Gå til innhold

Hva skal dere kjøpe, da?


Lars Erik Marcussen

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe meg en Mercedes E.klasse stasjonsvogn, billig!

Sjekk grundig for rust og om det elektriske funker!

Hjelper ikke med å bare se, skrap bort tectyl, se i kanaler og hjulbuer. De ruster nesten samtidig som de forlater rullebåndet, Mercedes har tapet seg no jævlig de siste 20 årene :(

Det er en annen sak,de var ikke så bra for 30 år siden heller ang. rust,det dreier seg stort sett om 124 modellen(+190) som er ganske fri for rust.Men fra -05 er de garantert mot gjennomrusting i 30 år.Tror de blir tatt inn hvert 8. år for sjekk og rep.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 235
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Rodswinger:

Å fa......Noe må i hvert fall gjøres,for dette begynner å gå meg skikkelig på nervene :(!!!!

Det var riktig nok ganske så fint på dagen i dag med varmegrader i solveggen,men jeg våknet til -17 i dag tidlig...

Ser ut til å bli kaldt i natt også,for det har allerede krøpet ned til -14 nå :-\.

Huff og huff! :-X

Firmbulvintere kan vi ikke unngå en gang imellom uansett,og i år har det vært tøft.Selv her på vestlandet har det vært kulde og snø-hælvett!

Idag morres var det -18 i nabolaget,og det har snødd igjen i nesten hele kveld,titta ut ,og kunne konstatere at nabokatten har strøket forbi. ;D

Får trøste oss med at hvis det blir sein vår,blir kanskje klekkingene mere konsentrert! 8)

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

jeg skal kjøpe meg en Mercedes E.klasse stasjonsvogn, billig!

Sjekk grundig for rust og om det elektriske funker!

Hjelper ikke med å bare se, skrap bort tectyl, se i kanaler og hjulbuer. De ruster nesten samtidig som de forlater rullebåndet, Mercedes har tapet seg no jævlig de siste 20 årene :(

Det er en annen sak,de var ikke så bra for 30 år siden heller ang. rust,det dreier seg stort sett om 124 modellen(+190) som er ganske fri for rust.Men fra -05 er de garantert mot gjennomrusting i 30 år.Tror de blir tatt inn hvert 8. år for sjekk og rep.

Willy

Den rusta for 30 år siden, kunne du se med øyet. Rusta på de etterpå, var gjemt under tectyl og i steder du ikke ser uten hjelpemidler

Er ikke uten grunn at gutta i Top Gear gjør narr av kvaliteten på Mercedes ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CauseForAlarm

Tibor everglades royal blue, er på vei fra statene og Sage xi3 neste uke. da blir jeg faen meg klar til Bornholm i påsken ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.smithoptics.com/Backdrop_108_997.html?fl=true

http://www.smithoptics.com/Chamber_32_273.html?fl=true

"Synd" dem har så mange par å velge mellom..  ;) Ikke lett å ta et valg uten å ha prøvd dem på trynet først, men et par med polarchromic skal jeg bruke penger på.

Du bør absolutt prøve først når du skal legge så mye penger i briller (men veldig fornuftig kjøp!)

Jeg kjøpte Chamber modellen for et par måneder siden (kobberfarget glass) og er grisefornøyd. http://www.smithoptics.com/Chamber_32_273.html?fl=flase

Alltid irritert meg over at fiskebriller er små/dekker lite, men disse er store og fine. PRøv i butikk, men kan love deg at du ikke vil angre. Merket faktisk stor forskjell fra mine gamle guideline briller til 399,-  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.smithoptics.com/Backdrop_108_997.html?fl=true

http://www.smithoptics.com/Chamber_32_273.html?fl=true

"Synd" dem har så mange par å velge mellom..  ;) Ikke lett å ta et valg uten å ha prøvd dem på trynet først, men et par med polarchromic skal jeg bruke penger på.

