Gå til innhold

Hva er ditt(dine) nyttårsforsett som fluefisker?


Åge

Anbefalte innlegg

En kamerat er fast bestemt på å sette ny pers og invisterte i en 9' klasse 14!  Jeg er ikke helt der ennå.

 

Verdens første hvithai på flue ;D ;D ???

 

Nei, fortsatt Kingfish. Han så en som han anslo til rundt 60-70 pund...

 

Det er en fyr nordpå som bestilte en klinge fra CTS i klasse 18. Han fisker Marlin på flue....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Husker programmet til Bård & Lars da de drev havfiske på Tobago. 12'ern knakk som en tannpirker da et beist dro på, så her må man nok opp i klasser. Noen som vet om den største stangklassen som noen gang er produsert? Jeg vet at det ble laget en hagle i 1 kaliber, og engelskmannen som skjøt, ja han besvimte. Vet ikke om tilsvarende skjer med den første som prøver den høyeste fluestangklassen, eller om han bare setter ny høyderekord i stavhopp uten tilløp.  :o  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 Ikkje stresse med å få fisk/irritere seg over vær og vind.-- fokus på å kose seg.

2 Catch and release på all fisk over kiloet i sårbare elver og vann. E nok ingen fare for noen bestander,men 

  likevel...

3 Endelig knø mæ te å kjøpe belly boat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[glow=red,2,300]FÅ MIN FØRSTE KINGFISH!!!!![/glow] (hm... er det sånn 'glow' ser ut  :).)

 

I det hele tatt fiske mer i saltvann. Har forberedt meg godt på stangsiden med ny sage TCR 7100, Xi2 990 og Xi2 1190. En kamerat er fast bestemt på å sette ny pers og invisterte i en 9' klasse 14!  Jeg er ikke helt der ennå.

 

 

 

Hei

 

Så for en liten stund siden filmen Green tide med noen helt sinnsykt kule kingfish," de rundt den bøya". Så min nyttårsforsett  må være å vinni i lotto ,reise til New Zealand, besøke deg, kjøpe deg fri fra jobb,  , du tar med meg på ørretfiske og sjøfiske mot klekkelig betaling. Alle er blide hipp hurra.I wish  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat er fast bestemt på å sette ny pers og invisterte i en 9' klasse 14!  Jeg er ikke helt der ennå.

 

Verdens første hvithai på flue ;D ;D ???

 

Nei, fortsatt Kingfish. Han så en som han anslo til rundt 60-70 pund...

 

Det er en fyr nordpå som bestilte en klinge fra CTS i klasse 18. Han fisker Marlin på flue....

Klasse 18 det er kraftig det, jeg har kasta med en TFO på 8,8fot i #14 og det var i overkant for pingle håndledda mine :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Henning skrev:

Har en punkt til, og det er å få en større brunørret på tørrflue en Terje Refsahl

 

In your dreams, Henning. In your dreams ;D ;D ;D

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders80

1:brunørret på over 2kg på fjellet

2:sjøørret på over 3kg

3:en havabbor i håven.

4:røye over halvkiloen på isen

5:gjedde over5kg

6:torsk over 8kg

7:sik over 1,5kg

8:abbor over 2,1 kg (ny pers)

:) satser stort hvertfall.

Mvh Anders

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Henning skrev:

Har en punkt til, og det er å få en større brunørret på tørrflue en Terje Refsahl

 

In your dreams, Henning. In your dreams ;D ;D ;D

 

Terje!

 

 

 

Viktig med bortimot uoppnålige mål.....Må jo ha noe å strekke seg etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Tenkte å starte denne tråden da jeg er sikker på at mange har satt seg nye mål for 2008.

 

Jeg har 3 stk:

 

1.Få havabbor på flue

2.Ta min første ørret på tørt.

3.SØ på over 2 kg på flue.

 

Ja da begynner vi å nærme oss slutten på 2008, og på tide med en "oppsummering" av målene :)

 

 

1.Har ikke lagt ned for mye tid, så dette blir helt klart pri for neste år.Nada Bass.

2.Jepp, blitt noen 300 grammere på hytta.

