Gå til innhold

Løkke på ferdig tapert fortom


KayB

Anbefalte innlegg

Men nåleknuten rykker litt for mye i ringene til at den er 100% den også. Ekke lett dette gitt..

At det kommer et lite knepp når skjøt mellom fortom og fluesnøre passerer toppringen må vi nok bare leve med uansett, og det spiller jo ingen rolle.

Stort sett har vi fortommen utenfor når vi fisker, det er bare under landing/håving av fisk vi opplever dette, og jeg har ihvertfall aldri mistet fisk pga friksjon mellom denne skjøten og stangring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på å ha fortommen på eller under overflate er to totalt ulike

oppsett.

Indianer er du kun når du er indianer.Da må du snike deg på for å

få det til. ;D

Tom.

Du er sterk og klar og høy og mørk i dag?  ;D

Vi andre snakker om fortommer,hvis du vil snakke om andre ting,så lag en annen tråd. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars KAY B

Hvorfor synes du synd på ham da?

Tror du han føler det på den måten? ;D

Tom.

Klart det er synd på han! Han stiller et enkelt spørsmål og får 13 sider med svar!  ;)

Den tida han bruker på denne tråden kunne han brukt på å tvinne fortommer ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Forskjellen på å ha fortommen på eller under overflate er to totalt ulike

oppsett.

Indianer er du kun når du er indianer.Da må du snike deg på for å

få det til. ;D

Må man være indianer for å fiske som en?

Kan man ikke ha fotommen på vannet og en liten buzzer eller lignende under samtidig? Hvis ikke så er det enda en ting som ikke går an, men som jeg likevel gjør. Men det er vel som med humla da...

Men hvorfor bruker vi egentlig fortom? Og hvorfor greier det seg ikke alltid med en meter?

Mange spørsmål ja, men det er egentlig bare de to siste jeg er særlig interesert i å få svar på. Jeg tror nemlig svarene vil passe sammen med et par teorier jeg har. Tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Stakkars KAY B

Hvorfor synes du synd på ham da?

Tror du han føler det på den måten? ;D

Klart det er synd på han! Han stiller et enkelt spørsmål og får 13 sider med svar!  ;)

Den tida han bruker på denne tråden kunne han brukt på å tvinne fortommer ;D

Det er kanskje derfor jeg mener ffs.no burde ha en egen "Spør eksperten" avdeling hvor kun de som Rune har godkjent kan svare. Har ment det i lang tid og blitt nedstemt hver gang jeg har ymtet frempå om det. Så da fortsetter det slik som her.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man være indianer for å fiske som en?

Ja,det må du være.Er du ikke indianer,så er du ikke indianer. ;D

Kan man ikke ha fotommen på vannet og en liten buzzer eller lignende under samtidig? Hvis ikke så er det enda en ting som ikke går an, men som jeg likevel gjør. Men det er vel som med humla da
...

Jo det kan du,men sammeligningen din er ikke veldig velplassert.

Humla flyr fordi den har høy nok frekvens. ;D

Om knuten er under eller over har ingeting med hva humla gjør. ;D

Men hvorfor bruker vi egentlig fortom? Og hvorfor greier det seg ikke alltid med en meter?

Fordi fluesnøret er i veien.

Mange spørsmål ja, men det er egentlig bare de to siste jeg er særlig interesert i å få svar på. Jeg tror nemlig svarene vil passe sammen med et par teorier jeg har. Tror.

Ja,gøy med teorier. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje derfor jeg mener ffs.no burde ha en egen "Spør eksperten" avdeling hvor kun de som Rune har godkjent kan svare. Har ment det i lang tid og blitt nedstemt hver gang jeg har ymtet frempå om det. Så da fortsetter det slik som her.

