Gå til innhold

Hvor mange stenger har du?


Åge

Anbefalte innlegg

Pr i dag har jeg følgende :

#3 : Winston Lt 8,9 fot og Loop Greyline

#4 : Winston WT, Sage XP 7,6f, Sage SP, Sage SLT, Scott S3 og Loop Greyline

#5 : Sage XP 9,6f, Scott G2 8,8f, St.Croix Legend Elite 905-5, Burkheimer, Lts X1 10f

#6 : Loop Multi 9,6f

#7 : Scott S3 9,6f og Loop Greyline 9,6f

#8 : Sage SLT

#9 : HiLevel 13f, to-hånds

 

Mangler bare ei Winston eller to, samt ei Diamondback Classic Western, så får det holde for ei stund  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei, har bare tre stenger, så egentlig ha jeg vel ikke så mye her å gjøre, bortsett fra at det kan være greit for statistikken at også vi med få stenger bli registrert. Mine stenger er følgende;

Scott SAS 906 2-delt

Precision Tribute 9'6'', #8

Sage VT2, 9'' #4

Har smått planer om å bytte ut Scott'en med noe mer spenstig, men det blir vel med det som å bytte kjærring. Det blir bare med tanken og takk for det.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rukket å fiske med flue så veldig mange år, men har knekt desto fler stenger.

Det jeg har for øyeblikket er:

Thomas & Thomas Horizon 903 (knekt en gang)

Scott S3 854 (ligger knekt og savner den ikke, men skal fikse ny del)

StreamStix Midgestix 9'#4 -  Horizonen knakk i Hemsila

Vision 3Zone (knekt) 9'#5

Coolwater eteller annet. Knekt!

:o  :o  :o Du får ikke låne fluestenger av meg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rukket å fiske med flue så veldig mange år, men har knekt desto fler stenger.

Det jeg har for øyeblikket er:

Thomas & Thomas Horizon 903 (knekt en gang, men ny tupp nå; knallservice fra T&T og kjapt levert til tross for at jeg kjøpte stanga brukt!) Denne stanga bruker jeg 90% av sesongen.

Scott S3 854 (ligger knekt og savner den ikke, men skal fikse ny del)

Scott G Power-Ply 906 (streamer/SØ-stanga)

StreamStix Midgestix 9'#4 -  Horizonen knakk i Hemsila så da måtte det kjøpes en nødløsning. Billig.. Denne skal lillebruttern få.

Vision 3Zone (knekt) 9'#5 - Første stanga jeg hadde. Billig og god.

Coolwater eteller annet. Knekt! Kjøpte som nødløsning første året jeg fiska, og 3zonen knakk. Billigste jeg fant i sjappa. Fattig student på den tiden.

 

Men det foregår store oppkjøp på utstyrsfronten om dagen. Vant senest i natt budrunden på en Ari T Hart snelle. Thomas&Thomas Horzion II 905 står på handlelista, samt ny vadejakke (Simms Classic Guide muligens). Bambus har jeg også lyst på.  :-X

 

Blir nesten litt imponert når jeg leser om alle stangbrekkene ;D..

Også disse "nødløsningene" :D Hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rukket å fiske med flue så veldig mange år, men har knekt desto fler stenger.

Det jeg har for øyeblikket er:

Thomas & Thomas Horizon 903 (knekt en gang, men ny tupp nå; knallservice fra T&T og kjapt levert til tross for at jeg kjøpte stanga brukt!) Denne stanga bruker jeg 90% av sesongen.

Scott S3 854 (ligger knekt og savner den ikke, men skal fikse ny del)

Scott G Power-Ply 906 (streamer/SØ-stanga)

StreamStix Midgestix 9'#4 -  Horizonen knakk i Hemsila så da måtte det kjøpes en nødløsning. Billig.. Denne skal lillebruttern få.

Vision 3Zone (knekt) 9'#5 - Første stanga jeg hadde. Billig og god.

Coolwater eteller annet. Knekt! Kjøpte som nødløsning første året jeg fiska, og 3zonen knakk. Billigste jeg fant i sjappa. Fattig student på den tiden.

 

Men det foregår store oppkjøp på utstyrsfronten om dagen. Vant senest i natt budrunden på en Ari T Hart snelle. Thomas&Thomas Horzion II 905 står på handlelista, samt ny vadejakke (Simms Classic Guide muligens). Bambus har jeg også lyst på.  :-X

 

Hvor mye Cognac pleier du å ha med deg på tur?  ;D ;D

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Loop greenline 8,8  #4-5

-Loop Multi 9,6 #7

-Hardy swift mk2 14` #9

 

 

De jeg eier nå. Skal anskaffe en 3`er, men har ikke bestemt meg for hvilken enda. Blir vel enten LTS x1 386, scierra pico 370 eller Hardy Marksman 370 ???

