Gå til innhold

Fluebinderhelg 2013


Frode G.

Anbefalte innlegg

God kveld dere.

Hadde nettopp en prat med Gisle og vi ble enig om å lufte dette. Vi tenker en helg i november. Vi tenker og å prøve å få inn en "internasjonal" anerkjent fluebinder. Gisle og Pål Hedenstad jobber med dette. Det tror jeg vi har penger til i utgangspunktet. Ikke mye om å gjøre i alle fall. Ikke spør hvor vi har fått pengene i fra ;D

Vi har jo allerede noen virkelig ressurspersoner i "stallen". Pål Hedenstad-Rune Stokkebekk-Robban-Gisle pluss pluss. Det vil bli hardere fokus på det bindetekniske i år. Binding på storskjerm bla. Her har man virkelig en mulighet til å lære seg masse! Kan ikke tenke meg en bedre arena for å utvikle seg som fluebinder. Her har man virkelig muligheten til å spørre de beste i klassen om råd og rettledning. Og man treffer likesinnede under ekstremt trivelige omstendigheter.

Jeg/vi oppleve denne helgen som veldig ålright sist gang og håper vi kan gjenta det.  

Dette er et arrangement vi håper kan bli en tradisjon. Det er helt nonprofit. Ingen av oss har tjent en krone eller tenkt i de baner! Mange brukte mye tid sist gang for å legge til rette og forberede video og foredrag helt gratis.

Men det tror jeg de synes var hyggelig når de traff en så hyggelig gjeng :)

Kostnadene vil bli holdt så lave vi klarer. Det får vi komme tilbake til. I fjord var det 800,- for en helg med mat og overnatting. Noen synes det var dyrt men prøv å finn en plass du kan sove med mat og underholdning for den prisen.

Jeg vet dette kommer til å bli kjempebra. Ikke ofte man har så mange dyktige fluebindere under samme tak.

Det vil komme et detaljert program utover høsten. Håper for interesse for dette og at folk finner dette interessant.

Gi en tilbakemelding da om dette er interessant:

Her er lokalet.

http://www.skogsborg.org/index.htm

Da er det nok slik at vi må ha inn noen grunker til å betale for tett tak over hodet og ei seng å ligge i.

500,- er for hovedhus med alle hyttene. Så tenkte vi at felles mat på lørdagen hadde vært hyggelig.

Så hvis vi sier 130,- til et koldtbord. (Må vel holde håper jeg) så ender vi på 630,-

Så når du har satt inn 630,- kr på kn.nr 3000 1168629 så sender du meg en pm eller en sms på 45492147

Dette er viktig at du gjør så ikke jeg må samfare kontobevegelser for å finne ut av det.

Husk å skriv hva du heter på forumet.

Nb: innbetaling så tidlig som mulig etter 1 oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

God kveld dere.

Hadde nettopp en prat med Gisle og vi ble enig om å lufte dette. Vi tenker en helg i november. Vi tenker og å prøve å få inn en "internasjonal" anerkjent fluebinder. Gisle og Pål Hedenstad jobber med dette. Det tror jeg vi har penger til i utgangspunktet. Ikke mye om å gjøre i alle fall. Ikke spør hvor vi har fått pengene i fra ;D

Vi har jo allerede noen virkelig ressurspersoner i "stallen". Pål Hedenstad-Rune Stokkebekk-Robban-Gisle pluss pluss. Det vil bli hardere fokus på det bindetekniske i år. Binding på storskjerm bla. Her har man virkelig en mulighet til å lære seg masse! Kan ikke tenke meg en bedre arena for å utvikle seg som fluebinder. Her har man virkelig muligheten til å spørre de beste i klassen om råd og rettledning. Og man treffer likesinnede under ekstremt trivelige omstendigheter.

Jeg/vi oppleve denne helgen som veldig ålright sist gang og håper vi kan gjenta det.  

Dette er et arrangement vi håper kan bli en tradisjon. Det er helt nonprofit. Ingen av oss har tjent en krone eller tenkt i de baner! Mange brukte mye tid sist gang for å legge til rette og forberede video og foredrag helt gratis.

Men det tror jeg de synes var hyggelig når de traff en så hyggelig gjeng :)

Kostnadene vil bli holdt så lave vi klarer. Det får vi komme tilbake til. I fjord var det 800,- for en helg med mat og overnatting. Noen synes det var dyrt men prøv å finn en plass du kan sove med mat og underholdning for den prisen.

Jeg vet dette kommer til å bli kjempebra. Ikke ofte man har så mange dyktige fluebindere under samme tak.

Det vil komme et detaljert program utover høsten. Håper for interesse for dette og at folk finner dette interessant.

Gi en tilbakemelding da om dette er interessant:

Høres moro ut, Frode  <<l

Men i stedet for å be inn en "internasjonal" anerkjent fluebinder, så ville jeg personlig mye heller ha satt pris på og sett Pål Hedenstad binde fluer (det er mitt syn da  :) ), for det er en mann som teknisk sett overgår det meste av internasjonale bindere om du ser på den meget fine boka hans. Det er noe små tekniske ting der som kanskje går mange hus forbi, men som er veeeeeldig bra...  ;) Praktisk fluebinding i mi gate det Pål driver med  <<l

God idé til moro-kveld dette  <<l  Hvor/når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld dere.

