Gå til innhold

Inspirasjonstråd: Fjærmygg, fjærmyggklekkere


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Takk for hyggelige kommentarer karer :-)

Sigve: kroken er en TMC 2487 #24. Tanken var å tilpasse lengden på vingen litt etterhvert. Hva er egentlig avgjørende på lengden? Balanse, synlighet, flyteevne etc?

Waffer`n: Jeg bruker Gudebrod 10/0. Den er helt fantastisk. Bygger lite, og drar ikke materialene rundt kroken når jeg strammer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk samme proposjoner som om den hadde vært i krok 16.

Da ser den fin ut, flyter fint osv.

Prøv å tilpasse lengden på vingen i det du binder den inn, da ser vingespissen pen ut også :)

Sigve, rune og flere er veldig flinke til dette. Jeg har en dårlig vane med å lage de for lange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge Bjørn.

Disse fluene her er du meget dyktig på å lage.

Ser enkelt ut på et macrobilde. Men ser hakket værre ut når ennhar flua i handa :)

Btw, skulle ringe å invitere deg på binding i kveld. Fikk bare mobilsvar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Masse bra inspirasjon her no, så i kveld har eg

laga mine første mygg etter å ha hatt stikka

vekke nokre månader.

Blei ein klekker med hackle, har god tru på denne

da den står bra på vatnet og flyter i evigheter :)

Bjørnen.

Den var rett og slett nydelig bundet, Bjørn :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge Bjørn.

Disse fluene her er du meget dyktig på å lage.

Ser enkelt ut på et macrobilde. Men ser hakket værre ut når ennhar flua i handa :)

Btw, skulle ringe å invitere deg på binding i kveld. Fikk bare mobilsvar :)

Takker for tilbakemeldinger :)

Henning: Har vært å feira jul hos svigers og der er det

dårleg dekning, kom heim no i kveld...

Bjørnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å drite seg litt ut her: umpqua har mange fine kjøpefluer og en del heter Rune ditt og Rune datt.. Er det misteren på forumet som har en deal med firmaet eller? Noen som vet hvor man kan få disse for under 25 kroner stk?:) blir fort litt penger når man gjerne skal ha 4-5 stk i 3 størrelser. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å drite seg litt ut her: umpqua har mange fine kjøpefluer og en del heter Rune ditt og Rune datt.. Er det misteren på forumet som har en deal med firmaet eller? Noen som vet hvor man kan få disse for under 25 kroner stk?:) blir fort litt penger når man gjerne skal ha 4-5 stk i 3 størrelser. Hehe.

Da følger man med på disse trådene og binder dem selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, var selvfølgelig det jeg mente. At de kjøper mønstre fra ham liksom.

Mye bra fluer ihvertfall! ;)

Jada, Umpqua er av de bedre kjøpefluene, men selvsagt ; det er ikke særlig stas å til stadighet parkere flua i vegitasjon eller steinrøys når man har betalt 25kr pr stk  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok heller kjøpt fluene til Lars... for dem er det fiskegaranti på :-) Var hvertfall det jeg ble fortalt på et nachspiel hos vedkommende en gang.... :D

Den eneste garatien han kan gi er at lars kan du ikke stole på...

Det blir litt urettferdig overfor fisken om jeg skulle begynne å la hvem som helst få tilgang til mine ufattelig gode fluer.

Greit nok at det blir mye sårkjeftet fisk de stedene jeg fisker, men det er ikke ønskelig at det blir slik overalt.

Mine fluer setter seg heller aldri fast i kjerr og kratt, men hemligheten bak det deler jeg ikke sånn helt uten videre  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok heller kjøpt fluene til Lars... for dem er det fiskegaranti på :-) Var hvertfall det jeg ble fortalt på et nachspiel hos vedkommende en gang.... :D

Den eneste garatien han kan gi er at lars kan du ikke stole på...

Det blir litt urettferdig overfor fisken om jeg skulle begynne å la hvem som helst få tilgang til mine ufattelig gode fluer.

Greit nok at det blir mye sårkjeftet fisk de stedene jeg fisker, men det er ikke ønskelig at det blir slik overalt.

Mine fluer setter seg heller aldri fast i kjerr og kratt, men hemligheten bak det deler jeg ikke sånn helt uten videre  8)

Siden du bruker mannelige herseteknikker avstår jeg fra å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok heller kjøpt fluene til Lars... for dem er det fiskegaranti på :-) Var hvertfall det jeg ble fortalt på et nachspiel hos vedkommende en gang.... :D

Akkurat dèt Nachpielet husker ikke du stort av, Roger ;D

Den eneste samtalen du hadde på dette nachpielet, måtte være med skoen til Torleiv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...