 

Og jeg trer nå inn i min andre sesong med skikkelig fluefiske...hvor skal det ende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Loop greenline 8,8  #4-5

-Loop Multi 9,6 #7

-Hardy swift mk2 14` #9

 

 

De jeg eier nå. Skal anskaffe en 3`er, men har ikke bestemt meg for hvilken enda. Blir vel enten LTS x1 386, scierra pico 370 eller Hardy Marksman 370 ???

 

Og jeg trer nå inn i min andre sesong med skikkelig fluefiske...hvor skal det ende?

Hvis vi bytter jobb blir du ikke fristet så mye. Ser deg vel på søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å bidra til statistikken bare:

 

- Vision 3Zone #5, 9'

- G. Loomis Streamdance, GLX (HLS), #5 9'

 

Også har jeg veldig lyst til å bygge meg en kort #2 (evt #3). Skal bare bli ferdig med et hus, en garasje og oppdragelse av tvillinger som ventes i april...

Så en gang om 18 - 25 år (regner med at de flytter i den perioden), så skal jeg bygge meg en stang :) Viktig å ha noe å se fram til har jeg hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Loop greenline 8,8  #4-5

-Loop Multi 9,6 #7

-Hardy swift mk2 14` #9

 

 

De jeg eier nå. Skal anskaffe en 3`er, men har ikke bestemt meg for hvilken enda. Blir vel enten LTS x1 386, scierra pico 370 eller Hardy Marksman 370 ???

 

Og jeg trer nå inn i min andre sesong med skikkelig fluefiske...hvor skal det ende?

Hvis vi bytter jobb blir du ikke fristet så mye. Ser deg vel på søndag?

 

Haha helt sant! Men da hadde jeg gjerne endt opp med å kjøpe nye biler i ny og ne, og det er ENDA dyrere ;D

 

Ja, jeg blir å treffe på søndag. Blir der nok hele dagen. Har du fri?

 

Snakkes der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Lett å få mange stenger i løpet av noen sesonger, tror det er spenningen ved hele tiden få noe nytt eller andre typer aksjoner:

 

1. Scierra mpa 9 fot 3/4

2  Scierra HM2 9 fot 6

3  Redington RS2 9 fot 4

4  Redington CPS 9 fot 7

5  Streamstix Troutstix 9,3 fot 6

6  TFO Prof 10 fot 7

7  Lawson Kodiak 9 fot 5/6

8  Loop Greyline 9 fot 5

9  Vangen Green Vision 9 fot 7

10 Fenwick Ironfeather 9,9 fot 6

11 Shimano Bocraft 9 fot 8

12 Shakespare Pro Am fly 6/7

 

 

De jeg bruker mest er Troutstix, CPS og Greyline. Dette er stenger som passer min smak perfekt.

Fikk en overraskelse når jeg kjøpte Green Vision for 750kr her om dagen. Hørt rykter om "kjepp". Men det viser seg å være en rask toppaskjon med nydelig "feeling". Knall gøy å dra fisk på også.

 

Til de som er ute etter en fin nybegynnertsang så er Lawson Kodiak en fin start, den er rask halvaksjon og godtar endel feil. Denne imponerer i forhold til lav pris, denne bruker jeg mye på lett SØ fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg husket rett og slett ikke hvor mange stenger jeg hadde,så det var litt artig å ha denne unnskyldningen til å telle over. Samlingen består dermed av følgende:

 

1. Allbright GP 8'6'' i nr 5 - til ørretfiske. helst tørt.

2. Slate Lightweight 9' i nr 6 - til ørret i vind og sjøørret i rimelig stilla.

3. Vangen superior i nr. 6 - til overs.

4. Redington RS 2 10' i nr. 8 - til sjøørret i sjøen, smålaks i elva, sei i Salstraumen (en typisk vinterstidsaktivitet)

5. Hørgård Surna 9' i nr 5/6 (en av de tidligste carbonstengene til Hørgård, laget mens de fremdeles hadde teken, en god og myk stang som er en drøm å kjøre fisk på. Knekt men fantastisk reparert.) - til våtfluefiske/streamerfiske etter ørret.

6. pluss ei Hørgård slaskeraie 15' nr 12 som aldri har fungert etter hensikten og heller aldri vil komme til å gjøre det.

