Gå til innhold

Inspirasjonstråd: Fjærmygg, fjærmyggklekkere


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Takk for tips Roger  :)

Har bundet ett par av Rune sine klekkere. Brukte de minste grizzly jeg hadde, syntes allikevel hacklet ble litt lengre enn Rune sine. I tillegg ble kroppen helt brun. Fikk plutselig se "påfugl quill" Jeg har brukt herl.... Quill, hva er det? Er det fra "øyet" på påfuglen?

Bandt en av Sigve sin "voksen fjærmygg med nærvøse bein". Mulig jeg fikk til enda mere nærvøse bein enn deg Sigve  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen den når jeg så den nå. Var nok Rune sitt innlegg der som hadde gjort meg enda mere forvirret. FOr når jeg leste ditt første gangen, skjønte jeg ikke en dritt. Nå derimot, tror jeg at jeg tok`en. Takk skal du ha  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loon sin UV Wader repair funker veldig fint, Stian. Den blir ikke like holdbar og gjennomsiktig som med Bug Bond, men så koster den bare 30-40,- også. Syns Bug Bond er sviiindyrt! Over 600,- for ei limflaske... det er jaggu heftig.. selv for en idiot som meg..:D

Får du ikke limet til rundt 150 spenn da? Det som svir er lykta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loon sin UV Wader repair funker veldig fint, Stian. Den blir ikke like holdbar og gjennomsiktig som med Bug Bond, men så koster den bare 30-40,- også. Syns Bug Bond er sviiindyrt! Over 600,- for ei limflaske... det er jaggu heftig.. selv for en idiot som meg..:D

Får du ikke limet til rundt 150 spenn da? Det som svir er lykta.

Seriøst? Hvis det stemmer, så beklager jeg uttalelsen min i forrige post :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens.

Fy flate så strøkent, Sigve ;-) Prøver du disse i Renaelva når vårfluepuppene klekker, så kan du få deg opptil flere overraskelser som veier godt over kiloen.. :-) Selv pleier jeg å ribbe med kobberstråd for at de skal ligge perfekt i vannet.

Vi får se.... Renaelva henger i en tynn tråd for neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigve: Ettersom du legger ut disse bildene så må jeg jo spørre og grave litt... Hva har du i thorax på disse? Er det den cdcmixen din? Utrolig symetriske/smekre klekkere forresten!

Må ha oss en seanse igjen snart... Har aldri lært så mye på en kveld som når jeg kunne kjøre 3grads forhør av deg og Oddbjørn :-)

Ronny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigve: Ettersom du legger ut disse bildene så må jeg jo spørre og grave litt... Hva har du i thorax på disse? Er det den cdcmixen din? Utrolig symetriske/smekre klekkere forresten!

Må ha oss en seanse igjen snart... Har aldri lært så mye på en kveld som når jeg kunne kjøre 3grads forhør av deg og Oddbjørn :-)

Ronny

Hei Ronny. Jeg bruker superfine i thorax. Og bindekvelder har jeg hver kveld hjemme hos meg så du må bare komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigve: Ettersom du legger ut disse bildene så må jeg jo spørre og grave litt... Hva har du i thorax på disse? Er det den cdcmixen din? Utrolig symetriske/smekre klekkere forresten!

Må ha oss en seanse igjen snart... Har aldri lært så mye på en kveld som når jeg kunne kjøre 3grads forhør av deg og Oddbjørn :-)

Ronny

Hei Ronny. Jeg bruker superfine i thorax. Og bindekvelder har jeg hver kveld hjemme hos meg så du må bare komme :)

Superfine is the shiet! :D

Snygga fluer Sigve :)

Mvh//Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...