Gå til innhold

Christian, Robban og Jungel-Ingunn på tur


Robban

Anbefalte innlegg

Ble endelig litt fisketid i rennende vann på meg nå i et par dager.
Destinasjon var Renåfjellet og Åkrestrømmen.
Hadde egentlig lite lyst til å dra opp dit nå, da annet fiske frister mer på denne årstiden, men sånn ble det nå.
Har jo vært oppi der for 20 år siden, men alt var tydeligvis glemt, for her måtte det utforskes.
Første dag bilet vi rundt i området for å finne noen gode fiskeplasser. Jeg måtte legge en plan for hvordan alle kunne bli fornøyde.
Etter en runde oppi øvre Rena, så kunne jeg inni meg konstatere at dette ble vanskelig med familie.
Jiiises, det hadde vært vanskelig uten, for mer kratt og buskas har jeg ikke sett på lenge.
Elva så jo fin ut, men Black & Decker hekksag hadde jeg ikke med meg, og mine medfiskere var jo ikke akkurat mestere i vannkast. De var faktisk ikke mestere i fluekast på noen måte.

Satt lenge å grubla på hvordan jeg skulle løse dette mens jeg flippa noen kilo svin og pølser på grillen den kvelden.

Men den som intet våger intet vinner,så vi dro neste dag til elva som renner midt i mellom det tetteste kratt i verden. Ting ble ikke akkurat bedre da vindgudene bestemte at dette skulle vi ikke få til. En litt smådeppa pappa ble imidlertid overtalt av overivrig sønn, som mente at jeg var litt utålmodig. He he he Fisken biter selv om det blåser, mente han.

Det ble en lang gåtur da krattet dere ser på bildet var dønn likt i ca 3-4 km. Jeg skulle gitt faen i privat vei skiltet, for dette måtte jo være tidenes bomtur. Var jo knapt at vi så elva til tider.

post-982-13949892866499_thumb.jpg

Men............. Jeg er jo litt sta, og fiske, det skulle vi. Flaks for resten av familien er at tjukke fatter'n baner glatt en tofils motorvei ned til elva hvis han vil, og sånn ble det.  Brennesle, kvist og kvast må bare vike for denne karen gitt.
Etter å ha rulla meg rundt, og tatt en par ninjamoves så ble det litt plass til en liten familie i denne jungelen. Nå, nå ble det fisking for alle penga.

«Jungel-Ingunn» måtte bare fint se på at gutta hennes trosset vindguden og kastet på det eneste vaket vi så. Dvs avtalen var at pappa kastet, og Ch dro inn fangsten.
Jaggu smalt det på en fin fisk på kast nr 3, og både pappa og sønn er tydelig stolte. Yes, yes, tur redda, tenkte jeg. Nå skal jeg fiske litt.

post-982-13949892867229_thumb.jpg

Jeg tok et par kast etter noen fine harr som vaka da jeg plutselig kom til å tenke på Jungel-Ingunn.
Var det virkelig nok at mini-me hadde fått fisk? Nope.
Hu syntes sikkert at jeg kosa meg og ville ikke være til bry, typisk henne. Men nå bestemte jeg at bedre ilddåp en dette kan hu ikke få.
Kastinga sitter ganske godt hos Jungel-Ingunn, men dette var jo helt vilt. Vannkast, hva er det?
Det ble litt mæling i histen og pisten, og relativt vanskelig for meg å forklare hvordan osv osv , men synes nå hu får det til bra til tider.

post-982-13949892867651_thumb.jpg
Mens jeg sitter der, så mener jeg sjøl at jeg er verdens heldigste mann. Det er noe ubersæksy med damer i vadebukser. Jeg svinner sakte bort i tanker jeg kun deler i «hva hører du på nå» tråden.

Jeg blir brått avbrutt av en sint dame som er litt irritert av å ikke nå den fisken på andre siden.
Prins Valiant stiger forsiktig ned til sin fru og legger et perfekt kast mot bredden og sier nå må du være kjapp hvis den tar.
Bildet forklarer resten av historien. Fin harr var det åsså.

post-982-13949892868199_thumb.jpg

Pappa derimot, han fikk ikke noen egen fisk, han dro rett på MX sport og kjøpte seg lykke den kvelden. Nei, det er ikke sant, jeg var kjempefornøyd etter denne fisketuren. Men gutter er nå engang gutter.

post-982-13949892868688_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en knallbra historie Robert, og hils Ingunn og si at den snørebukta hun presterer på bildet er nydelig  <<l

Dette var artige greier  :D

Hehe Lars Det skal jeg <<l Det er ikke helt på greip ennå men hu setter av og til snørebukter jeg ikke har håp om å få til.

Fucking bitch ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige ord gutter. Var litt redd for at en av mine fineste turer ikke falt i smak med skriverier og sånn :). For fin tur var det <<l.

Herr brun har rett i at det er koselig å ta med familien i sin domene, men faen å mye styr det er åsså ;D ;D

Og Andreas, Pappa fikk seg luftgevær ;D ;D ;D ha ha ha ha ha ;D ;D <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var flotte saker - og for et profilbilde du har fått deg! Gull. Rett og slett gull!

Du må fortelle meg om de vaderne poden har ved anledning. Må få dressa opp min og fått ham helt over på fluekjøret.

Eirik

Hei Hunker'n.

Det er et par simms kids vadere i str Large + sko(freestone). Ikke noe billig affære , men ikke så veldig dyrt når man tenker på mulighetene. Var ihvertfall slik jeg tenkte, og han er altfor ung til å klare seg selv. Bare muligheten til å å være med på alt rettferdigjør det i mitt hodet <<l

Var noen som la ut link for litt siden til et mye billigere alternativ som gjør akkurat samme nytten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...