Du bør absolutt prøve først når du skal legge så mye penger i briller (men veldig fornuftig kjøp!)

Jeg kjøpte Chamber modellen for et par måneder siden (kobberfarget glass) og er grisefornøyd. http://www.smithoptics.com/Chamber_32_273.html?fl=flase

Alltid irritert meg over at fiskebriller er små/dekker lite, men disse er store og fine. PRøv i butikk, men kan love deg at du ikke vil angre. Merket faktisk stor forskjell fra mine gamle guideline briller til 399,-  ;D

Enig i det Larser`n! Prøve hadde nok vært ideélt.. :) Veit du hvem som fører brillene i Oslo/Akershus? Hvor tjukk er du mellom øra a? ;D  ;) Kanskje jeg kan få en pekepinn..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.smithoptics.com/Backdrop_108_997.html?fl=true

http://www.smithoptics.com/Chamber_32_273.html?fl=true

"Synd" dem har så mange par å velge mellom..  ;) Ikke lett å ta et valg uten å ha prøvd dem på trynet først, men et par med polarchromic skal jeg bruke penger på.

Du bør absolutt prøve først når du skal legge så mye penger i briller (men veldig fornuftig kjøp!)

Jeg kjøpte Chamber modellen for et par måneder siden (kobberfarget glass) og er grisefornøyd. http://www.smithoptics.com/Chamber_32_273.html?fl=flase

Alltid irritert meg over at fiskebriller er små/dekker lite, men disse er store og fine. PRøv i butikk, men kan love deg at du ikke vil angre. Merket faktisk stor forskjell fra mine gamle guideline briller til 399,-  ;D

Enig i det Larser`n! Prøve hadde nok vært ideélt.. :) Veit du hvem som fører brillene i Oslo/Akershus? Hvor tjukk er du mellom øra a? ;D  ;) Kanskje jeg kan få en pekepinn..

Mye tomrom så jeg er ganske brei  ;D

Fra spøk til revolver så passer de brillene stort sett alle. Stengene på siden er fleksible. Du ser mer om det under spec. på brillene (tror du kan klikke på de ulikene specs. som står listet og får opp detaljer om hva de innebærer), så de passer nok. Jeg er egentlig ganske smal (mulig normal, bare langt ansik??) i ansiktsformen, men sliter mest med at jeg får inn forstyrrende mye lys over og under brillene. Chamber er sånnsett en ganske "høy" brille som dekker mitt ansikt fra kinnet til øyebryn om du skjønner...

Sikkert flere som fører dem i Oslo. Ville prøvd stramline eller nordiske. Men vet Bjørnar&Co har dem i Lillestrøm.

Ufattelig dårlig bilde, dessuten har jeg byttet ut vadejakka med dunjakka. Var -14 når dette bildet ble tatt for et par uker siden. Er sikkert til liten hjelp, men slik ser nå jeg ut...  ;D

post-3598-13949875202171_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har no peil på guideline brillene?

driver og tenker litt på deer creak brillene til guideline

Meget gode briller. Merker ingen forskjell optisk på disse og AO Guides Choice photochrom. God kvalitet, futeral og fantastisk pusseskinn. NB! Tåler ikke all verden myggmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nåk ikke billig i år heller :P

skal ha meg briller. men ser dere har diskutert her inne, hva er egentlig forskjellen på de til 400, og de til 2000. sikkert kvalitet, men er det holdbarhet, og ripe delen? eller går det på den optiske delen i linsen? jeg har tenkt på et par scierra briller.. de er ikke så dyre. eller må man kjøpe smith optics, oakley, kaenon osv....

i tilleg må jeg ha

sovepose

#4 snelle

et par snører

ny saks

nye vadesko

ny vadejakke

kløv til hunden

håper det blir mange gode tilbud på villmarksmessa (lillestøm)

hilsen erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nåk ikke billig i år heller :P

skal ha meg briller. men ser dere har diskutert her inne, hva er egentlig forskjellen på de til 400, og de til 2000. sikkert kvalitet, men er det holdbarhet, og ripe delen? eller går det på den optiske delen i linsen? jeg har tenkt på et par scierra briller.. de er ikke så dyre. eller må man kjøpe smith optics, oakley, kaenon osv....

