Gå til innhold

Ting


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...

Er det noen her som bruker Rod Clip? Har hatt sansen for denne idéen siden første gang jeg så/leste om Rod Clip på MidCurrent, men med unntak av peangen prøver jeg egentlig å styre unna metallgadgets i fiskeutstyret mitt, og spesielt slike som "henger og slenger" i enden av en retraktor... :-\ Vil det eventuelt være mulig å feste den på ønsket/optimalt sted uten retraktoren, eller vil det gå på bekostning av funksjon/brukervennlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smarte greier. Tror jeg skal ha en sånn.

Men neppe nødvendig for folk som fisker med Loop-stenger.

Jeg tror det må være en egen mekanisme som fester stangen over skuldrene, bak nakken.

Alltid med logoen lett synlig.

Også smart!

Ha, ha, jeg tenkte akkurat det samme da jeg så denne, at vi kommer aldri til å se mr Brun med en sånn. Loop-snella kommer jo ikke med på fiskebildet!!!  ;)

Fleip til side - en stangklips på fiskevesten hadde ikke vært dumt. Men det kan bli for mye skrammel som henger og slenger. Kanskje bedre med en fastmontert klips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer Jan Reidar, og det er ingen nymotens ting. Husker det var en viktig detalj og få med da mor sydde min første fiskevest for sånn ca. 27-28 år siden. Jeg gikk på ungdomskolen i åttende og hadde Jon Lenæs som lærer i valgfaget sportsfiske. Vester var på den tiden vanskelig å få tak i og Jon hadde en hjemmesydd vest. Denne ble det mønster av og min mor sydde flere stykker til min kompisgjeng. Egentlig en vest jeg savner veldig da den var praktisk uten for mye dill dall. 6 lommer på forsiden, 3 med glidelås og 3 med borrelås. En innelomme og stor rygglomme. Krok/hempe i nakken til håv og den viktige hempa i bunne på høyre side forran til å tre butten på stanga nedi, og hempe med borrelås på venstre slag som holdt stanga på plass når en sto ute i elva og skulle bytte fluer.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...