 

Alt i alt 6 fluestenger, men alle har forskjellig bruksområder og fungerer best på hver sine områder. Bortsett fra Vangen  - stanga som er til overs nå etter at jeg kjøpte Slate - stanga i vinter, den kan man få kjøpe for 500 fattige kroner. Bare send PM.  :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har några stycken i bastu´n  ???

 

1. Sage SLT 590-2  ;D ;D ;D ;D ;D

2. Sage LL 389-2   ;D ;D ;D ;D ;D

3. Sage RPL 690-2  ;D ;D ;D ;D

4. Scierra Pico 7´6 3#   ;D ;D ;D ;D

5. Loop blackline 590-5   ;D ;D ;D

6. Loop Discovery 9´6-7#  ;D ;D

7. Berkley 10´6 8#   ;D ;D

8. CTS 590-4 (snart i huset)

 

Några... JA men inte tillräckligt

Ska eventuellt sälja Loop spöna (knappt använda)

 

Fick jag bara använda ett spö fick det bli SLTa´n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rukket å fiske med flue så veldig mange år, men har knekt desto fler stenger.

Det jeg har for øyeblikket er:

Thomas & Thomas Horizon 903 (knekt en gang, men ny tupp nå; knallservice fra T&T og kjapt levert til tross for at jeg kjøpte stanga brukt!) Denne stanga bruker jeg 90% av sesongen.

Scott S3 854 (ligger knekt og savner den ikke, men skal fikse ny del)

Scott G Power-Ply 906 (streamer/SØ-stanga)

StreamStix Midgestix 9'#4 -  Horizonen knakk i Hemsila så da måtte det kjøpes en nødløsning. Billig.. Denne skal lillebruttern få.

Vision 3Zone (knekt) 9'#5 - Første stanga jeg hadde. Billig og god.

Coolwater eteller annet. Knekt! Kjøpte som nødløsning første året jeg fiska, og 3zonen knakk. Billigste jeg fant i sjappa. Fattig student på den tiden.

 

Men det foregår store oppkjøp på utstyrsfronten om dagen. Vant senest i natt budrunden på en Ari T Hart snelle. Thomas&Thomas Horzion II 905 står på handlelista, samt ny vadejakke (Simms Classic Guide muligens). Bambus har jeg også lyst på.  :-X

 

 

Vis jeg kunne tenke meg å fått meg en ny SLT på garantien, Da er det bare å låne bort stanga til deg da Øyvind ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har

Vision 3zone 8.6 fot #4

Hilevel 1      8,9 fot #4

Powell LGA   9,0 fot #5

protec         9,0 fot #6

Loop hm      9,6 fot #6

Scott S3     9,6 fot #6

Pool 12       9,0 fot #7

Guideline AWM 9,3 #7

Edge HPC    9,6 fot #7

_______ ll ___________ sec ed   

 

Hilevel 1    9,3 #8

Scott S3   9,6 #8

Fenwick World Class 908

Pool 12 Travel         909

Gatti spey 13         8/9

Guideline AWM 13   8/9

G-Loomis Greased line GLX 14 8/9

G-Loomis Greased line GLX 16 9/10

Streamstix MB            16 11/12

Fikk heldigvis solgt unna en del stenger ifjord :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vanvittig samling Robin ;) Kjenner du noen som skal selge Pool 12 SSD så send meg en PM :)

 

Jeg savner den gitt, kameraten min knakk den på tur p.g.a sinne. Huff!

 

Kanskje ikke kameraten lenger?? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Marryat 3

2. Sage VPS 3  -  Erstatning for en T&T Horizon som ble stjålet i boden.

3. Fenwick Iron feather 4

4. Guideline 4

5. Scierra HM3 4

6. Orvis TLS 5

7. Orvis Clearwater 6

8. Orvis TLS 7

9. Guideline 7

10. Fenwick Iron feather 7

11. Sage SP 8

 

Dette er det som er i daglig bruk. I tillegg har man skjeletter i skapet i form av stenger fra Abu og  Shimano (sportsman)  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Marryat 3

2. Sage VPS 3  -  Erstatning for en T&T Horizon som ble stjålet i boden.

3. Fenwick Iron feather 4

4. Guideline 4

5. Scierra HM3 4

6. Orvis TLS 5

7. Orvis Clearwater 6

8. Orvis TLS 7

9. Guideline 7

10. Fenwick Iron feather 7

11. Sage SP 8

 

Dette er det som er i daglig bruk. I tillegg har man skjeletter i skapet i form av stenger fra Abu og  Shimano (sportsman)  ;D

 

Ja.., og hvis de er daglig i bruk, så kommer de jo absolutt til sin rett  ;D ;D (Takk for sist forresten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...