Gå til innhold

Redsel... hva er du reddst


Gjest staffan@epost.no

Redsel... hva er du reddst  

108 stemmer

  1. 1. Redsel... hva er du reddst

    • Bjørn
      20
    • Ulv
      1
    • Folk
      89
    • Elg
      7


Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Vel, jeg møter jo mye folk, og det går stort sett bra. Elg har jeg også møtt et par ganger, og det har gått bra det også. Ulv og bjørn har jeg derimot ikke møtt. Har egentlig ikke noe særlig lyst til å dumpe borti en bjørn kjenner jeg. Ulv er liksom bare ei sinna bikkje, og får jeg tak i en stokk skal jeg nok få feid den unna, men bjørn? Nei, det må bli bjørn. Jeg er mest redd bjørn, men mest av alt er jeg redd for å dø brått av hjertestans. Det kan skje nå, og nå, og nå, og nå, og nå....

For hjertet er livet enkelt. Det slår så lenge det kan, og så stopper det.

Karl Ove Knausgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser jeg snurten av en hest, får jeg panikk ;D

;D  ;D  ;D Ja, det har jeg registrert  ;D

Huggorm er utvilsomt det dyret jeg har mest angst for i norge, av den enkle grunn at det er en orm  :o

Av de eksemplene som er listet opp over her så er folk desidert mest skummelt.

Bjørn blir litt sånn tosidig . . . Selvfølgelig ønsker man ikke å komme overaskende på ei binne med unger, eller bjørn i det hele tatt på kloss hold. På den andre siden er det ingen dyr jeg hadde gledet meg mer over å se ute i naturen enn bjørn, dernest ulv og gaupe.

Er nok langt større sjanse for å bli kvestet av elg enn noen av disse rovdyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maa innroemme at jeg er redd for slanger.

Da er new Zealand et trygt sted å bo :)

Jeg tok en pause fra livet og bosatte meg i Australia i halvannet år. Masse livsfarlige slanger, edderkopper og krypdyr. Jeg elsket det og var ikke redd noen ting der nede. Kom tilbake til Norge, ser en veps og blir livredd. Fy f jeg hater den norske pervovepsen og den hater dessverre meg. Jeg bytter med glede vepsene på vestlandet mot ulvene på østlandet.

Tannlegene derimot er like skremmende hvor enn du reiser i verdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg velge et alternativ, må det bli folk, Staffan.

Blir jeg utsatt for noe, er det vel mest sannsynlig folk som står bak?

Skulle jeg bli drept av ulv eller bjørn, blir jeg i det minste historisk!

Av dyrene du har tatt med, er vel egentlig elg det vi bør passe oss mest for. Husker at jeg satte ny pers på 200m i myr med en illsint kolle i hælene en gang.

Egentlig er jeg ikke redd for noen av alternativene dine, faktisk.

Det eneste jeg virkelig frykter er selvantenning.

Ja, jeg vet at sannsynligheten er svært liten, men tenk på konsekvensene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Veldig flau å si det men jeg har ikke vært hos tannlegen på 22 år. Så redd er jeg. Legger meg ikke i tannlegestolen hvis de ikke søver meg ned. Prøver å være veldig nøye med tennene for å slippe problemer. Men klart det ikke er holdbart, men frykten og redselen for den jævelen er for høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Hvor mange er det som har sett de store rovdyra våres... jeg har vært heldig, sett ulv, bjørn, gaupe og jerv, felles for situasjonene er at jeg har fått være med på  profesjonelt søk etter radiomerket dyr.... men bjørnen, ja den har jeg sett på andre sida av renaelva, møtt i bil i Osen, sett etter veien under elgjakt i Nord-sverige.... elg har de fleste sett og husk elgen er farligst når fiskesesongen er på det beste.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Kun ulv. Har sett ferske spor, bæsj, og klormerker fra bjørn. Forrige tur oppe i Rena så lurer jeg på om jeg så spor fra bjørn. Har aldri sett så store avtrykk av labber før. Men trykket var ikke klokkerent og helt tydelig men det var der. Sen om det var bjørn eller ikke vil jeg ikke svære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har værtså heldig og sett ulv og gaupe  <<l

satt vel og merke i bil når jeg så ulven og kjørte desverre bilen som drepte gaupa.

Begge disse dyrene er jo reddere meg en jeg er redd dem.

Ellers synes jeg elgen etterfulgt av bjørnen er skummel om man møter dem i situasjon der de vil beskytte ungene sine,da er vel de fleste dyrene nevnt her skumle.

Det er (jord)vepsen jeg frykter mest, ikke allergisk og aldri blitt stukket, men det er det vel en god grunn til slik jeg løper i dekning når jeg ser dem  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange er det som har sett de store rovdyra våres... jeg har vært heldig, sett ulv, bjørn, gaupe og jerv, felles for situasjonene er at jeg har fått være med på  profesjonelt søk etter radiomerket dyr.... men bjørnen, ja den har jeg sett på andre sida av renaelva, møtt i bil i Osen, sett etter veien under elgjakt i Nord-sverige.... elg har de fleste sett og husk elgen er farligst når fiskesesongen er på det beste.......

