Gå til innhold

Hvor mange stenger har du?


Åge

Anbefalte innlegg

Ja..enkelt og greit, jeg lurer på hvor mange stenger dere har, og hvor mange av disse bruker dere?

Har i min korte forumstid sett at en bruker har opptil 80(!) stenger så nå er jeg spent.

 

Og ta gjerne med "Hvis jeg fikk velge en" ;D

 

jeg har så langt 3 fluestenger,frykter at det straks blir fler.

 

Redington Wayfarer 7#

Asbjørn Hørgård "Light fly" fra 50 tallet(arvegods)

Daiwa ettellerannet som jeg kjøpte da jeg var 12 år og ikke visste hva fluefiske var.

 

Mistenker at det er noen "samlere" som står for mye omsetning i mange av landets fluefiskesjapper ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

har vel 13-14 stykker - men erhvervet over de sidste 10 år.  ;D

 

Køber kun brugte stænger, så det er ikke sååå mye med penge det har kostet.

 

Bruger vel 4-5 af dem igennem sæsonen, og tester nu mere liner, da der er kommet så mange forskellige på markedet.

 

Mener at der til hver stang må være en optimal line - bare det at finde den  ;D

 

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tre stenger. men blir bare fiska med den ene.får ikke til å kaste med mer ein ei stong i gangen ???

 

 

Må ikke kaste stenger Williams , sikker på att legger du den under "gies bort" er det noen som trenger sårt ei stang, har selv vert på jakt etter ei lett stang til ein gutt på 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller fluer.....som IKKE er i bruk ;)

HAr for mange stenger som overlapper hverandre, men orker liksom ikke selge heller. Alle er gode til sitt bruk, men koker ned til ca 10 som brukes jevn og trutt gjennom sesongen. Alt fra nymfefiske i små bekker til kajakk fiske i store vann/sjø.

Antall liner er like håpløst :(

NB! Kjøper ALDRI på nett. 8)....og jeg tjener dårlig, det kan jeg love dere :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tre stenger. men blir bare fiska med den ene.får ikke til å kaste med mer ein ei stong i gangen ???

 

 

Må ikke kaste stenger Williams , sikker på att legger du den under "gies bort" er det noen som trenger sårt ei stang, har selv vert på jakt etter ei lett stang til ein gutt på 10 år.

 

Han var 10 år han som brukte di og den gang for over 20 år siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nærmere 20 enn 10, er jeg redd  ;)

De fleste av dem i klasse 3-5, og de blir faktisk brukt også !

Har stenger fra klasse 6-9, inkl ei to-hånds også, men disse slites ikke akkurat ut !

Hmmm . . . må se å få kjøpt meg ei ny stang snart  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jaggu har det samla seg mange stenger opp gjennom åra.  :o Antallet holder jeg for meg selv. Mangler bare 1 stang, men den blir ikke lett å få tak i. 9'6'' #2 (1-delt) med supersmalt tre/kork-grep er ikke akkurat vanlig.  ;D Ellers er det flest av #4 og #5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

- TFO Lefty Kreh 8,6 fot #3

- Walton Creek 9 fot #4/5 (overraskende bra, kjøpt for 200 spenn på opphørssalg hos den lokale g-sport sjappa.)

- Walton Alexandra fly 8,6 fot #4/5 (min første fluestang)

- Sage Launch 9 fot #5

- Vision etellerannet 9 fot #7

- Gary Loomis GL3 9 fot #9

- Kinetic 2 hånds 14 fot #9/10

 

Har også en gammal bambus på låven hvor ørlitt av tuppen er knekt, funker nogenlunde greit å kaste med den, hadde vært moro å tatt fisk på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...