3.Storgutsing i år har resultert i en del fin fisk med største på 4,5 kg. ;D Hvit jiggy er IKKE oppskrytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fem-seks år som nærmest ren ferskvannsfluefisker har jeg bestemt meg for å ta opp igjen saltvannsfluefiske for fullt! Tre hovedårsaker:

 

1) To barn, kone, for stort hus(lån) begrenser antallet fiskedøgn langs elver og på fjellet.

2) Godt saltvannsfiske i nærheten av der jeg bor og der svigerfamilien bor vil øke fisketiden betraktelig.

3) Saltvannsfluefiske har en lang sesong, og på sommeren kan det kombineres med andre aktiviteter på dagen (fiske om natta).

 

Enkelt sagt; Saltvannfluefiske gir meg flere timer med fluestang gitt den private situasjonen jeg med høyeste grad av frivillighet og glede har satt meg i. Alt til sin tid.  ;)

 

Regner med å ha alt utstyr på plass i løpet av januar (slunken lommebok nå), og at jeg er klar ultimo januar/primo februar. Manlger bl.a. noen snører og linekasse. En ny snelle hadde også gjort seg.  :D

 

Jørn

 

 

 

Ja, hva skal vi si. Fisket en del i sjøen, målrettet etter havabbor. Endte opp med noen sjøørreter, en kasse makrell, torsk og lyr - men ikke noen HA.  :'( :'( :'(  Men utstyrstilpasningen klarte jeg veldig bra! Endte opp med et par nye saltvannstenger, to nye sneller og tre snører, en haug med bucktail, englehår, manualøyer og kroker fra Owner i str. 1/0 og 2/0 for å nevne noe... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så mange men, men:

 

1. Få ræva mi til rena!!!! 8)

2. få en ørret over 200 g ;D:rolleyes: på tørrflue selvfølgelig.. 

 

 

Du skal i hvertfall ikke bli beskylt for å ha hårete mål da det gjelder fisk i hvert fall  ;D

 

Selv har jeg disse nyttårsforsettene:

 

1. Ørret over 1.5 kg på tørt

2. Harr over 1.5 kg på tørt

3. Tørrtrene mere på kasting enn jeg har gjort de foregående år

4. Male huset før sesongen starter slik at jeg ikke blir drivende med det midt i fiskesesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylle opp vesten med fluer fra vinterens bindesesong, stille godt forberedet og deretter bare kose meg langs elvene og på hytta/i teltet om kvelden. Få noen fisk, legge ut noen nydelige kast i god bakrus, ta noen bilder som kan glede meg om jeg skulle bli gammel og le masse sammen med fiskekompiser.  2009 skal bli den morsomste sesongen noensinne!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

har ikke så mange men, men:

 

1. Få ræva mi til rena!!!! 8)

2. få en ørret over 200 g ;D:rolleyes: på tørrflue selvfølgelig.. 

 

 

Kommentar til pkt 1: Det skal vi hjelpe deg med :D

 

kommentar til pkt 2: Med de tørrfluene du lager Lasse så skulle det være "a piece of cake" ;D ;D........ jeg tror vi setter standarden til iallefall mellom 8 hekto og 1,1kg uten å ta i for mye ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylle opp vesten med fluer fra vinterens bindesesong, stille godt forberedet og deretter bare kose meg langs elvene og på hytta/i teltet om kvelden. Få noen fisk, legge ut noen nydelige kast i god bakrus, ta noen bilder som kan glede meg om jeg skulle bli gammel og le masse sammen med fiskekompiser.  2009 skal bli den morsomste sesongen noensinne!

 

 

Du får alt til å virke så idyllisk du.. Har du aldri krypi langs ei elv i striregn og vind. Svettet og fryst om hverandre, bannet, satt fast fluene i trær mens stabber i tett viekjærr. Kommet tilbake bløt og kald bare for å finne ut at teltet har revnet av alt vannet som samlet seg pga. var dårlig oppsatt osv..osv..??

