blitt beskyldt for i denne tråden. Fakta hadde kanskje reddet denne tråden, spesielt om begge parter kunne bruke mer fakta og mindre antydninger/beskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Din ordre er registrert hos Fluebutikken.no.

www.fluebutikken.no

Brannveien

3891 Lanobyen

post@fluebutikken.no

Fakturaadresse

Even Evenstad

Evensgate 21

2121 Evensby

Norge (Norway)

Tilleggsinformasjon

Telefon:

21212121

E-postadresse:

evenevenstad@hotmail.com

Din ordre

Ordrenr.: 9581

(Oppgis ved alle betalinger og henvendelser)

Kundenr. 6736

 

Ordredato: 12.05.11

Takk for din ordre:

Nr.

Antall

Produktnr.

Navn

Stk. pris

MVA

Rabatt

Sum

1

1 stk

Pattegrisen

Pattegrisen

kr 12,00

25%

kr 12,00

2

2 stk

Minipattegrisen

Minipattegrisen

kr 11,00

25%

kr 22,00

3

1 stk

Jiggy Green-0001

Jiggy Green

- Str : 6

kr 15,00

25%

kr 15,00

4

1 stk

Jiggy Black-0001

5,- ! Jiggy Black

- Str : 4

kr 5,00

25%

kr 5,00

5

1 stk

Jiggy Orange-0001

Jiggy Orange

- Str : 4

kr 15,00

25%

kr 15,00

6

1 stk

Mickey Finn-0001

Mickey Finn

- Str : 10

kr 8,00

25%

kr 8,00

7

2 stk

Reke: Rosa CDC-0001

Reke: Rosa CDC

- Str : 8

kr 14,00

25%

kr 28,00

8

1 stk

Reke Rosa Epoxy-0001

Reke Rosa Epoxy

- Str : 8

kr 13,00

25%

kr 13,00

9

2 stk

Juletreet-0001

Juletreet

- Str : 8

kr 13,00

25%

kr 26,00

10

1 stk

Wooly Bugger Black (nohead)-0001

Wooly Bugger Black Long Shank (nohead)

- Str : 12

kr 8,00

25%

kr 8,00

11

1 stk

Tangloppe Natural-0001

Tangloppe Natural

- Str : 8

kr 14,00

25%

kr 14,00

12

1 stk

Tangloppe Mysis Orange-0001

Tangloppe Mysis Orange

- Str : 8

kr 7,00

25%

kr 7,00

13

2 stk

Silver Minnow-0001

Silver Minnow

- Str : 8

kr 14,00

25%

kr 28,00

14

1 stk

Montana-0001

Montana

- Str : 10

kr 8,00

25%

kr 8,00

15

1 stk

Black Marabou-0001

Black Marabou

- Str : 12

kr 8,00

25%

kr 8,00

16

1 stk

Matuka Black-0001

Matuka Black

- Str : 12

kr 8,00

25%

kr 8,00

17

Subtotal

kr 225,00

18

Leveringsmetode

Postpakke Vekt

25%

kr 32,00

19

Betalingsmetode

Visakort/Mastercard

20

Avgiftsområde

Norge

21

Total (inkl. MVA)

kr 257,00

22

Totalbeløp (eks. MVA)

kr 205,60

23

Inkludert MVA: standard (25 %)

kr 51,40





Din bestilling er nå registrert og vi vil effektuere ordren så raskt som mulig.

Ha en fortsatt fin fiskedag!


Adresse:
www.fluebutikken.no
Brannveien 
3891 Lanobyen
E-mail: post@fluebutikken.no

Vennlig hilsen

www.fluebutikken.no

-------------------------------------------------------

Første respons fra meg, sendt 16 mai.

Fikk fluene jeg bestillte her om dagen.

Og jeg må vel egentlig si at jeg ikke er særlig imponert..

For det første manglet en green jiggy og et par av fluene ser helt forferdelige ut.

Jeg bestillte 2 silver minnow og den ene ser nesten ut som den på bildet(hvis man legger godviljen til).

Den andre har mest sannsynlig blitt overkjørt av en bil for deretter å ha krympet. Halen er også en helt annen farge. Denne er nesten firkantet og øynene er ikke som på "originalen"..

Pattegrisene gidder jeg nesten ikke kommentere engang.. Ikke at bildene på siden deres er altfor lik en original pattegrisen, men de jeg fikk er ikke en gang lik på bildene deres. Det er jo nesten en helt annen flue..

