Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

vært ute en del i oslo/drammens fjorden med og uten båt,  hadde optimale forhold i går. Ikke et vak å se, ikke noe aktivitet i det hele tatt.. Begyner å lure på om det har kommet noe inn eller ikke. skjønner at det skjer ting på vestfold fronten ja. Morro =) Grattis med fisker folkens =)

har fisket relativt hardt i drammens- og oslofjorden siste 3 ukene uten særlig hell hverken med HA eller SØ, inntil i går kveld...fikk 4 fine SØ, men ikke noe HA. HA-møydommen min er fortsatt inntakt, men ønsker at den skal ryke hardt og brutalt som seg hør og bør... fikk alle på wolly bugger når mørt'n kom. får man noe særlig HA på wolly bugger?eller er det teppesild, clousere og "tradisjonelle HA fluer" som gjelder døgnet rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Fåt mye HA på vit og charteruse WB, gjerne fiska høyt i vannet. Ikke dritt av HA i Holmestrandsforden ennå kan det se ut som... Sitter vel i noen av de ørten tusen SØ garna i området....

Meld fra om ulovlige garn APP my ASS. Hele distriktet har vært stappa med ulovlige garn siden Snorres tid... Blir ikke gjort noe med uansett.. APP eller ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en del ute nå, ikke noe å se eller få. :/ Hørt rykter om den båten som sopa med seg en del jeg og ja, mn tror havabboren er en fisk som flytter på seg forfrdelig fort, så plutselig er den her igjnn.  Jeg og Pål har vel snart ikke mer hår på hode etter all frustrasjonen ang fiske innlands og i sjøen om dagen ;/ spesielt her i ommrådet ialf:( MØKKA sommer kan man vel bruke :S:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med all bassen som er fanget siden sist jeg var inne her...og spesielt til de som har debutert.

Steffen91; treblekroker trodde jeg du var sluttet med...."satt fast, måtte kakke den"...hørt på sprøyt :P

Få deg mer følsom fiskestang slik at du kan kroke den i kjeften og ikke i magesekken,,he-he.

Grattis masse!! :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Grattis det var en god klump ;D.

Selv har jeg og en kompis hvert ute ca 40 timer på tre dager uten å kjenne noe til basse gutt. Har sett en del vak som har sett ut som bass, mye vann flytting. Veldig frustrerende, men det skal ikke være lett.

Har fått en del fine SØ og mye makrell som bi fangster så jeg håper det blir en kjempe høst for SØ fiske.

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Søkk borte i Sandebukta i allefall. Irriterende med tanke på hvor latterlig enkel denne fisken er å få når den først er til stede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel stort sett søkk borte over hele østlandet skal man tro rapportene. Selv om jeg har hatt gleden av å kjøre bass i år så har jeg inntrykk av at arten er lei av at all brisling og sild består av Runars Deceiver, så derfor har den tatt turen til vestlandet og nordover  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye! småfisk rundt holmen fjordhotell. "Lattern fra de sildeetende Meitefiskerne overdøva kranglinga til måkene, og det er et sikkert tegn på at HA er i området". Ellers Ingen jaging å se hverken fra fugl eller fisk mellom snarøya og Holmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

kan være humørsyk og. jeg har sett den svømme rundt wobbleren min og i nærheten av meg i vannet-men ville ikke ta. men vanligvis er den ikke av de vanskeligste.

Svømmer rundt wobbleren? Hvilket ord passer ikke i den setningen ? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...