Gå til innhold

fluefiske siden har blitt DÅRLIG!


altalaks

Anbefalte innlegg

  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

ørret og lakse fiske er også 2helt forskjellige former for fiske så skulle vært  ett forum for hver av artene....ørret fiske kan i mine øyne sammenlignes med valget mellom Lada og Mercedes,der laksefisket selvfølgelig kommer best ut.Og jeg har fått noen store sjø-ørreter i elva flere rundt 3-4kg men det gir meg egentlig ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ørret og lakse fiske er også 2helt forskjellige former for fiske så skulle vært  ett forum for hver av artene....ørret fiske kan i mine øyne sammenlignes med valget mellom Lada og Mercedes,der laksefisket selvfølgelig kommer best ut.Og jeg har fått noen store sjø-ørreter i elva flere rundt 3-4kg men det gir meg egentlig ingenting

 

Tja, det er jo het greit å ha ulike preferanser, ikke noe problem, men dersom vi linker innlegget opp mot åpningsinnlegget på tråden, mener du da at det var mer stoff og tråder om laks her tidligere ??... Det har i så fall ikke jeg fått med meg.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ørret og lakse fiske er også 2helt forskjellige former for fiske så skulle vært  ett forum for hver av artene....ørret fiske kan i mine øyne sammenlignes med valget mellom Lada og Mercedes,der laksefisket selvfølgelig kommer best ut.Og jeg har fått noen store sjø-ørreter i elva flere rundt 3-4kg men det gir meg egentlig ingenting

 

Vil heller sammenligne ørret og laks med en sportsbil og en semitrailer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ørret og lakse fiske er også 2helt forskjellige former for fiske så skulle vært  ett forum for hver av artene....ørret fiske kan i mine øyne sammenlignes med valget mellom Lada og Mercedes,der laksefisket selvfølgelig kommer best ut.Og jeg har fått noen store sjø-ørreter i elva flere rundt 3-4kg men det gir meg egentlig ingenting

 

Tja, det er jo het greit å ha ulike preferanser, ikke noe problem, men dersom vi linker innlegget opp mot åpningsinnlegget på tråden, mener du da at det var mer stoff og tråder om laks her tidligere ??... Det har i så fall ikke jeg fått med meg.

 

Morten

ja var faktisk det,meste parten av det som skrives her nå er om ørret...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ørret og lakse fiske er også 2helt forskjellige former for fiske så skulle vært  ett forum for hver av artene....ørret fiske kan i mine øyne sammenlignes med valget mellom Lada og Mercedes,der laksefisket selvfølgelig kommer best ut.Og jeg har fått noen store sjø-ørreter i elva flere rundt 3-4kg men det gir meg egentlig ingenting

 

Tja, det er jo het greit å ha ulike preferanser, ikke noe problem, men dersom vi linker innlegget opp mot åpningsinnlegget på tråden, mener du da at det var mer stoff og tråder om laks her tidligere ??... Det har i så fall ikke jeg fått med meg.

 

Morten

ja var faktisk det,meste parten av det som skrives her nå er om ørret...

 

Ok, da har vi to ulike erfaringer, men greit nok.. Men, i og med at et forum formes av innleggene, er det er jo ikke verre enn at du og andre som ønsker mer laksestoff er aktive og poster nye tråder...  Synes selv at laksefiske er spennende, selv om jeg bruker desidert mest tid etter ørret og røye.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Så lenge jeg har vert medlem her, så har det vert DESIDERT mest ørretprat her inne. Og det er vel andre forum som er akuratt omvendt?? . Vist denne siden hadde skiftet over til Laksefokus, så hadde sikkert JEG starten en tråd tilsvarende denne. Når du Altalaks sier at en ørret ikke gir deg noen ting, så definerer du følelsene jeg har for laksefiske. Det intresserer meg like lite som feks fotball, bilstereo osv :). Jeg mener ikke at du er et surrehue fordi, men folk har litt forskjellige syn på ting, og 99% av brukerene på denne siden liker ørretfiske (eller SØ) bedre en laks, så da er dette et ørretforum.  De som ikke liker ørretfiske for 5 ører, kan jo bare lese/være aktive på andre forum, der Laks er i forkus.

