Gå til innhold

Hvor mange stenger har du?


Åge

Anbefalte innlegg

uff det der var nok en påmelding om att man burde telle opp og vudere å forsikre utstyret igjen. Det er vertfall meir en nok for mine to hender. kansje eg skulle telle opp i morgen  :o;D

 

Innboforsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jo da, du får det dekket på innboforsikringen. Men du blir bedt om å dokumentere tapet i form av kvitteringer. Har du utstyret i kjellerbod, er ofte forsikringsselskapets ansvar begrenset oppad til kr 25.000,-

Filmer selvfølgelig all innbo og sender tapen til tre forskellige familiemedlemmer i landet :) .. Kanskje på tide at jeg gjorde det  :rolleyes:

 

Ut fra tråden virker det som om mange er over gjennomsnittet interessert i fiske ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Her er mine Tørrfluestenger:

 

Scott G2 9`#5 - 4 delt

Diamondback Classic Trout 8,6`#4 - 4 delt

Sage SP 8,9`#4 - 5 delt

Thomas & Thomas HS 9`#4 - 2 delt (første utgaven)

Fenwick HMG graphite 9´#5 - 2 delt

+ ny purist stang på vei fra USA ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hardy de luxe 8fot 5

grey`s ett eller annet 9fot 5

GL lpx 9fot 5

GL lpx 8fot 3

GL lpx 9fot 6

GL lpxe 9fot 5

GL tri cast 7.6fot 2

loomis glx pres 8,6fot 3

loomis glx hls 9fot 4

ST croixe 7fot 3\4

sølvkroken glassfiber 9fot 5 min første stang(arvegods)

5 stenger fra Enger ett eller annet i div klasser å lengder

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort en rask opptelling og det stemmer med mine antagelser, alt for mange. 22 stk og tror det er noen som ligger på hytter og rundt omkring også men ikkje av favorittene. Hadde alle klasser fra 3 til 11 og 18 sneller så innbo dekker nok ikkje dette, ikkje alt like bra men mange mellom 5 og 10 tusen når dei var ny. Ikkje rart eg bruker all min ferie tid på fiske, kan likevell ikkje forsvare alt. Håper ingen spør hvor mange snører du har for det orker eg ikkje være med på, men var artig med en mulighet til å gå igjennom litt utstyr igjen, ble ikkje mindre fiske feber av den grunn  :rolleyes:8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha Tarator !

 

Du vet da godt at dersom man vet hvor mange stenger man har, da har man for få  :D

 

Noen blir da brukt, på en vanlig Finnmarkstur har jeg med meg 9 stenger som alle blir brukt, hvor ei er glass, ei er bamboo og resten grafitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdyper utvalget hvis noen skulle være interessert  ;D

 

Scott G2 8,8 #3

Scott S3 8,6 #"3" =4

Scott E2 9' #6

Scott G 8,4' #5

Snart Scott G2 9' #5

Winston WT 8' #3

Orvis T3 SW 9' #6

SAGE TCR 9' #8

 

Orvis Madison cane 7' #2

Orvis Penns Creek cane 7' #4

Rolf Baginski cane 7,6' #4

Snart Thomas Simarud cane 8,3' #5

Snart Nick Taransky cane 8' #3

 

Hva brukes? For at ingen skal bli lei seg  :-* luftes de etter tur  ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolf Baginski cane 7,6' #4

Snart Thomas Simarud cane 8,3' #5

Snart Nick Taransky cane 8' #3

 

 

Gøy med Bambus  :D. Er dette byggere som du kjenner eller har blitt anbefalt? Spesielle tapers?

 

Stanga Thomas skal bygge fikk jeg prøve ved en tilfeldighet, da han kjøpte ei snelle av meg. Meget bra saker!

Baginskien var egentlig et impulskjøp på ebay, den er dyp og parabolsk, men jeg har etterhvert blitt veldig glad i den.

