Gå til innhold

Harrens være eller ikke være - skitfisk?


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Om harren veier 2 hekto eller 2 kilo spiller ingen rolle for meg så lenge den vaker. Jeg koser meg uansett når jeg er ute å fisker. KOSER MEG. Finner glede i småharr også jeg. GLEDE. Synes ikke harren lukter så ille heller og de to harrene jeg tok i Rena for ett par helger siden da det regna en del redda helga mi der borte. Dem lå på rundt halvkiloen begge to. Tenkt deg det du, at to "små" illeluktende slappe dritfisk kunne redde min fisketur. Ser forresten ikke på en halvkilos harr som liten, synes den er fin jeg. En fin og flott fisk. Er tydligvis heldig jeg. Heldig som har den egenskapen at jeg klarer å nyte denslags fiske og det skal jeg fortsette med. Sånn. Det var min mening.

8)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om harren veier 2 hekto eller 2 kilo spiller ingen rolle for meg så lenge den vaker. Jeg koser meg uansett når jeg er ute å fisker. KOSER MEG. Finner glede i småharr også jeg. GLEDE. Synes ikke harren lukter så ille heller og de to harrene jeg tok i Rena for ett par helger siden da det regna en del redda helga mi der borte. Dem lå på rundt halvkiloen begge to. Tenkt deg det du, at to "små" illeluktende slappe dritfisk kunne redde min fisketur. Ser forresten ikke på en halvkilos harr som liten, synes den er fin jeg. En fin og flott fisk. Er tydligvis heldig jeg. Heldig som har den egenskapen at jeg klarer å nyte denslags fiske og det skal jeg fortsette med. Sånn. Det var min mening.

8)

Koser meg på tur jeg også, trenger ikke engang å få fisk. Men turen blir enda bedre om jeg får fisk, og det attpåtil er en vakker ørret;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<<l Godt poeng. Fortsatt syns jeg det bør trigge snarere enn tvertom, men det kan også knytte opp mot min teori om at noen norske fluefiskekjendiser har spydd ut galla over arten som til føljd skaper ryktet rundt den som en dårlig fluefisk - til tross for at de fleste faktisk ikke har et forhold til den.

Kan vi ikke bare enes om at harr er en fjollefisk da, som svenskene kan få ha for seg selv, så slipper vi å krangle om dette også?  :-D Harren var ikke hverken mer eller mindre ettertraktet før noen kjendiser snakket nedsettende om den, tror jeg. Nytter ikke å træ denne tafatte fisken ned over hue på folk som ikke er noe begeistret for den. Men svensker som vil komme hit for å fiske etter den er utrolig velkomne :D

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<<l Godt poeng. Fortsatt syns jeg det bør trigge snarere enn tvertom, men det kan også knytte opp mot min teori om at noen norske fluefiskekjendiser har spydd ut galla over arten som til føljd skaper ryktet rundt den som en dårlig fluefisk - til tross for at de fleste faktisk ikke har et forhold til den.

Kan vi ikke bare enes om at harr er en fjollefisk da, som svenskene kan få ha for seg selv, så slipper vi å krangle om dette også?  :-D Harren var ikke hverken mer eller mindre ettertraktet før noen kjendiser snakket nedsettende om den, tror jeg. Nytter ikke å træ denne tafatte fisken ned over hue på folk som ikke er noe begeistret for den. Men svensker som vil komme hit for å fiske etter den er utrolig velkomne :D

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Nei, skulle tatt seg ut å kommet med en harr på hue  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<<l Godt poeng. Fortsatt syns jeg det bør trigge snarere enn tvertom, men det kan også knytte opp mot min teori om at noen norske fluefiskekjendiser har spydd ut galla over arten som til føljd skaper ryktet rundt den som en dårlig fluefisk - til tross for at de fleste faktisk ikke har et forhold til den.

Kan vi ikke bare enes om at harr er en fjollefisk da, som svenskene kan få ha for seg selv, så slipper vi å krangle om dette også?  :-D Harren var ikke hverken mer eller mindre ettertraktet før noen kjendiser snakket nedsettende om den, tror jeg. Nytter ikke å træ denne tafatte fisken ned over hue på folk som ikke er noe begeistret for den. Men svensker som vil komme hit for å fiske etter den er utrolig velkomne :D

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Nei, skulle tatt seg ut å kommet med en harr på hue  :o

Si det til han fyren på den ene campen oppi trysil, der de kårer harr-konge og det som verre er ;D

Nei, harren har tross alt et bedre rykte enn siken blant norske fluefiskere, og det får den være fornøyd med ;)

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer egentlig på hva det er dere synes er værst med harren...