 

Tror jeg må melde meg inn i denne aura og mediterings-klubben du er medlem i her inne. Kanskje jeg også kan klare å finne roen da  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så mange men, men:

 

1. Få ræva mi til rena!!!! 8)

2. få en ørret over 200 g ;D:rolleyes: på tørrflue selvfølgelig.. 

 

 

Kommentar til pkt 1: Det skal vi hjelpe deg med :D

 

kommentar til pkt 2: Med de tørrfluene du lager Lasse så skulle det være "a piece of cake" ;D ;D........ jeg tror vi setter standarden til iallefall mellom 8 hekto og 1,1kg uten å ta i for mye ;D ;D

 

Terje!

 

 

Det høres bra ut terje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får alt til å virke så idyllisk du.. Har du aldri krypi langs ei elv i striregn og vind. Svettet og fryst om hverandre, bannet, satt fast fluene i trær mens stabber i tett viekjærr. Kommet tilbake bløt og kald bare for å finne ut at teltet har revnet av alt vannet som samlet seg pga. var dårlig oppsatt osv..osv..??

 

 

Nei, da holder jeg meg innendørs med kortspill og en god bok. Blir det drittvær på fjellet er det bare å pakke sekken og komme seg til nærmeste fjellstue eller høyfjellshotell. Endte opp på Hein Turisthytte en gang. Veldig koselig sted i drittvær, men ølprisene var stive gitt. ;)

 

 

PS! Litt seriøs replikk til dette: Fluefiske er jo hva man gjør det til. Noen driver perfeksjonering og skal bli bedre og bedre på det meste. Har selvsagt noen "prosjekter" på dette området jeg også, men jeg minner meg til stadighet om at den fiskegleden som ligger i bunn hele tiden er det aller viktigste å foredle. Det gjør jeg best ved å glede meg over hver tur, og ikke ved fiske meg nedover et slags handicapsystem slik golferne holder på med. Derfor hater jeg også konkurransefiske, og konkurransefiskere på generelt grunnlag. Dette er veldig dårlige mennesker med lav moral. :(

 

PS2! De siste setningene om konkurransefiske var bare kødd.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg på fisketurene jeg også. Uansett vær og uhell... Da føler man at man lever!!!  ;D ;D

 

Kanskje fordi hverdagen er for komfortabel med kontor, bilkjøring, varm dyne, snill kjærring osv..osv..  :rolleyes:

 

Konkurerer ikke med andre. Kun med meg selv... Men føler ikke at jeg stresser  ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opparbeide meg så mye goodwill hjemme at jeg kan nyte roen på fisketur uten at sms tikker inn hele tiden med spørsmål om når jeg er tilbake :-[:(

 

Men har ikke peiling på hvordan ???

Blir vel neste år som iår.....masse i nær området kl 05 søndag morgen til eggene er ferdig kokte i 10 tiden.

Et j..... mas mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylle opp vesten med fluer fra vinterens bindesesong, stille godt forberedet og deretter bare kose meg langs elvene og på hytta/i teltet om kvelden. Få noen fisk, legge ut noen nydelige kast i god bakrus, ta noen bilder som kan glede meg om jeg skulle bli gammel og le masse sammen med fiskekompiser.  2009 skal bli den morsomste sesongen noensinne!

 

 

Du får alt til å virke så idyllisk du.. Har du aldri krypi langs ei elv i striregn og vind. Svettet og fryst om hverandre, bannet, satt fast fluene i trær mens stabber i tett viekjærr. Kommet tilbake bløt og kald bare for å finne ut at teltet har revnet av alt vannet som samlet seg pga. var dårlig oppsatt osv..osv..??

 

Tror jeg må melde meg inn i denne aura og mediterings-klubben du er medlem i her inne. Kanskje jeg også kan klare å finne roen da  ;D ;D ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1. Fiske mer enn i fjor

2. Røye over kg

3. Ørret over kg

4. Harr over kg

5. Få laks på flue

6. Få sjøørret på flue

7. Få gjedde på flue

 

Pluss at jeg har lyst på noen sjøarter. Torsk og sei er grei skuring. Flyndre må da gå?

 

Greier jeg å få torsk og sei, pluss fem av de syv over, da har det vært en god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...