i tilleg må jeg ha

sovepose

#4 snelle

et par snører

ny saks

nye vadesko

ny vadejakke

kløv til hunden

håper det blir mange gode tilbud på villmarksmessa (lillestøm)

hilsen erik

Meningene er delte. Men jeg har valgt å kjøpe gode briller og angrer ikke et sekund. Kan lese mer om det her:

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=8261.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for linken.

den "krok i øyet saken var drøy"

satser på at jeg får muligheten til å prøve et par på messa i år.

i fjor var jeg der rett før det stengte, alene med 3 barn (en på 4 en på6, og en på 6mnd i barnevogn)

det var et helvetes mas, og kommer ikke til å skje i gjenn...he he... måtte ha en flaske faustino intravinøst den kvelden, for å roe meg.

hilsen erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe nye vadesko og sikler på en Savotta ryggsekk sikkert fordi den er Finsk  ;D  Sender nok en mail til familie der for å se etter tilbud og priser. Så plukke den opp på tur til Finnmark  ;) Ellers blir det bensin og fiskekort. Kanskje noe til mat hvis det er noe igjen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nåk ikke billig i år heller :P

skal ha meg briller. men ser dere har diskutert her inne, hva er egentlig forskjellen på de til 400, og de til 2000. sikkert kvalitet, men er det holdbarhet, og ripe delen? eller går det på den optiske delen i linsen? jeg har tenkt på et par scierra briller.. de er ikke så dyre. eller må man kjøpe smith optics, oakley, kaenon osv....

...

hilsen erik

Holdbarhet, optisk kvalitet, kvalitet på ramme, vannavstøtende, fotokromatiske, glass kontra polycarbon...

Øynene og synet er ganske viktige for meg. Derfor bruker jeg de brillene jeg synes er best for MINE øyne. Nå er jeg litt av en brillefetisjist og har Maui Jim, Action Optics, Habervision (mest for pengene!), Kaenon (polycarbon men BRA sådane) og gjerne flere par fra hver. Det stopper nok ikke der heller. Har lyst til å prøve Serengeti og flere Maui Jim modeller. For ikke å snakke om Spotters fra Australia. "Penetrator" linsene deres er de beste jeg har prøvd for generelt ørretfiske. Egentlig litt rart at jeg ikke har skaffet meg et par. Kanskje DET er noe jeg kjøper i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tomrom så jeg er ganske brei  ;D

Fra spøk til revolver så passer de brillene stort sett alle. Stengene på siden er fleksible. Du ser mer om det under spec. på brillene (tror du kan klikke på de ulikene specs. som står listet og får opp detaljer om hva de innebærer), så de passer nok. Jeg er egentlig ganske smal (mulig normal, bare langt ansik??) i ansiktsformen, men sliter mest med at jeg får inn forstyrrende mye lys over og under brillene. Chamber er sånnsett en ganske "høy" brille som dekker mitt ansikt fra kinnet til øyebryn om du skjønner...

Sikkert flere som fører dem i Oslo. Ville prøvd stramline eller nordiske. Men vet Bjørnar&Co har dem i Lillestrøm.

Jeg gav deg ikke akkurat det letteste spørsmålet å svare på.. "Beskriv ditt og eget ansikt og fortell hvordan brillene sitter, er du snill".  :) Du greide det faktisk fint. Første stopp blir nok Jarle&Bjørnar i Lillestrøm, rart jeg ikke har ensa dem i hylla der før. Jeg er også ute etter dekkende og litt større briller, pluss en brillestropp sånn at jeg slipper misting av briller alla fjoråret.. Nå skal jeg slutte og hogge tråden her med mitt brillekjøp, takk for infoen a!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...