Hadde nettopp en prat med Gisle og vi ble enig om å lufte dette. Vi tenker en helg i november. Vi tenker og å prøve å få inn en "internasjonal" anerkjent fluebinder. Gisle og Pål Hedenstad jobber med dette. Det tror jeg vi har penger til i utgangspunktet. Ikke mye om å gjøre i alle fall. Ikke spør hvor vi har fått pengene i fra ;D

Vi har jo allerede noen virkelig ressurspersoner i "stallen". Pål Hedenstad-Rune Stokkebekk-Robban-Gisle pluss pluss. Det vil bli hardere fokus på det bindetekniske i år. Binding på storskjerm bla. Her har man virkelig en mulighet til å lære seg masse! Kan ikke tenke meg en bedre arena for å utvikle seg som fluebinder. Her har man virkelig muligheten til å spørre de beste i klassen om råd og rettledning. Og man treffer likesinnede under ekstremt trivelige omstendigheter.

Jeg/vi oppleve denne helgen som veldig ålright sist gang og håper vi kan gjenta det.  

Dette er et arrangement vi håper kan bli en tradisjon. Det er helt nonprofit. Ingen av oss har tjent en krone eller tenkt i de baner! Mange brukte mye tid sist gang for å legge til rette og forberede video og foredrag helt gratis.

Men det tror jeg de synes var hyggelig når de traff en så hyggelig gjeng :)

Kostnadene vil bli holdt så lave vi klarer. Det får vi komme tilbake til. I fjord var det 800,- for en helg med mat og overnatting. Noen synes det var dyrt men prøv å finn en plass du kan sove med mat og underholdning for den prisen.

Jeg vet dette kommer til å bli kjempebra. Ikke ofte man har så mange dyktige fluebindere under samme tak.

Det vil komme et detaljert program utover høsten. Håper for interesse for dette og at folk finner dette interessant.

Gi en tilbakemelding da om dette er interessant:

Høres moro ut, Frode  <<l

Men i stedet for å be inn en "internasjonal" anerkjent fluebinder, så ville jeg personlig mye heller ha satt pris på og sett Pål Hedenstad binde fluer (det er mitt syn da  :) ), for det er en mann som teknisk sett overgår det meste av internasjonale bindere om du ser på den meget fine boka hans. Praktisk fluebinding i mi gate det Pål driver med  <<l

Men god idé til moro-kveld dette  ;D<<l

Pål kommer til å bidra med  sin utrolige kompetanse som sist men det hadde vært morro med litt internasjonal innblanding.

synes du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært med tidligere, men kunne godt tenke meg å være med på noe sånt. Det er alltid noe å lære og snakke om når en treffer andre surrehuer.

Setter av tid til dette om jeg får lov å komme.

Kjell

Så morro det hadde vært å treffe deg :)

Her er alle velkommen. Til og med de som ikke liker Ruffen. Dere kan jo bare bare prate med de andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres meget bra ut Frode.

Var kjempe bra stemning sist gang,tror dette blir veldig bra.

Full Gazz

Den gode stemningen var bla annet du med på å bidra til med dine kunnskaper på ditt felt.

Hvis det er ønskelig kan vi sikkert få til en samme greie som sist.

Knall Glenn <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satser på Skogsborg som ligger mellom Sætre og Åros, på grensen til Hurum.

De som var med sist vil få førsterett til å være med, da de ble noen penger igjen som vi nå bruker på å få tak i en gjest.

Så vidt jeg husker så var det vel ca 35 stk. Det er ikke plass til særlig flere en det.

Vi kommer tilbake med mer info om eksakt dato og opplegg etterhvert.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, må vel muligens prøve å få med meg dette igjen jeg også. Skal i såfall prøve å komme litt bedre forberedt med bla sovepose.. Muligens ørepropper også, slik at jeg får dempet lyden av ninja-krigerne noe..  :)

Når jeg tenker meg om gjør vel kanskje sterk dram bedre nytte..

<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg bor i "nabolaget"..  Vil gjerne være med selv om Ruffen nok er imot dette!  

;D!

Kjempegøy sist!

Å nei da. Så lenge du ikke prøver å selge hasj denne gangen er du hjertelig velkommen.

Ja du får sagt det!  ;D

Jeg kommer gjerne!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skulle være plass når alt kommer til stykket, hvordan er det å være med for en fullstendig uerfaren fluebinder som planlegger å starte med det til vintern. Det høres ut som hovedmålgruppen er mer erfarne bindere, men jeg synes det høres spennende ut å få vært med på noe sånt, om ikke annet bare for å ta med seg noen tips og mye inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skulle være plass når alt kommer til stykket, hvordan er det å være med for en fullstendig uerfaren fluebinder som planlegger å starte med det til vintern. Det høres ut som hovedmålgruppen er mer erfarne bindere, men jeg synes det høres spennende ut å få vært med på noe sånt, om ikke annet bare for å ta med seg noen tips og mye inspirasjon.

Du kan ikke få en bedre anledning til å lære å binde fluer! Du vil få den hjelpen du trenger.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...