Gå til innhold

Inspirasjonstråd: Fjærmygg, fjærmyggklekkere


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Nydelig den der Henning :D Kan tenke meg den fynke i veldigt små str også?? :)

Fettfinne.. Den som du har laga til der, trur eg nesten kommer til og havne i min boks også. Veldigt flott og funke garantert :D

Den som eg har sjølv brukt dei siste åra og som har funka utruligt bra i svart og orange e JK klekkeren :) Må nesten alltid klappe eit par klapp når denne blir festet på fortommen, får den e berre genial. Så dermed ein stor takk til JK ;D

post-1116-13949872226683_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflotte fluer, Terje  ;D Ser skikkelig tøffe ut. Godt og velprøvd bindeteknisk i framkropp.

Det første som slo meg når jeg så flua di var at "whoooo, nesten hvitt og nesten svart er vanskelig å eksponere riktig", men jeg synes du har klart deg bra jeg  :)

EDIT: Ja, jeg måtte bare sjekke rent teknisk også da, så det ikke bare var "synsing" jeg drev med   ;D

Lagt til bilde.

[attachimg=1]

Hei Andre! No må du ikkje skræmme oss "andre" bort, hær har man akkuret invistert i nytt kamera for sesongen, rigga opp stativ og tømmt kjøkkenskapet for alu.folie, revve ned læselammpa tel kjærringa på "hækkerommet", heinta lakenan og madrassan tel ongan for å få en ok bakgrunn tel de hær dyrebare og verdigfulle fluen man sett timesvis og ukesvis å komponere, og prøve å få et brukbart bilde av dein hær vakkre skapninga! Å så kommer du med d der.........:! Ennten får du holde kurs i foto ++, ellers får du legge ut en bruksanvisning på hvordan dette skal gjøres, og holder du kurs, ja da kommer æ! (Like du tørrfesk ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflotte fluer, Terje  ;D Ser skikkelig tøffe ut. Godt og velprøvd bindeteknisk i framkropp.

Det første som slo meg når jeg så flua di var at "whoooo, nesten hvitt og nesten svart er vanskelig å eksponere riktig", men jeg synes du har klart deg bra jeg  :)

EDIT: Ja, jeg måtte bare sjekke rent teknisk også da, så det ikke bare var "synsing" jeg drev med   ;D

Lagt til bilde.

[attachimg=1]

Hei Andre! No må du ikkje skræmme oss "andre" bort, hær har man akkuret invistert i nytt kamera for sesongen, rigga opp stativ og tømmt kjøkkenskapet for alu.folie, revve ned læselammpa tel kjærringa på "hækkerommet", heinta lakenan og madrassan tel ongan for å få en ok bakgrunn tel de hær dyrebare og verdigfulle fluen man sett timesvis og ukesvis å komponere, og prøve å få et brukbart bilde av dein hær vakkre skapninga! Å så kommer du med d der.........:! Ennten får du holde kurs i foto ++, ellers får du legge ut en bruksanvisning på hvordan dette skal gjøres, og holder du kurs, ja da kommer æ! (Like du tørrfesk ?)

Hær e noen av mine exponerte mygg som av og til fange fisk

post-2538-1394987224765_thumb.jpg

post-2538-13949872247904_thumb.jpg

post-2538-13949872248393_thumb.jpg

post-2538-13949872248643_thumb.jpg

post-2538-13949872249133_thumb.jpg

post-2538-13949872249665_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Fin flue Terje! Må si du har blitt farlig god på fluebilder nå! :D

Terje har vel vært en av de beste fluebildemakerne en del år nå, så "har blitt god" kan virke litt sånn nybegynnerskrytoppiskyeneforselvtillittensindel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg eller er den kroken litt rettet ut?

Ikke kritikk altså, bare lurte. Ser også at jeg må ønske meg nytt kamera. Utrolig mange på siden som tar svært gode bilder om dagen!

Ser nok bare slik ut :)

111 kroken har et MEGET stort krokgap, og er en veldig god krok. Fantastiske krokingsegenskaper.

Legger ved et bilde av påfuglherlet som en bruker som underlag på palmermygg.

Fremdeles TMC111 str 16. Her og ser det ut som kroken er rettet ;)

[attachimg=1]

post-0-13949872608721_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flotte bilder Henning. Likte spesiellt det siste med krokene ;D ;D ;D

Terje!

Takk for det :)

Disse siste bildene er ikke tatt i no "boks" eller reflektor plater osv. De er tatt for fri hand, med blitzen rett på. Satte kun opp en bok bak for å få blå farge :) Synest krokesken ble ganske skarp faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du rett i, Henning: 111'n er litt "utbøyd" i krokgapet, men det er jo helt bevisst fra Tiemco, ja  :)

En sinnsykt bra krok, MEN man skal passe seg for å fristes til å bruke for liten 111 på forlengede kropper, for det fører til en viss prosent flere "misser" på krokingen enn ellers... Jepp, jeg hadde noen slike tilfeller i sommer.  ;D Og det var faen ikke meg som "løftet" for tidlig eller ørreten som "tok for pent". Men kroken, sammenlignet med alle tidligere tilfeller med andre kroker under identisk like forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der Andre :)

Men kroken er så kort, at en trenger ikke gå så langt ned i størrelse.

Her har jeg natt laga en klekker i samme str. TMC 111 str 16.

Pleier å lage disse her, men uten den "reverserte" cdcen.

[attachimg=1]

post-0-1394987261604_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der Andre :)

Men kroken er så kort, at en trenger ikke gå så langt ned i størrelse.

Her har jeg natt laga en klekker i samme str. TMC 111 str 16.

Pleier å lage disse her, men uten den "reverserte" cdcen.

[attachimg=1]

Akkurat sånn farge på myggklekkere har jeg funnet i magen på en ørret, der har du en "killer"! Steike klart bilde!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der Andre :)

Men kroken er så kort, at en trenger ikke gå så langt ned i størrelse.

Her har jeg natt laga en klekker i samme str. TMC 111 str 16.

Pleier å lage disse her, men uten den "reverserte" cdcen.

[attachimg=1]

Akkurat sånn farge på myggklekkere har jeg funnet i magen på en ørret, der har du en "killer"! Steike klart bilde!! ;)

Takker for det :)

Her er en paraloop palmer. Terje har lagt ut en bindebeskrivelse på denne her på ffs.

[attachimg=1]

post-0-13949872617732_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...