Gå til innhold

Fluebinderrom og snill samboer - hva har det med hverandre å gjøre?


André_Brµn

Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Nå skal ikke jeg påstå at jeg er flink til noe spesielt, men akkurat listinga her synes jeg ble ok.

Har ei fin DeWalt gjerdesag (som jeg kjøpte et fintakka 800- kroners "ressonnansløst" blad til, hysj... :-)  for flere år siden, og den kapper vinkler så det står etter. I hvert fall bedre enn jeg er flink.

Men noe jeg hater, er å måle ut breie taklister. Huff, det er vanskelig å få fint. Her er det mange feilskjær.

Men dette ble nå ok, synes jeg. Her har jeg brukt opp igjen gamle lister som stod der fra før da.

Jeg har tatt ned, Hege malt, jeg kappa på nytt og satt opp igjen (nye lister er dyre...).

Taklist - utvendig hjørne. Denne antok jeg som den værste å få fin, men det gikk overraskende bra. Mest flaks antagelig  :)

6944712753_2d2bbe1f15_b.jpg

Gulvlist- hjørne. Underlista er kappa 90- grader, og de tynne overlistene 45.

6944712403_57c0a98813_b.jpg

Synes du har gjort en glimrende jobb med listene, ser ikke akkurat ut som flaks.

Men de listene du har brukt i innv/utv hjørne er juks mener jeg :)

Jo, mulig det, men da må du forklare meg, for det er jeg ikke så god at jeg skjønner  :)

Men jeg lærer gjerne. Synes som sagt dette er vanskelig å få pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluebinderrom og snill samboer-det har mye med hverandre å gjøre det.

Jeg får ha det slik, og her har jeg knapt begynt å rote vekk ting for å få plass til å binde.

6944844045_36f176e2ef.jpg

Her ligner det mer på systemet mitt, ja  ;D

Kjærringa har forbud mot å nærme seg det rommet med støvsuger  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Her er mitt kaosrom i kjelleren... Legg merke til det rosa bindebordet arvet fra dattera. Ellers ser det veldig lite ut når ølboksen er på 1 liter...

Legg også merke til at jeg har lakksurrestativet gående. Driver å "shiner" en ZXL 490.

[attach=1]

post-0-13949891323744_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft, Fredrik  :)

Er ikke lenge før mitt ser slik hjemmetrivelig ut heller får jeg håpe  :)

Som Staffan sa det en gang: En kreativt kaos  ;D

Utgangspunktet var nok bare at rommet mitt så ut som et gedigent helvete, så Hege var snill å ville pusse det opp for å gjøre det litt mer brukandes for meg. Synes det var supert jeg. Og veldig snilt tenkt.

Men jeg gleder meg til jeg får alle tinga mine innpå der, slik at det blir slik "kreativt kaos"- aktig, for det synes jeg er mest hjemmekoselig. Jeg digger å binde fluer, men nå kan jeg endelig organisere alle materialene litt også. Har brukt den største JW Outfitters-baggen i mange år pluss diverse poser, men det blir for mye leiting. Joa, jeg har oversikt over hva jeg har, men ikke hvor alt ligger. Det skal bli godt å få litt mer orden på nå.

Som sagt, jeg er en rotekopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare ment som litt humor i hverdagen Andrè :)

Med det mente jeg bare at det ser ut som du har malt over gjerdingene. Og da blir veldig mye listing seende bra ut. Driver med listing på jobben til hverdags, så kjenner "knepene", hehe.

Ikke meningen at du skulle ta det fornærmende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare ment som litt humor i hverdagen Andrè :)

Med det mente jeg bare at det ser ut som du har malt over gjerdingene. Og da blir veldig mye listing seende bra ut. Driver med listing på jobben til hverdags, så kjenner "knepene", hehe.

Ikke meningen at du skulle ta det fornærmende :)

Ja, på de listene her er det både tilsynelatende gammel sparkel fra 80-tallet (sist det etter sigende ble pusset opp mange år før vi kjøpte huset) og nymalt nå av Hege, og sikkert litt feilskjært av meg, men Ingrid Espelid er ingen del av min hverdag med "juksa litt"  :) Da får vi heller skrive det på kontoen for dårlig kappa lister. Av meg.

Jeg brukte opp igjen de gamle listene, for det ble for dyrt å kjøpe nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at Hege gjorde det mest for å slippe å ha alt fluebinderrot rundt i hele huset  :D

Aha!

At ikke jeg har tenkt på dette. Fra og med nå skal det ligge og slenge bindeutstyr i alle kriker og kroker, så blir det kansje eget rom på meg også med tiden. Takk for tipset, André, og grattis med nytt binderom! ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at Hege gjorde det mest for å slippe å ha alt fluebinderrot rundt i hele huset  :D

Aha!

