Gå til innhold

Inspirasjonstråd: Fjærmygg, fjærmyggklekkere


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Hvorfor har du sluttet å binde fluer? Det er jo så fett!?! 8).

Fluene man bestiller over nett er som å spille lotto spør du meg( ikke altid sevfølegelig :rolleyes:). Hvis du bestiler flere av samme type, kan jeg garantere deg at du vil få noen stygge andunger :). Spørs også hvor du bestiller fra.

De fluene du hennviser til ser helt greie ut, når det gjelder hackelet på fluene ser de også forsåvidt helt greie ut.( Men jeg er nok ikke verdensmester :P). Dypp hackel i dry dip så ordner det seg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der er av typen som lurer luringene Sigve! Eneste som er litt dritt med sånne fluer er at du må ha endel av dem. Freshe ut av boksen så er de cdcfibrene deadly, etter en fisk så må den gjerne få lov til å tørke en stund. Men det er jo bare å ha en gjeng av dem så er det løst.  ;D

Det har klekket litt hos meg også i dag, lenge siden sist. Ble noen Hatching Midge på krok 16, de har vært med meg ganske lenge og er gode. Snart Jul og i romjula så skal jeg tradisjonen tro gjøre hovedreint i boksene. Og etter det! Ja da skal trådholder'n gå varm.

Krok: Tmc 2488 str. 14-18.

Tråd: Tmc 16/0 - Sort.

Haler: Pearl Krystal Flash.

Bakkropp: Påfugl quill. Dekket med Bug-Bond.

Flottør og vingesekk: 1 stk nat. brun el. mørk grå cdc fjær.

Thorax: påfuglherl.

Hackle: Grizzy.

post-2-13949890412761_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens

Sigve: Ka bruke du til forlenget kropp på den siste der? Ka krok?

Den var skikkelig snerten.

Ronny

Krok TMC 212, Kropp sort micro chenille

Den der er av typen som lurer luringene Sigve! Eneste som er litt dritt med sånne fluer er at du må ha endel av dem. Freshe ut av boksen så er de cdcfibrene deadly, etter en fisk så må den gjerne få lov til å tørke en stund. Men det er jo bare å ha en gjeng av dem så er det løst.  ;D

Det har klekket litt hos meg også i dag, lenge siden sist. Ble noen Hatching Midge på krok 16, de har vært med meg ganske lenge og er gode. Snart Jul og i romjula så skal jeg tradisjonen tro gjøre hovedreint i boksene. Og etter det! Ja da skal trådholder'n gå varm.

De varer ikke lenge nei. Pleier alltid å surre minimum 4 av hver hver gang seg bytter mønster. Jeg har nettopp rensket opp i boksene og sitter derfor å masseproduserer parachutes og myggfluer i hundretalls

Flotte klekkere Rune. Meget velprøvd flue det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig trua-mygg det der Sigve. Den skal kopieres  :D Samme med dine klekkere Rune!! Ser du det som viktig med bug bond på kroppen eller er det for din egen forfengelighet? Blir jo snasent da  :)

LIker at de er blanke, viktigst er å få dem slitesterke. Uten noen form from lakk/lim så tåler den kroppen ikke mer enn en fisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...