Jeg er TheGuyThatRocked på fluefiskersiden.no og må innrømme at jeg hadde lyst å gi en rapport der når jeg så fluene, men jeg vil gi deg en mulighet til å gjøre meg til en fornøyd kunde først. 

Så du skal få et par dager til det.

Den største irritasjonen er selvfølgelig at når jeg forhåndsbetaler noe så forventer jeg å få det jeg har betalt for. Og det påvirker selvfølgelig meg som kunde i måten jeg føler meg behandlet på.

Even Evenstad

------------------------------------------------

Første respons fra fluebutikken.no, sendt 18 mai.

Hei

Beklager at det manglet en Jiggy, dette kan skje av og til da vi pakker tusenvis av fluer og av og til bli det feil, noen ganger for lite andre ganger for mange fluer (det hører vi sef aldri noe om ;)) Når det gjelder kvaliteten på Silver Minnow så beklager vi dette. I et lass på 50 dusin fluer så er det av og til noen som ikke ser ut og vi kaster desse eller selger dem som skrapfluer til castingklubber og barnefiskeklubber o.l. Men her har det nok gått litt for fort i svingene i pakkingen. (Ja, jeg pakker selv alle fluene her :)) Når det gjelder pattegrisen så har jeg tre varianter. Jeg kan sende deg en orginalvariant som vi har inne fra Danmark om du ikke likte de andre. Vi har også bestillt inn ny runde med originaler. De er endel dyrere men du skal få dem levert i en flueboks Professional (99,-) som plaster på såret. Det er helt tydelig endel som gikk litt skeis på ordren din her og det er ikke vanlig hos oss da vi har inntrykk av at våre kunder er fornøyde og nesten alle kjøper igjen. 

PS, du trenger ikke å true med dårlig omtale på ffs for å få kompensering hos meg:) Alle som mangler et eller annet får sef. dette tilsendt umiddelbart.  Det har aldri vært et problem:)

Men hva var kundenummeret ditt Even elle rordrenummeret ditt slik at jeg får sendt deg dette...

Ole Olesen

-------------------------------------------------------

Andre respons fra meg, sendt 21 mai.

Kundenummer er 6736.

Var på ingen som helst måte meningen å true. Virkelig.

Men var absolutt irritert da jeg ikke var fornøyd med sendingen, familien driver selv butikk og har forståelse for at feil kan skje.

Setter pris på originalvariant  av pattegrisen og flueboks er fint nok for meg:)

Ellers må jeg si at dere gjør det veldig klokt i å beskrive fluene som dere gjør(nesten alle fluene). Veldig salgbart og overdriv dette gjerne.

Det er rart hva folk "kjøper" over nettet:)

Ønsker dere all lykke til!

Even

------------------------------------------------------

Tredje respons fra meg, sendt 30 mai.

Tenker kanskje det er på tide at jeg får tilsendt produktene som manglet snart.....

Regner automatisk med at de blir sendt samme dag som du ser denne mailen.

Even

------------------------------------------------------

Andre respons fra fluebutikken.no, sendt 30 mai.

De er faktisk sendt samme dag du sendte inn klagen...

Har de ikk edukket opp enda?

Ole Olesen

------------------------------------------------------

Fjerde respons fra meg, sendt 9 juni.

Hei, har vært bortreist og derfor ikke fått svart.

Nei, de kom aldri.

Sendte du dem til evensgate 21, 2121 evensby?

Du får kontakte posten å etterspørre dem hvis de ikke har kommet i retur.

Even

------------------------------------------------------

Tredje respons fra fluebutikken.no, sendt 9 juni.

Hei

Har allerede gjort det , men ingenting dukket opp enda desverre. Ble vel sendt til den adresse du har valgt som mottakeradresse. 

Ole Olesen

-------------------------------------------------------

Femte respons fra meg, sendt 17 juni.

Ble vel sendt til den adresse du har valgt som mottakeradresse? 

Vel, den adressen har og har hele tiden vært evensgate 21, 2121 EVENSBY!

Begynner å bli litt lei dette..

Kan du bare sende det jeg allerede har betalt for.

Jeg gidder ikke å kaste bort mer tid på enda en mail.....

Begynner å virke ganske så useriøst hele denne greia..

-------------------------------------------------------

Fjerde respons fra fluebutikken.no, sendt 17 juni.

Hei

Du har valgt denne leveringsadresse i registreringen. Hit er også pakken sendt. Se vedlagt fil. Om du vil at pakken skal sendes et annet sted så må du gå inn å forandre på dette. Jeg har ikke tilgang til din personlige konto. Dette forklarer vel også hvor pakken er da. 