At ikke jeg har tenkt på dette. Fra og med nå skal det ligge og slenge bindeutstyr i alle kriker og kroker, så blir det kansje eget rom på meg også med tiden. Takk for tipset, André, og grattis med nytt binderom! ;);D

Takk, Kim  :) En god plan det :)

Jeg dummer meg sikkert ut når jeg sier dette, men jeg føler at dama er skikkelig snill når hun gjør noe slik for meg. Kan ikke noe for det. For meg er det verdens snilleste ting hun kunne gjort. Bruke mange dager på å pusse opp fluebinderrommet mitt. Det er nå litt altruistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Synest listinga såg bra ut eg Andrè, eg skulle

gjerne sett dei som hadde klart å liste uten å

sparkle/male over spikerhull/skøyter og

det ikkje hadde vist :)

Holder på med eit liknande rom sjølv, men

eg trur ikkje eg tør legge ut bilder. (hoppe etter Wirkola?)

Bjørnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig artig å få beskue tilfluktsrommene rundt om i det ganske land :D Jeg har samlet kaoset på spisestuebordet. Har jo aldri middagsgjester pga. i overkant mange fisketurer (les hver dag)... Nå har jeg, på lik linje med deg Andre, funnet meg en særdeles tålmodig jente... og hvem vet? kanskje jeg også får meg et nyoppusset fluebinderom en dag ;)

Listing har jeg 0 peiling på, men det ser slett ikke verst ut i noen av rommene rundt omkring hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg påstå at jeg er flink til noe spesielt, men akkurat listinga her synes jeg ble ok.

Har ei fin DeWalt gjerdesag (som jeg kjøpte et fintakka 800- kroners "ressonnansløst" blad til, hysj... :-)  for flere år siden, og den kapper vinkler så det står etter. I hvert fall bedre enn jeg er flink.

Men noe jeg hater, er å måle ut breie taklister. Huff, det er vanskelig å få fint. Her er det mange feilskjær.

Men dette ble nå ok, synes jeg. Her har jeg brukt opp igjen gamle lister som stod der fra før da.

Jeg har tatt ned, Hege malt, jeg kappa på nytt og satt opp igjen (nye lister er dyre...).

Taklist - utvendig hjørne. Denne antok jeg som den værste å få fin, men det gikk overraskende bra. Mest flaks antagelig  :)

6944712753_2d2bbe1f15_b.jpg

Gulvlist- hjørne. Underlista er kappa 90- grader, og de tynne overlistene 45.

6944712403_57c0a98813_b.jpg

Synes du har gjort en glimrende jobb med listene, ser ikke akkurat ut som flaks.

Men de listene du har brukt i innv/utv hjørne er juks mener jeg :)

Jo, mulig det, men da må du forklare meg, for det er jeg ikke så god at jeg skjønner  :)

Men jeg lærer gjerne. Synes som sagt dette er vanskelig å få pent.

Jeg synes det er vel så vanskelig å få hulkillister pent, noe du har klart med glans:)

Veggplatene på utv hjørner skal/bør synes jeg klyves 45 gr så legges mot hverandre(limes). De små dykkert som brukes skal fuges med akrylmasse, deretter males med medfølgene maling lik farge på platene.

På innv hjørner så skal/bør synes jeg at platen som skal støtes mot sages/høvles slik at den ikke glipper noen steder. Man kan også kjøpe klips som skal monteres i bakkant av platen som støtes mot. Bruker man klips så bør man høvle platen litt skrå i bakkant slik at platen ikke glipper når den støtes til andre platen.

Der skal det selvsagt stiftes med dykkert, og bruke akryl og maling.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere skal liste med hulkil så sett lista på saga slik den skal stå på veggen. De er ofte kuttet i bakkant og da blir det fort forvirring hvis du legger den i saga med den kanten ned :)

Jeg legger alltid lista opp/ned slik at delen på lista som kommer i taket ligger an på det horisotale anlegget og den mot veggen på det vertikale. :) Nå er den hulkila som jeg bruker mest, lik på begge sider. Mindre forvirring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere skal liste med hulkil så sett lista på saga slik den skal stå på veggen. De er ofte kuttet i bakkant og da blir det fort forvirring hvis du legger den i saga med den kanten ned :)

Jeg legger alltid lista opp/ned slik at delen på lista som kommer i taket ligger an på det horisotale anlegget og den mot veggen på det vertikale. :) Nå er den hulkila som jeg bruker mest, lik på begge sider. Mindre forvirring :)

Ja jeg skjønner. Blir jo forsåvidt det samme.

Andre, du må huske at det er den som er flinkest til jukse som er den beste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...