 

Fluefiskesiden har IKKE blitt dårligere, det er min mening. Det er litt mye SØprat her for tiden, men det er jo pga sesongen. Mer aktivitet på SØfronten, og bindefronten (liker forresten godt at JB er inne på fluefotokjøret :) :) )

Når sommeren er her, er det ørretfiske som gjelder, og da er det tilsvarende rolig på SØ fronten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter at dere skiftet hele innholde på siden så har det vært elendig respons på siden,fiasko..sorry. :-[

 

Må en Dansker, der i lang tid har set til fra sidelinien, men har "signet up" den 5/1 2008, sige at det er en meget fin side, og et fantastisk godt forum, nydelige indlæg og en god tone i svar. at nogen har personlige preferencer for ørred er vel OK, såvel som det er

OK at fiske Laks, Gedder og .......... for mig handler det om at fiske med flue og binde fluer, og jeg fisker gerne det hele

 

håber der er plads til mig også

 

Bedste hilsner

 

Dan

 

ps fisken på billed er taget på tørflue, klinkhammer str. 16, det var en fin oplevelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Er vel mest unger å søringer som fisker etter ørret,men alle har sin smak og det er greit :P

Ja, sikkert :). men det har vel litt hvordan mann er oppdratt og...Eller hvor en har vokst opp. Som navnet ditt sier, så er det vel mulig å tippe hvor du stammer fra :) Og der er det vel Laks som gjelder?

Trur nok at kulturen fra de forskjellige plassene er svært ulike. Har en kompis som fisker ørret til vanlig. Han var med en gjeng med laksefiskere på en 4dagers tur. Her skulle det fiskes laks så det holdt :) Etter 3 dager med intens kasting, hadde ingen fått en eneste fisk. Så fikk kompisen en ørret på 6 hg, og han var jo glad som ei lerke. De andre fiskerene som var der da han fikk fisken sa følgende. "kast dritten på skogen, så hjelper du til å bli kvitt faenskapen i denne gode lakse elva " . Karen ble jo helt sjokka stakkar :),og det var den siste lakseturen han var på.

 

Altalaks... Hvor glad bli du når du får en ørret på 6-8 hg ? :)......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var mest for å provosere litt :) :)  er nok litt likegyldig hvis jeg får en ørret på den str. på en 16fots stang,til og med så kan det hende man kan slenge ut noen gloser hvis det er grills som tar flua når man fisker etter noe større...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mest unger å søringer som fisker etter ørret,men alle har sin smak og det er greit :P

Tar den som en spøkefull kommentar. Er faktisk selv født i alta.. (med narvik/trønderblod though) og jeg fisker helst ørret.. ;)

Bodde der til jeg var seks år så det ble lite fiske  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

var mest for å provosere litt :) :)  er nok litt likegyldig hvis jeg får en ørret på den str. på en 16fots stang,til og med så kan det hende man kan slenge ut noen gloser hvis det er grills som tar flua når man fisker etter noe større...

 

Skjønte at det måtte være noe :)

Men det viser jo at det jeg skriver stemmer. Vist jeg kunne velge mellom en laks på 10 kg, og en ørret på 1kg (da med utstyr som passer til begge arter) hadde jeg UTEN TVIL valgt ørreten :) Men dette viser jo bare nok en gang at vi ikke er like, og trivest med forskjellige fiskemetoder/arter. Og det er jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

og en annen ting..det er utrolig lite aktivitet inne på dette forumet,siste innlegg på laks,ørret er flere dager gamle å slik er det blitt...

 

Det er jo det jeg sier, Folk er intresserte i ørret her, og det er veldig få som fisker laks. Det er andre forume som har hovudfokus på laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og en annen ting..det er utrolig lite aktivitet inne på dette forumet,siste innlegg på laks,ørret er flere dager gamle å slik er det blitt...

 

Når jeg klikker på "Nye innlegg" hver morgen så er det alltid 1-2 sider med nye innlegg. Det er akkurat passe. Og det er mer akktivitet enn det noengang har vært.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter!!?? Kan du ikke bare fjerne deg fra dette forumet da, hvis det er så dårlig? Makan til sutring.

Beklager tonen her, men det verste jeg vet er folk med et konstant surt tryne som ikke vil annet enn å skape dårlig stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære altalaks, dette var da fælt så negativt. I stedet for at du skal fjerne deg fra forumet som tmags foreslår, synes jeg at du og likesinnede får komme med flere innlegg og nye emner innenfor det som interesserer dere. Så vidt jeg vet er det ingen som blir ekskludert her på grunn av at de har andre interesser enn det store flertallet. For her er det flertallet som bestemmer på godt og vondt og flertallet på siden er ørretfiskere. Har selv startet tråd om fiske av sik og faktisk fått en del gode tips og råd, min erfaring er at har du noe å bidra med, eller er ute etter råd og erfaring fra andre, blir du inkludert og får respons. Så istedet for surmaget kritikk, synes jeg at du bør komme med ideer om hvordan du kan få med flere laksefiskere og gjerne også noen som binder laksefluer, for de er det ikke for mange av på siden. Så får tida vise om vi har noe å lære av hverandre. Lykke til.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...