At den lukter "vondt", at svensker liker den eller rett og slett at den ikke

er en ørret. ???

Ingen av delene plager meg nevneverdig.

Jeg bryr meg ikke om lukten på fisk.

Svenskene liker også Janssons frestelse og surstrømming, så at de har null peiling på fisk er jo allerede opplest og vedtatt.

At harr ikke er ørret er jo et faktum, og fakta kan man jo ikke "like" eller "mislike".

Jeg misliker harr fordi jeg synes den er møkk kjedelig å kjøre -  ivhertfall var de jeg har kjørt utrolig kjedelige. Og harrjævlene står så utrolig forbanna i veien når jeg prøver å fiske ørret at det er skremmende. Jeg har BARE fått harr i Rena. Aldri ørret. Møkkafisk.

Møkkaelv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer egentlig på hva det er dere synes er værst med harren...

At den lukter "vondt", at svensker liker den eller rett og slett at den ikke

er en ørret. ???

For min del handler det om at den er litt for lettlurt, selv for en elendig fluefisker som meg.

Det blir litt som å jakte med hagle på fugl som ikke kan fly . . .

Da snakker jeg om harrfiske på steder hvor det ikke er stort fiskepress. Jeg vet den er vanskeligere å lure på steder i feks glomma og trysilelva, hvor det blir fisket etter den i stor skala.

Ikke syntes jeg det er en nevneverdig vakker fisk heller . . .

Men jeg fisker vanligvis harr utover høsten, etter at ørret-sesongen er over. Den skal ha for at den er vakvillig, og det er fint å se vak i oktober/november, når ørreten er opptatt av andre ting  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene plager meg nevneverdig.

Jeg bryr meg ikke om lukten på fisk.

Svenskene liker også Janssons frestelse og surstrømming, så at de har null peiling på fisk er jo allerede opplest og vedtatt.

At harr ikke er ørret er jo et faktum, og fakta kan man jo ikke "like" eller "mislike".

Jeg misliker harr fordi jeg synes den er møkk kjedelig å kjøre -  ivhertfall var de jeg har kjørt utrolig kjedelige. Og harrjævlene står så utrolig forbanna i veien når jeg prøver å fiske ørret at det er skremmende. Jeg har BARE fått harr i Rena. Aldri ørret. Møkkafisk.

Møkkaelv.

Tåkeprat,og ta deg tid til å fiske Harr andre steder hvis det er greia di.

Og hvis du bare får Harr så er det to muligheter,enten fisker du etter Harr eller så fisker du etter Ørret.

Eller så klart begge deler. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man påstår en harr på halvannen kilo i nord er så fin og sprek oppe i nord. Så er det bare en unnskyldning for at man ikke fikk den fisken man var på jakt dette. Som ørret og røye.

Dessverre gutter. Dere kan ikke skrive eller prate opp harren. Den er en skitfisk. Det bør man forstå selv om man er svensk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ei harrpurke jeg fanga i Rena i sommer. Ei av uhorvelig mange som vaka i strømmen den dagen, rundt beina på fem-seks svensker i ekstase. I tilslaget gjorde hu et par slag med halen, og lot seg drive med strømmen rett inn i håvnettet. Hu veide 1,5 kg og "fighten" varte i ett sekund pr. hekto. Jeg rakk nesten ikke å forsøke å miste fisken før den var min.

"Hvorfor kjemper du ikke?" tenkte jeg. Mens hu slima til håven så hu på meg som om hu sa: "Hvorfor skulle jeg det? Nå har jeg blitt fanga så mange ganger, at når jeg kjenner det stikker i leppa så legger jeg bare buken i været. Jeg blir jo sluppet tilbake likevel!" Konklusjon: Harren er kanskje smartere enn ørreten. Men sånn er det jo med stygge damer også; de er i flertall og er generelt litt smartere. Det er vel ikke dem vi fisker etter?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...