Elgen er farligst når du har med deg hund. Det vet jeg alt om ;D

To ganger har jeg måtte løpe for livet. Det var faktisk ganske stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg har hatt bjørn i nærheten av meg når jeg har fisket både i Sverige og Norge. Og enda mer av dem var det i bla. Slovakia!! Redd? Nei, men jeg går ikke etter dem for å se om de kan bli irriterte.

Ulv har jeg tilgode å se i ute i fri natur. Dessverre er det noen som hater den og kverker den så fort som mulig. Helt ærlig så er jeg mye mer redd bikkjene til de som kverker ulven! Egentlig er jeg vel litt redd dem som eier bikkjene også. Hatske folk er skumle.

Elg har jeg dessverre ikke fått ridd på enda, men håper det blir mulig en dag. De stikker så jævlig fort av. Bare én gang har jeg blitt angrepet av elg. Elgkua kom heldigvis ikke nær nok til at jeg måtte vise muleslaget mitt. Det har aldri vært prøvd, men funker nok som fy. Hoppet bare i elva og dermed fulgte den ikke etter lenger. De går så forsiktig elv atte. Dessuten tror jeg hun egentlig bare ville si fra. Farlige dyr? Ikke i nærheten av de vi har i husene våre.

Gaupe har jeg sett og that's it. Ser du en så nyt synet. Det er ikke lenge før'n blir borte. Farlig? Gaupeangrep på mennesker har vi hver dag, ikke sant? Omtrent like ofte som vi har av Jerv og Røyskatt.

Jordveps derimot. DET er den store skrekken. Å tråkke på et jordvepsreir nå i disse dager er søren ikke til å spøke med! DA blir jeg redd!! 1 million mulige vepsestikk samtidig er liksom ikke noe jeg bare flirer av. Jeg har fått 3 stykk i nakken samtidig og flere andre andre steder på kroppen opp gjennom årene og kan trygt si at det ikke er spesielt behagelig. Så en illsint bøling av jordveps på hevntokt er det jeg er reddest for i naturen! Det eneste egentlig.

Mennesket omgås jeg hver dag og er blitt vant til. Det er utvilsomt det farligste dyret på jorda, men jeg kamuflerer meg så godt jeg kan som et uinteressant mål og unngår så lang det går de mest ustabile. Så langt har jeg klart meg sånn noenlunde med det. Men fy flate for et skummelt dyr!!!

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tråkka rett i jordvepsbol 2 ganger og det er en heller guffen opplevelse. Ble med en 4-5 stikk da. Men har også blitt stukket flere ganger av både veps og bier utenom dette også uten at jeg kan si at jeg er spesielt redd hverken enkle veps eller jordvepsbol av den grunn. Flått har jeg aldri blitt bitt av, men den er jeg redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tråkka rett i jordvepsbol 2 ganger og det er en heller guffen opplevelse. Ble med en 4-5 stikk da. Men har også blitt stukket flere ganger av både veps og bier utenom dette også uten at jeg kan si at jeg er spesielt redd hverken enkle veps eller jordvepsbol av den grunn. Flått har jeg aldri blitt bitt av, men den er jeg redd...

Flått har jeg fått ca 400,000 ganger. Det kan du ikke unngå her nede. Den tenker jeg ikke mye over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tråkka rett i jordvepsbol 2 ganger og det er en heller guffen opplevelse. Ble med en 4-5 stikk da. Men har også blitt stukket flere ganger av både veps og bier utenom dette også uten at jeg kan si at jeg er spesielt redd hverken enkle veps eller jordvepsbol av den grunn. Flått har jeg aldri blitt bitt av, men den er jeg redd...

Flått har jeg fått ca 400,000 ganger. Det kan du ikke unngå her nede. Den tenker jeg ikke mye over.

Der jeg kommer fra er det ikke flått så vidt meg bekjent. Muligens derfor jeg er så redd den når jeg fisker der den finnes. Viktig å være redd for det ukjente vet du..  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også streamer-fiskere og hip-hop fluefiskere er nokså skummelt, men ikke livstruende.

Det mest skumle når jeg er ute alene er uansett mørket . . . Om det blir skikkelig mørkt før jeg er tilbake i hytta/teltet/bilen er jeg ikke særlig tøff i trynet, nei  :-\

Lyn og torden er heller ikke særlig stas når man står med kjeppen i hånda . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ser på tv at de kravler i noe grønt jungelvann på jakt etter pytonslanger og det som værre er på flere ti-talls meter så tenker jeg de er gale. Aldri i livet om jeg hadde stukket så mye som en svømmefot ned i det vannet med 0,2 mm sikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...