Gå til innhold

lavvo


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Si i fra his du kommer over et slikt tilbud en gang til robbert. Skulle hatt en ovn, spessielt når ungene er med.

Mener det var her jeg kjøpte den og den kosta rundt tusenlappen + -, men det er jo noen år siden nå, uansett billigerere en helsportovn.

Er i hvertfall kjempe fornøyd med min ovn,. Ikke noe er bedre enn å sitte i trusa å drikke øl sammen en haug med andre mannfolk ha ha ha ha ;D

Veldig bra ovn, trur jeg har hatt min i 7 år nå :)

Koster nå 2700 et eller annet. :-\

Edit:  Hadde jeg trengt ovn nå så hadde jeg kjøpt den samme. :)

http://www.mamut.net/bisontelt/shop/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest staffan@epost.no

hardved spruter lite......ask, eik, bøk    aldri gran og furu pga.spruting av glør, bjørk  dersom de først nevnte treslagene ikke er tlgjenglig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir det nok bjørk. men hva med tyrived ??? det gir jo god varme, men usikker på røyken. mange år siden sist jeg brukte det  :)

Furu er helt greit.  Spruter ikke.  Når det blir ordentlig fyr er det ikke noe problem med røyk heller.  Jeg bruker stort sett tørr furu når jeg fyrer i lavvu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir det nok bjørk. men hva med tyrived ??? det gir jo god varme, men usikker på røyken. mange år siden sist jeg brukte det  :)

Furu er helt greit.  Spruter ikke.  Når det blir ordentlig fyr er det ikke noe problem med røyk heller.  Jeg bruker stort sett tørr furu når jeg fyrer i lavvu.

Furu går helt fint men det ryker mer lauved. Tyri gir en svart og sterk røykutvikkling. Jo mer tjæreinnhold jo mer røyk.

Har og brukt mye furu da det er lettest å finne ved av det ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyrer med det jeg har, helst bjørk. Synes gran og furu har en tendens til å tette igjen gnistfangern på toppen av pipa med tjærelignende guffe som er irriterende å fjerne. Man tenker som regel ikke over det før lavoen er god og varm, lite trekk og røyk i lavon er ikke noe kuult. :)

Edit: Ops kanskje det var åpent bål det var snakk om, vel uansett en erfaring med ovn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...