Gå til innhold

Umiddelbare kommentarer til stikkevalg?


Morten Lyngaas

Anbefalte innlegg

Om jeg ikke husker feil så er basen blå hos nordiske også.

Når det er en vare som dette er det greit å kjøpe et sted hvor den ikke skal sendes europa rundt. Kjedelig å få en bøy på feil sted.

Hvis stålet i stikka ikke skulle tåle litt behandling under frakt, så ville jeg ikke satsa på den  ;)

Hehe, helt enig! :D

Husk forøvrig at stikka har gått halve kloden før den kom til butikken i Øst-Europa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

MARK III VISE TRUE ROTARY FLY TYING VISE 38 USD fra EBAY

Denne har jeg roterer 360 og slipper å justere for krok strl latterlig lav pris å tar alt av kroker. ligner regal medalion stikkene <<l

Har en tmc solide vice å som er bra men er lei av å justere kjeften til krok typer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte denne i 99, og fortsatt låser den tørrfluekroker i størrelse 20 uten problemer. Kjøper ny nå, men bare for å være sikker på å ha ei kjempestikke helt til lokket på kista klapper igjen.

Brukt til alt fra dobbeltkrok laks 2er til bittesmå Mustad tørrfluekrok!!

Superfunksjonell og roteringa er enkelt som få....

http://mmfiske.no/?ItemID=2060  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Jeg har hatt en rekke stikker og iom at jeg binder alt fra microber til store saltvannsfluer har jeg enda ikke funnet en stikke som dekker alle mine behov.

Den griffinstikka er jeg i ferd med å slite ut nr 2 av og den er meget god til større fluer. Stikka låser kroken fantastisk, men til mindre flue synes jeg selve kjeften blir litt grov... Da tror jeg du finner andre og bedre tips i denne tråden hvis du i hovedsak binder ørretfluer! Uansett hvis du skal investere i en stikke se på det som ja nettopp EN INVESTERING! En god stikke låser kroken godt i tiltenkte krokstørrelser og er god å jobbe med. Hva du liker blir opp til deg, men jeg foretrekker rotasjonsstikke og KVALITET. Det blir faktisk dyrt i lengden å bytte stikke etter et par år når den er utslitt...

Til mindre fluer bruker jeg denne da den låser kroken i ett øye og gir masse luft rundt selve kroken, noe som jeg liker.

http://www.jan-tvrdek.cz/company-introduction

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier varer livet ut. Jeg kjøpte jo ei dyna king profesional for tusen år siden. Jeg er dritt lei av den og den går jo aldri i stykker ;D Jeg håper den ryker en dag så jeg må kjøpe ny. Den var grisedyr når jeg kjøpte den.

Det blir nok en ny uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Dyna King.. Hatt den i maaaange år. Enig med de som sier at de blir lei den. Den fungerer utmerket (BARRACUDA) . Men jeg ønsker ny også her. Jeg ønsker meg ei "Kalle" stikke. Da snakker vi sjel!

Kalle stikke har sjel ja :D :D :D

Jeg var heldig og fikk en akkurat som jeg ønsket meg. Denne kan man putte den største krok i og balansere på selv.

Gir en godfølelse når jeg binder gjeddefluer på denne <<l <<l <<l

[attachimg=1]

post-982-13949893605283_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det mye lekkert her.

Masse idiottråder om stenger og sneller (hva skal man med ei rå snelle hvis man likevel prøver å løpe omkapp med fisken ?  ;D ).

Men en tråd om uvanlig og vakre bindestikker,og annet lekkert bindeverktøy kunne kanskje vært noe.

Det er håndtverk !

André,Robban og Hermann(må vel ta med Kalle og): Dere har nesten reddet kvelden. :D

(Resten av reddinga overlater jeg til en dunk rødvin. ;D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...