Gå til innhold

Hva er ditt(dine) nyttårsforsett som fluefisker?


Åge

Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest nicolaj brekke

Fiske mer enn i fjor. To - tre turer til Island og gjøre meg enda bedre kjent i de hundrevis av blå strekene på kartene over Sunnmøre og Sogn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

1) Flere fiskedager

som igjen skal gi

2) Første ørret på over kiloen på tørt.

 

Ta deg en tur til Rena Lasse,  så er punkt to i boks ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Flere Havabbor (perfekt fiske, kamuflert som familieutflukt med bading som hovedformål)

2) Første fisk i elv over 2 kg (Skal til Grønland - ikke fullt så lett kamuflert som familieaktivitet)

3) Runde kiloen på tørt i Nordmarka (= orke å sykle litt lengre enn til nå antagelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Reise til Rena 21 juni, og være der til 28. juni. Målet for turen er å ha det bra :)

 

Synes også du bør ha som mål å få den ekstremt vanskelige fisken , harr, på kroken  ;)

Ja.....Og få harr .... :) Jeg har bestillt hytte nettopp Kenneth :), og det er plass til deg....vist du er snill :)

 

Har en punkt til, og det er å få en større brunørret på tørrflue en Terje Refsahl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fem-seks år som nærmest ren ferskvannsfluefisker har jeg bestemt meg for å ta opp igjen saltvannsfluefiske for fullt! Tre hovedårsaker:

 

1) To barn, kone, for stort hus(lån) begrenser antallet fiskedøgn langs elver og på fjellet.

2) Godt saltvannsfiske i nærheten av der jeg bor og der svigerfamilien bor vil øke fisketiden betraktelig.

3) Saltvannsfluefiske har en lang sesong, og på sommeren kan det kombineres med andre aktiviteter på dagen (fiske om natta).

 

Enkelt sagt; Saltvannfluefiske gir meg flere timer med fluestang gitt den private situasjonen jeg med høyeste grad av frivillighet og glede har satt meg i. Alt til sin tid.  ;)

 

Regner med å ha alt utstyr på plass i løpet av januar (slunken lommebok nå), og at jeg er klar ultimo januar/primo februar. Manlger bl.a. noen snører og linekasse. En ny snelle hadde også gjort seg.  :D

 

Jørn

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Lære noen navn på et gammelt språk som ikke lenger tales av noen for lettere å gli inn som ekspert.

2. Bli flinkere til å juge på fangstens størrelsen med glatt ansikt.

3. Være mye mer vag med stedsbeskrivelser av gode plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ikke få tvangstanker om at det klekker noe "hinsides" et annet sted i elva.

2. Ikke vade over navlen.

3. Være klar over at mine fluer fisker best.

4. Ikke stripe.

5. La fisk jeg ikke når, være i fred.

6. Bli bedre å vente.

7. Unne andre fisk. ;)

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[glow=red,2,300]FÅ MIN FØRSTE KINGFISH!!!!![/glow] (hm... er det sånn 'glow' ser ut  :).)

 

I det hele tatt fiske mer i saltvann. Har forberedt meg godt på stangsiden med ny sage TCR 7100, Xi2 990 og Xi2 1190. En kamerat er fast bestemt på å sette ny pers og invisterte i en 9' klasse 14!  Jeg er ikke helt der ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...