Gå til innhold

Noe du lurer på? Fyr løs! -Lars- og JB svarer.


.JB

Anbefalte innlegg

Da har jeg besøk av en sliten men lystig JB. Selv om jeg syns han var preget av utmattelse etter den forholdsvis lange turen han allerede har tilbakelagt, var det med 100% iver han tok fatt på snekkerarbeidet.

Og jeg må si jeg er veldig fornøyd med hans ferdigheter som snekker, stendere, bunnsville og toppsville er nå på plass.

Noen utradisjonelle løsninger, og nesten alt i vater.

Takk takk

[attachimg=1]

post-2788-13949896475277_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare trivelig Roy Ole, og takk for sjenken, som kom godt til nytte. Sitter nå på Fredriks Pub og tar noen øl. Etter litt om og men fikk jeg satt det på deg.  cccheers Vi tar oppgjøret om et par uker. I morgen fisker jeg Hunnsen mot Gjøvik, og prøver litt streamer i Mjøsa. Ellers blir det mye gåing i morgen, selv om jeg nok tar en tur opp i Auggedal og fisker noen bekkørreter til middag. Talas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort pålogget mobilen for å sjekke om det er noen nye spørsmål. Det er det ikke. Kort rapport fra skogen: Bra fiske i dag, våknet da det begynte å lysne. Fanget en flott ørret på 700 gram som jeg heiv på bålet sammen med litt piggsopp. Smakte ørret og sopp, det. Har ikke med bestikk, men har spikket meg noen flotte spisepinner. Rist lager jeg av pinner som jeg fukter godt i vann og legger over bålet. Griller ikke før det gløder kraftig i veden. Har heller ikke med øks, men sveiper innom hogsfelt og drar med meg litt kapp som ligger igjen, kvister og bark. Har ikke med snus heller, men forsøker å finne litt kvae som jeg kan tygge på. Herlig tur! Nå skimter jeg Hadeland, og har noen fine nedoverbakker foran meg. Regner med at jeg krysser Riksvei 4 ved Grua i ettermiddag, og tar en tur opp i området rundt Aulibekken og Langvatnet. Har ikke med kart heller, så jeg går på det jeg har memorert av karter. Er jeg dyktig blir det fisk og sopp til middag i dag.

Over og ut fra skogen. #Frimann #Fisketur2013 #Klaresegsjæl      

Hehe, Jørn  ;D Jeg var så dum og troskyldig at jeg faktisk trodde du var på fluefisketur, på starten - men så skjønte jeg at det var bare en imaginær ønsket tur, fra bak skrivebordet  ;D Hvor dum går det an å bli (meg altså  ;D ) Men de fiktive navna på elver/plasser lokalt, dro nok ned troværdigheten til null for min del her ja  ;D Sorry  :D

Men forslaget må jo bli, å virkelig gjøre noe av det en gang - faktisk dra på turen du drømmer om  <<l

Det hadde vært cool  <<l Som i fotsporene til han avdøde journalisten som skrev Fri Mann  :)

Hadde det vært en ordentlig tur du var på, kunne du ha besøkt meg på en storørret-plass i går kveld, og en myggplass med kiloser i helga  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg besøk av en sliten men lystig JB. Selv om jeg syns han var preget av utmattelse etter den forholdsvis lange turen han allerede har tilbakelagt, var det med 100% iver han tok fatt på snekkerarbeidet.

Og jeg må si jeg er veldig fornøyd med hans ferdigheter som snekker, stendere, bunnsville og toppsville er nå på plass.

Noen utradisjonelle løsninger, og nesten alt i vater.

Takk takk

[attachimg=1]

Hvis du hadde hatt vett nok til å ta telefonen når folk ringer, eller eventuelt ringe opp igjen, hadde denna veggen din allerede vært ferdig Roy Ole ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange fotspor på denne turen, men jeg har fisket i dag, helt sant  ;D . Vaket faktisk bra ved 19-tiden, maur og stankelbein i lufta. Bomdro på to og mistet en etter litt kjøring. Egentlig veldig surt, da bikkja var helt i hundre under kjøringen, skulle så gjerne fått snust litt. Liten tvil om at vår Golden, Lucas, blir en trofast fiskekompis!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen fisker jeg Hunnsen mot Gjøvik, og prøver litt streamer i Mjøsa. Ellers blir det mye gåing i morgen, selv om jeg nok tar en tur opp i Auggedal og fisker noen bekkørreter til middag. Talas!

Imponerende hvordan du presser deg, Jørn  <<l

Må bare få anbefale deg å bruke litt tid ved hunnselvas utløp i mjøsa !

Der er det helt fantastisk til tider, og sjansen for vederbuk på opp til halvkiloen bør man ikke la gå fra seg. Omgivelsene er overveldende, og de får du med på kjøpet.