Taransky er en anerkjent australsk bygger. Denne treern er hans "egen tapering" og bl.a. Len Codella skryter fælt av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om Danny Twang fortsatt er i aktivitet? Jeg testet et par av hans stenger for en tid tilbake, og det var snertne saker! Prøvde selvfølgelig med silkesnøre. Ingen dyp, parabolsk aksjon der i gården. Det gikk så det grein.

 

Tror han har lagt det litt på hylla. Vet han har lånt bort utstyret sitt til en bekjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Var så heldig å få låne en D.Twang canestang i sommer. En utrolig artig sak med en herlig spenstig aksjon (tror man kaller den rask i cane verdenen). Den var

desverre litt for kort til mitt behov (ca 7`). Men å stå å kaste på steder der man ikke måtte vade funka veldig greit og var skikkelig moro.

Å for en finish den stanga hadde. Bærre lækkert!

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Abu Combo et-eller-annet #6/7, 9'

Cortland et-eller-annet #6/7, 9'

(begge fra tidlig 90-tall og støvsamlere)

GuideLine TriCast FA #6 9'

Scott A2 #4 9' (selvbygget)

TFO Left Kreh Signature #4 9'

Vision 3Zone #8 9'

 

6 stk - ingen planer om å kjøpe nytt i år (!)  :o

 

OK, kanskje.... ;D

 

7 stk nå, må legge til:

SAGE Z-Axis 691-4 (#6, 9', saltvann, 4-delt)

Go'stanga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange stenger har du? måske 15-16.... kvinden min ( er dette korrekt) syntes alt for mange, jeg syntes jeg mangler 2. de er bestilt :D :D gleder mig til de kommer, en sekser til SØ, og en 3èr til tørt ;) tørt er godt

 

vi må begrense os..........men kan vi?

 

Dan

 

ps. har lige købt 2 nye sneller en til 6êren og et til 3êren  :-X  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... kvinden min ( er dette korrekt)

 

Nei, veldig feil Dan. Både ortografisk og grammatikalsk. Det heter i så tilfelle "min kvinne", eller bedre "min kone" eller "min samboer". "Min kvinnelige samboer" kan også benyttes dersom du føler behov for å presisere at du er såpass umoderne at du foretrekker det motsatte kjønn.  ;)  ;D

 

PS! Bøssebærer betyr noe annet på norsk enn på dansk (i Norge er det er sånne som går rundt og samler inn penger til diverse veldedige formål).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... kvinden min ( er dette korrekt)

 

Nei, veldig feil Dan. Både ortografisk og grammatikalsk. Det heter i så tilfelle "min kvinne", eller bedre "min kone" eller "min samboer". "Min kvinnelige samboer" kan også benyttes dersom du føler behov for å presisere at du er såpass umoderne at du foretrekker det motsatte kjønn.  ;)  ;D

 

PS! Bøssebærer betyr noe annet på norsk enn på dansk (i Norge er det er sånne som går rundt og samler inn penger til diverse veldedige formål).

 

:D :D :D :D :D jeg takker mange gange for lektionen, veldig morsomt thums up, super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Albright A-5 476 (Ny) ;D

- Slate Slate GHX Infinity 8,8' #4/5 (ørret)

- Vision 3zone 9' #6 (ørret på fjellet)

- Guideline ProCast XP 9' #7 (sø, gjedde)

- Pool 12 SSD2 9' #9 (gjedde)

 

Ingen av stengene har jeg gitt full pris for. Alt fra 20 - 80% av full pris.

Der finnes mange gode tilbud. Også i Danmark  ;D

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sage launch #3 - tørrfluefiske

Guide line LeCie #5 - tørrflue/nymfe/fjellfiske

Vangen Phantom #7/8 - SØ

Fenwick Ironfeather #8 - tungt sjøfiske etter lyr og torsk

Guideline ProCast #14 - tohåndsstang til laksefiske

 

Tror jeg er godt nok utstyrt på stangsiden med dette, men mye vil ha mer selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...