Gå til innhold

Hmmm, skeptisk.


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Denne uken, har det vert styremøte i Hemsedal Elveeierlag. Diskusjoner og bekymringer om og vedrørende Hemsila og utviklingen der, har blitt tatt opp under dette møtet.

Følgende har kommet frem så langt:

 

"Vårt syn er at konstruktiv kritikk er nyttig, og det er kommet fram ting som er ikke bra for elva. Laget kommer til å gi bred informasjon på hjemmesida om både kultiveringsarbeidet og andre ting som fiskerne er interessert i."

 

Dette annser jeg som en positiv utvikling så langt.

 

Nå skal jeg ærlig talt, innrømme at jeg er usedvanlig spent på videre innformasjon/uttalelser i denne forbindelsen.. 

 

For det er ikke til å legge skjul på, at det er mange spørsmål, som trenger belysning før saken kan legges i ro..

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt for en gang skyld. 

Er det ikke like greit at folk får dekket behovene sine i hemsil? Da får de kilosfisk og kan kalles dyktige 

Posting av fin fisk kan fortsette og alle hjerter fryder seg.

 

Om fisken er satt ut stor er jo ikke så viktig hvis ingen vet det. Følelsen er jo intens for dem som får den.

La folk kose seg i hemsdal.

 

Så kan jeg mislykkes i fred andre plasser <<l  mmmoose

  • Lik 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

I denne artikkelen, belyser Lars Nilsen en sak vi bør være våkne i forhold til. Ingen har helt koblet grepet på hva satsningen vil bety for fiske i mange tilgjengelige områder. Det eneste vi vet gjennom tidligere artikler og intervjuer med repressentater for denne "nye" satsningen, er at det skal satses vesentlig på utenlandske fisketurister, da de Norske er å annse som "vanskelige" kunder. 
I Lars Nilsen sin artikkel, helt på slutten, stiller han et vesentlig spørsmål i forbindelse med hvilken type forvaltning vi kan forvente oss i forbindelse med projektet. Et betimelig spørsmål med tanke på siste halvårets fokus og opprullinger av "situasjoner" i forbindelse med allerede utførte og kritikkverdige handlinger. Og med dette spørsmålet, hevder jeg i samme åndedrag, at Lars Nilsen "forklarer" grunnen til at deler av den Norske kundegruppen er å annse som "vanskelige". 
Personlig, er jeg først og fremst engstelig for hva denne "nysatsningen" vil tilføre den Norske sportsfisker. Og håper flere tar seg tid til å lese denne artikkelen til Nilsen. Desto mer man søker innformasjon vedrørende dette temaet, desto mer bekymringsverdig innformasjon kommer frem.

http://www.larsoglars.no/?p=9748

  • Lik 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Denne uken, har det vert styremøte i Hemsedal Elveeierlag. Diskusjoner og bekymringer om og vedrørende Hemsila og utviklingen der, har blitt tatt opp under dette møtet.

Følgende har kommet frem så langt:

 

"Vårt syn er at konstruktiv kritikk er nyttig, og det er kommet fram ting som er ikke bra for elva. Laget kommer til å gi bred informasjon på hjemmesida om både kultiveringsarbeidet og andre ting som fiskerne er interessert i."

 

Dette annser jeg som en positiv utvikling så langt.

 

Nå skal jeg ærlig talt, innrømme at jeg er usedvanlig spent på videre innformasjon/uttalelser i denne forbindelsen.. 

 

For det er ikke til å legge skjul på, at det er mange spørsmål, som trenger belysning før saken kan legges i ro..

 

 

3 måneder har gått, og meg bekjent, så har de vel fortsatt ikke kommet noe mer informasjon enn den korte uttalelsen her. Kanskje de håper at folk glemmer hvis de bare lar det forbigå i stillhet? 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel fått det for seg, at så lenge 2-3 personer gidder å bry seg, så ser de ikke problemet....

Men du har helt rett! 

Tiden er inne for å sende de en "purring"..

Mye tyder på at det skjer ting i forbindelse med forrige året`s fokus. Mangler bekreftelser på et par positive utviklinger, men håper det skal komme

mer informasjon i disse sakene utover nyåret.

Det er signaler fra flere elveeierlag, at samarbeid med gjeldende "aktører" avsluttes. Men mangler bekreftelser på dette, for å kunne publisere hvem og hvorfor. :-)

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mye av det de ble kritisert for faktisk stemmer. Det er vel også forklaringen på hvorfor det ikke kommer noen "informasjon". 

 

Ellers er det vel bare å konkludere med at den såkalte "Jakt & Fiske" (ikke kun ment som kritikk av bladet med samme navn) pressen fortsatt driver med utstyrstester og detaljerte beskrivelser av diverse fiskedestinasjoner. Og en og annen matoppskrift. Rart de selger så dårlig....Men ennå rarere at de ikke gjør jobben sin og tar kontakt med dette grunneierlaget.....

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir et møte om noe som kan diskuteres, komme med innspill osv osv nå i februar :). Trur det er den 10 'nd hvor vi kan  samles, påmelding 5 februar. 
Lars sendte meg en mail på dette, men her hjeme får jeg ikke sjekket denne. Jeg trur jeg vet at de fleste i bransjen, oppdret også, stiller når det gjelder innlandsfiske.
Jeg stiller ihverfall, 
Er litt på druen akkurat nå , men kommer til å melde meg på. 
Er en liten fjært, men , men små promper kan gjøre en forskjell :)
Skal komme tilbake til dette til uka. 

 

Endret av Robban
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pål, er innom noe vesentlig i denne sammenhengen. Hvorfor er aktørene som når store grupper mennesker, og som faktisk har noe med dette å gjøre i forhold til medlemmene sine ikke mer interessert i slike saker?

Interessen har vert der, og viljen til å gjøre noe er stor. Men det viser seg, at det må være "redaksjonelt balansert" .....

Selv sitter jeg igjen med at saken er ganske innlysende, og at svært kritiske spørsmål er på sin plass. Ser ikke at kritiske spørsmål i denne sammenhengen, adressert til aktuelle aktører kan være noe annet enn "balansert" og burde vært belyst journalistiskt. De aktørene det gjelder, får da vitterlig spalteplass til å "markedsføre" i flere av de aktuelle bladene..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...