Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest Bishop

Baetis Rhodani - CdC Biot

Krok: Hends 404, str.14

Kropp: Turkey biot - Pale Morning Dun

Hackle: RAA CdC Golden Olive & RAA CdC Blue Dun

Vinge: RAA CdC White medium hackle

Hale: Hends Golden Olive fibbets

post-0-13949887065366_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Härligt att tråden är igång igen med många fina flugor!

Här har kläckningarna börjat och snart är det lite Vassländor som kommer att sitta på tafsen.

Så för ett tag sen band jag upp några kläckande Marginata.

Köpte ett Makro så det fick invigas. :)

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-5115-13949887141734_thumb.jpg

post-5115-13949887142336_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pene fluer dette, men hva er det du har brukt i vingen på Vespertinaen? Snowshoe rabbit?

Tack så mkt! :)

Nej, inte SnowShoe, utan nåt helt annat faktiskt.

Har använt mig av nåt som heter Baitfish Emulator Flash som egentligen är ett syntetmaterial för gäddflugor.

Jag tar ett fåtal fibrer och binder in och sen klipper till vingar.

Så här ser materialet ut från början,

[attachimg=1]

post-5115-13949887143425_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nå skal jeg avsløre en liten hemmelighet som før eller senere ville blitt oppdaga :D :D

Jeg har i den senere tid bundet noen fluer og tatt noen bilder for min gode venn Erik Eikre som han skal bruke på sin hjemmeside. Dette er ikke akkurat fluer jeg normalt binder for å si det sånn og de her flyter ikke ;D ;D

....... men det var faktisk gøy å binde noe annet til en forandring........... men ikke ti ville hester får meg til å fiske med disse, så det får andre ta seg av :D ........ men å hjelpe en god venn kan man ikke si nei til :D

Nå gjør jeg meg klar for hugg, så fyr løs ;D ;D ;D

Dette er iallefall en av mine aller første bunnede gullhodenymfer og da fallt det naturlig å hekle bakkroppen, og jeg synes det ble ganske så fint :D :D

5632014111_e450337f55_b.jpg

Krok: Knapek P #12

Halefibre: strutseherl

Kropp: Hekla stretch tubing brown/amber

Thorax: softdub sparkle squirell

vingesekk: Magic shrimp foil strips brown

bein: barred ginger hackle og cdc fibre spunnet i løkke.

Kulehode: Wurm gullhode tungsten 2,3

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg avsløre en liten hemmelighet som før eller senere ville blitt oppdaga :D :D

Jeg har i den senere tid bundet noen fluer og tatt noen bilder for min gode venn Erik Eikre som han skal bruke på sin hjemmeside. Dette er ikke akkurat fluer jeg normalt binder for å si det sånn og de her flyter ikke ;D ;D

....... men det var faktisk gøy å binde noe annet til en forandring........... men ikke ti ville hester får meg til å fiske med disse, så det får andre ta seg av :D ........ men å hjelpe en god venn kan man ikke si nei til :D

Nå gjør jeg meg klar for hugg, så fyr løs ;D ;D ;D

Dette er iallefall en av mine aller første bunnede gullhodenymfer og da fallt det naturlig å hekle bakkroppen, og jeg synes det ble ganske så fint :D :D

5632014111_e450337f55_b.jpg

Krok: Knapek P #12

Halefibre: strutseherl

Kropp: Hekla stretch tubing brown/amber

Thorax: softdub sparkle squirell

vingesekk: Magic shrimp foil strips brown

bein: barred ginger hackle og cdc fibre spunnet i løkke.

Kulehode: Wurm gullhode tungsten 2,3

Terje

Klar for hugg? Skal jeg fyre løs? Den nymfa var dritlekker. Kult at du, som er en såpass dyktig fluebinder, tar skrittet videre, utvider repertoaret og binder nymfer og andre synkefluer! Respekt. Grattis :)  :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...