Gå til innhold

Andre arter i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei Osprey

 

Dette var en knall fisk :)

Nå ble jeg spent på hva du brukte som imitasjon?

 

Å få nye arter i sjøen er absolutt en av mine mål frem mot blankere SØ og etter den kjipe mørketia. Det er jo mørkt hele dagen snart ;)

 

Hva heter fisken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hei Osprey

 

Dette var en knall fisk :)

Nå ble jeg spent på hva du brukte som imitasjon?

 

Å få nye arter i sjøen er absolutt en av mine mål frem mot blankere SØ og etter den kjipe mørketia. Det er jo mørkt hele dagen snart ;)

 

Hva heter fisken?

 

Dette er en rognkjeks eller rettere; en rognkall, som hannen kalles. Den tok en oliven zonker. Dette er jo en fisk man ser fra tid til annen litt ut på vinteren , men det er første gang at en har tatt flua.

 

Mvh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

 

 

 

PS! Flemming, du trenger ikke antyde at jeg er noen pyse. Har kjørt i over 130 km/t på E6 en gang jeg altså.  :o :o :o

 

he he :)... ;D

 

 

Man kan jo prøve seg på stor kveite på flue...

Kveita er inne på 8-10 meters dyp et par uker i året, så det finnes en liten mulighet.  ;)

 

Det samme gjelder breiflabb. 2 meters dyp en tid på året, og 800 meter 6 mnder etterpå :)....Det er vandringa si det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Rognkjeks tøft! Dessuten super mat! Fikk noen i garn langs østfoldkysten i "gamle" dager. Smelter på tunga!

 

Ser du har fått ny avartar Henning. Har du vondt i nakken?  ;D ;D

Hei :):) Nei jeg har ikke vondt i nakken, jeg bare gjør meg til, slik at jeg blir pen på bildet :) :) ;D

Måkke kødde med det døds seriøse bildet mitt altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge inn ett bilde av noe alternativt ;)

 

86a25079bfe96de2a0e46fb40a2ad53fb39d162.jpg

 

Flott fisk ja. Et utrolig artig tilskudd til de øvrige sportsfiskene vi har.

 

Registrerer forøvrig at Halfords disipler begynner å vise sitt sanne jeg på avatarfronten nå. Dere gjør jammen hva dere kan for å bekrefte alle fordommene ;)

 

Mvh

Rolf J. F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

var en tur på senja med fluestanga, fy faen for et sted.

sei på 4,5 kilo sparker godt ifra på en 7 stang.

hvis dere er ute etter aksjon, så prøv dette.

 

flufiske etter berggylte, det er helt vilt. bruk små reke imitasjoner og la den synke til bund ved et dypt svaberg.

de fiskene er sterke som tigere, er lett å få på kroken og sparker godt ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fisket fra båt ja, prøvde meg fra land men fikk kun småsei. hvor fisker du? fisket ved Husøy.

 

fisken fikk jeg i en kombinasjon, med at vi skulle fiske agn til kveite, sei rundt 1 kilo. kastet flue litt utenfor en stim med småsei, lot den synke i ca 30 sec så, plaserte jeg stangen under armen og brukte begge hender til å dra lina alt jeg kunne!!! så sa det BANG.

 

under ser du fluen jeg brukte mye der oppe, er ca 11 cm

post-2558-13949853218422_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

får blåse litt liv i denne "mindre viktige" tråden.

 

var ute på båt idag utstyrt med rs #7, 400 grains klump og noen giftige fluer som er godt fortynget.

hadde perset på lyr delux hvis svigerfar ikke hadde røket fortomen min når han skulle lande fisken.

0x røk som 7x i det svigerfar dro i den.... kjerringa lurte på hvorfor jeg såg så trist ut

uansett fisken var kanon sprek og hadde 3 syke lange utras. vekt? rundt 5kg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt mer om "mindreverdig" fiske

 

var på båt i går og fant en kanon plass med masse stor lyr og torsk på "bare" 10-15m dyp. ble en del fisk, men det beste som skjedde på hele turen var på første kastet når vi fisket av en fin skrånig, der tok et eller annet flua mi ca. 9m under båten og begynte å dra, satt hånda mi på bremsen, men når håndaket på rs-en begynte å knirke av presset måtte jeg slippe... fisken kjørte seg fast nede på bunnen. etter en stund, når den ikke ville komme seg løs selv, dro jeg til og fikk opp 25cm fortom tilbake av 1,5m...

til slutt kunne vi telle 6 torsk (3-6kg), lyren på bildet og en makrell. mistet en del pene lyr rundt 4kg

fikk tatt bilde av denne før jeg gikk tom for batteri (er ikke det typisk...)

[attach=1]

på denne flua fikk jeg den som dro som f... og mange flere

[attach=2]

disse funker også

[attach=3]

 

post-2543-13949857108652_thumb.jpg

post-2543-13949857109136_thumb.jpg

post-2543-13949857109617_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Igor.

Dette er et fiske som jeg har drevet mye med, og som er totalt undervurdert i forhold til de sølvblanke. Utrolig artig fiske som jeg misunner deg akkurat nå i varmen her nede på østlandet. Gid jeg hadde bodd et sted hvor det var mye sei og lyr :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport Igor ;)

 

I mine øyne er en stor lyr like kult som alt annen fisk, det sier jeg med grunnlag på en lyr jeg fikk ifjor på 3,5 kilo med 6er stang 8)

 

Jeg mener at dette er et øyeblikk jeg husker bedre enn mange SØ som jeg har fått.....

 

 

Kom gjerne med mer, skal jammen prøve meg på en lyr/sei tur selv en dag på litt dypere vannlag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...