;)

Støttes fullt ut. Da hadde forumet fått en bedre balanse mellom sosial hygge og fag. Selv er jeg blant dem som i kjedsomhet og ensomhet, særlig når jeg har influensa, tuller det til. Selv har jeg ikke mange spørsmål, det er ikke det at jeg ikke har noe å lære, men først og fremst trenger jeg å praktisere det jeg allerede kan, og det blir knapt 20 dager i året. På bedringens vei nå, so stop of OT  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

"Spør eksperten"? Tja. Det blir helt sikkert høyere faglig gjennomsnittsnivå på svarene. Men det blir neppe like underholdende :D

Mer oversiktlig for den som spør, tenker jeg vi sier. Underholdningen kan man ha alle andre steder i forumet. Men som sagt, så har det blitt nedstemt før så det blir neppe noen forandring. Men du verden så morsomt det kunne blitt rett etter oppstart med alle innlegg om "hvorfor han og ikke jeg eller kompisen min".

Bransjefolk er sikkert også diskvalifisert da de sikkert ikke har egne meninger osv...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Erik, "spør ekspertene" hadde blitt triste greier.

FFS er som den er pga at det er minst femhundre eksperter her ! Et salig kaos der det er om å gjøre

å trekke ut essensen.

Fisketips henter man ikke fra castingavdelingen og vise versa.. Enkelt  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisketips henter man ikke fra castingavdelingen og vise versa.. Enkelt  :D

;D

Men det ser unektelig morsomt ut når Syversen liksom skal belære Erik E om indianerfiske  ;D

Da tar jeg fram popcorn og cola og rigger meg til.

Hehe ja det kan du jaggu si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he . . . Kom til å tenke på denne "geniale" løsningen som ble lansert for noen år siden  ;D

Har ikke inntrykk av at den ble noen umiddelbar suksess, men er det noen som i det hele tatt har prøvd svineriet ?

[attachimg=1]

Den her skal jaggu ta mot til meg og prøve i år, the holy grail?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

He-he . . . Kom til å tenke på denne "geniale" løsningen som ble lansert for noen år siden  ;D

Har ikke inntrykk av at den ble noen umiddelbar suksess, men er det noen som i det hele tatt har prøvd svineriet ?

[attachimg=1]

Brutter'n kom trekkende med denne for 3-4 år siden.  

Bare skit. Fullstendig ræva faktisk... Upålitelig og mere mikk enn nåleknute, loop etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he . . . Kom til å tenke på denne "geniale" løsningen som ble lansert for noen år siden  ;D

Har ikke inntrykk av at den ble noen umiddelbar suksess, men er det noen som i det hele tatt har prøvd svineriet ?

[attachimg=1]

Brutter'n kom trekkende med denne for 3-4 år siden.  

Bare skit. Fullstendig ræva faktisk... Upålitelig og mere mikk enn nåleknute, loop etc...

Hvis du vil kan jeg lære deg litt fingerspitsgefylen på fluebindertreffen. Da får nok du og til nåleknute skal du se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

He-he . . . Kom til å tenke på denne "geniale" løsningen som ble lansert for noen år siden  ;D

Har ikke inntrykk av at den ble noen umiddelbar suksess, men er det noen som i det hele tatt har prøvd svineriet ?

[attachimg=1]

Brutter'n kom trekkende med denne for 3-4 år siden.  

Bare skit. Fullstendig ræva faktisk... Upålitelig og mere mikk enn nåleknute, loop etc...

Hvis du vil kan jeg lære deg litt fingerspitsgefylen på fluebindertreffen. Da får nok du og til nåleknute skal du se. :)

Ja du er jo så liten, nett og delikat så det ser jeg fram til !  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he . . . Kom til å tenke på denne "geniale" løsningen som ble lansert for noen år siden  ;D

Har ikke inntrykk av at den ble noen umiddelbar suksess, men er det noen som i det hele tatt har prøvd svineriet ?

[attachimg=1]

Brutter'n kom trekkende med denne for 3-4 år siden.  

Bare skit. Fullstendig ræva faktisk... Upålitelig og mere mikk enn nåleknute, loop etc...

Hvis du vil kan jeg lære deg litt fingerspitsgefylen på fluebindertreffen. Da får nok du og til nåleknute skal du se. :)

Ja du er jo så liten, nett og delikat så det ser jeg fram til !  ;D

Hahaha ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...