Om det ikke vaker så kjøper du bare litt pommes frites på McDonaldsen som ligger der og forer litt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg besøk av en sliten men lystig JB. Selv om jeg syns han var preget av utmattelse etter den forholdsvis lange turen han allerede har tilbakelagt, var det med 100% iver han tok fatt på snekkerarbeidet.

Og jeg må si jeg er veldig fornøyd med hans ferdigheter som snekker, stendere, bunnsville og toppsville er nå på plass.

Noen utradisjonelle løsninger, og nesten alt i vater.

Takk takk

[attachimg=1]

Hvis du hadde hatt vett nok til å ta telefonen når folk ringer, eller eventuelt ringe opp igjen, hadde denna veggen din allerede vært ferdig Roy Ole ;D ;D

.....livredd den derre telefonen jeg vettu Tor A  - fysj og fy og nøfyyyyse  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker JB for besøket og hjelpen. Hjelpen overskygger tomflaskene du etterlot, men det ble nok til en ekstra snusboks for min del.

Porr`bladet du ga til 14 åringen min, blir nok helt sikkert enda mer brukt nå vil jeg tro  :P

MEN - jeg er intr. i om du kan fortelle/tegne/skissere opp hvordan du slo opp telt av en plastikkbit og to kvista stokker ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et spørsmål Lars.

Hvis du kjører en buss fra Toten med 20 fluefiskere slipper av 3stk på Reinsvoll og får på 2 stk nye på Grua

kjører videre og slipper av 3stk på nesbyen og tar med 3 stk til på Gol,og så kjører du 45 min til Hemsedal hva ville buss sjåførens navn være?

He-he, du lurte meg nesten der, Glenn  :)

Bussjåførens navn i dette tilfellet vil være Charles Manson, men spør meg ikke hvorfor  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal Roy Ole virkelig legge ATV karrieren på hylla?? Eller har han endelig blitt oppdaget og med i et profflag, så han må selge unna det gamle utstyret?

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Roy Ole har omsider fått innpass i Sølvkrokens power team, hvor han er satt til å utvikle noen giftige harr-gurglere, så han vil nok fremstå noe kjepphøy fremover  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sad but true - men jeg ble i kveld signet av sølvkrokens proff-team - DET kan ikke relateres til Sølvkroken som vi kjenner dem pr. i dag - men noe nytt og fremsynt som kommer.

Ergo nyter det ikke med en 250cc - da jeg får en mye heftigere sak som fremkomstmiddel i fremtiden..... - derfor går ATV`n for en billig penge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skryte, men endelig, endelig kom gjennombruddet for meg på kjendisfronten, også !

I dag har jeg vært på nrk tv i beste sendetid, og skal si jeg gjorde en bra figur bak bindestikka det halve sekundet som ble vist ! Sponsorer kan kontakte meg her, eller på telefon, når jeg etterhvert anskaffer meg det  8)

Programmet var "Friluftsliv for alle" , som ble filmet forrige helg, under friluftsfestivalen her på raufoss.

Lånte ut et par av de heftige fluestengene mine til miljøvernleder Solhjel og hun dama fra "Ut i naturen" også, og de ble tungt promotert i programmet  <<l

Synd å se at de virkelig ikke kunne kaste, og da hjalp det lite at stengene var godt innkastet på forhånd  :-\

Tenker dette blir det store gjennombruddet for meg i fluefiske jet-set'et, og om det ikke har vært mye autograf-skriving før så tar det vel helt av nå  :o

http://tv.nrk.no/serie/ut-i-naturen/dvna20000613/01-09-2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var moro Lars - ENDELIG sier jeg etter mange mange års intens og hard jobbing.

Det er bare å bøye seg i støvet.

[attachimg=1]

Takk som byr, Jørn og Roy Ole :)

Deres mulighet vil også komme, det føler jeg meg sikker på. Men vær gjerne litt mer bevisst på å profiler dere her på ffs, også... Det er viktig å gi inntrykk av at man kan noe, slik at man ikke bare drukner i mengden.

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars.

Beklager, men i og med at jeg vet du har vært på en del sponsede turer til New Zealand , så synes jeg det er dårlig gjort av deg å ikke si at tok en del i dette sirkuset.

Farget hår og trimmet bart, botox og korsett lurer ikke meg  >:(

Når hadde du egentlig tenkt å fortelle oss på FFs dette ??.

Jeg ringte JB omgående, selv han var sjokkert over dette.

Jeg fikk faktisk ikke kontakt med han etter et stort sukk. Kan noen som vet om han er i live gi i en tilbakemelding ?

Jeg er bekymret :-\

Du har en del forklaring å komme med nå Lars,  oooops

http://www.youtube.com/watch?v=ehelZHN1A-M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...