Even Evenstad

Hageveien 12

0365 Oslo

Ole Olesen

---------------------------------------------------------

Sjette respons fra meg, sendt 17 juni.

For noe tull!!

Er dette en spøk eller noe.

Hadde jeg valgt det som adresse hadde jeg jo selvfølgelig ikke fått de første fluene.

Og hvis det hersker tvil så har jeg ikke flyttet til Oslo siden da..

En ting er at du roter opp i leveringer o.l, men at du så batstant skylder på kunden er nesten komisk i dette tilfellet.

Send pakken til det som har vært min opprinnelige leveringsadresse fra første stund.

Så kan jeg være ferdig med min mest useriøse netthandel så langt.

(og send den til riktig Even Evenstad)

----------------------------------------------------------

Femte respons fra fluebutikken.no, sendt 20 juni.

Unnskyld meg, Du er ikke registrert med annen andresse. Se selv inne på din profil. Om jeg tar feil så send meg skjermbilde som viser det riktige. Du har registrert deg to ganger og på begge profilene står det Oslo. 

Ole Olesen

---------------------------------------------------------

Sjuende og siste respons fra meg, sendt 21 juni.

Ole , HVIS det er riktig.

Hvordan endte de første fluene opp hjemme hos meg?

Det er et mysterium for meg...

Dette går rett og slett ikke ann.

Nå må du fikse opp snart..............(har skrevet et innlegg hos ffs.no og håper ingen andre trenger å oppleve noe lignende)

Even Evenstad

---------------------------------------------------------

Sjette respons fra fluebutikken.no, sendt 21 juni.

OK. Dette er jo helt useriøst av deg og jeg kommer til å svare på innlegget. Brevene dine ble sikekrt videresendt av posten eller noe, Ikke vet jeg. Se selv på dine egne konto og se leveringadressen. 

Dette an vi ikek lastes for. Dette for fumt. 

Ole Olesen

--------------------------------------------------------

Sjuende og "siste respons" fra fluebutikken.no, sendt 21 juni.

Du fikk vel ikke akkurat mye bra respons på det innlegget. Jeg gidder faktisk ikke å ha slike kunder som deg så jeg sletter kontoene dine i dag og du får ikke handle her mer. 

Ole Olesen

--------------------------------------------------------

Jeg fikk en siste respons fra fluebutikken.no dagen etterpå, men det var bare et nyhetsbrev;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Claus! Alt jeg har handlet på flue.no, er noen børstemark og noe annet stæsj. Jeg kjenner ikke Nicolai. Aldri snakket med han. Men jeg ser settingen.

De aller aller fleste er fornøyd med flue.no. Jeg skal vedde på at Nicolai jobber livet av seg for at kundene skal være fornøyde. Dag etter dag. Så gjør han muligens ( jeg vet ikke!) en blunder, og klagen kommer rett ut på forumet. Med oppfordring til andre medlemmer om å ikke handle hos flue.no mer.

Skjønner dere ikke hvor sykt det er?!!

Saken skulle aldri vært tatt opp på ffs. Den skulle i tilfelle vært sendt til forbukerrådet. Men det gidder ikke Rockyboy, fordi det er snakk om så få fluer.

Jeg driter i hvem som har rett. Saken hører ikke hjemme her! Vi skal ikke være et tribunal som skal dømme!

Jeg føler som kunde i alle de butikkene jeg handler hos, et visst ansvar i å bidra til at butikken fortsatt er der. Ved å kjøpe varer. De bidrar jo til meg!

Stopp tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den infoen trådstarter nå har lagt frem er korrekt, så skaper den jo ingen forandring i det hele tatt. Nicolaj unnlater jo å svare på det viktigste spørsmålet her, og det er hvordan fluene havnet til riktig adresse i utgangspunktet, og hvorfor den samme adressen ikke ble brukt i restordren.

Hehe.. Tenk litt på denne... Dersom trådstarter hadde oppgitt ordrenr. istedetfor kundenr. når Nicco skulle ettersende fluer, så hadde vi helt sikkert sluppet en lang slettet tråd + en til på 25 sider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rest my case.

Hva slags case er det du "rester"?

I mine øyne forandret ikke dette en dritt, med unntak av at trådstarter har lagt frem beviser for det han har forklart tidligere (dersom dette er sant).

Ballen ligger for øyeblikket hos Nicolaj, spør du meg..

PS: Jeg er kjempefornøyd med servicen, prisene og produktene på flue.no selv, og kommer fortsatt til å bruke de så ofte jeg har mulighet fremover. Allikevel må det vel gå an å forstå at noen kan få dårligere behandling enn andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...