Gå til innhold

inspirasjonstråd: Landinnsekter


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Takk for det, hyggelig å høre :)

Tom : Binder vanligvis inn seks bein på denne størrelsen og fire på daddys i #10 og 12 med cdc i løkke i front. Denne her fikk åtte, og frembeina er låst i posisjon med en dråpe superlim. Vi to har hatt en diskusjon tidligere om antall bein der du sverget til ett høyre antall enn hva jeg gjorde. Tenkte faktisk på den samtalen når jeg bandt denne og tenkte skitt au, jeg slenger på to ekstra for å prøve noe nytt. :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Flotte fluer waffern! Det er bare å surre daddy nå og komme seg ut. Jeg har hatt ganske fint fiske med slike fluer siste par ukene. De jeg bruker nå er endel mindre og veldig sparsomt dresset. Binder dem på TMC 112Y #11. Sånne:hostdaddy400.jpg
Hiver med en fisk som jeg lurte sist søndag på flua over, var gråbrun dub i kroppen på den. Ellers lik med vinger av indisk hane og grizzly høne hackle.

post-2-0-75682600-1473366626_thumb.jpg

  • Lik 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Den var fin, Geir. Jeg har null erfaring med gresshopper på fortommen, men har vært inne på tanken flere ganger. Hvorfor skulle ikke ørreten ta en gresshoppe som kommer drivende i sømmen langs elvebredden!? Tenker vi prøver ut tanken i kommende sesong. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har fått bundet opp både 16 og 18 av disse små brune maurene,  og begynte med sorte i størrelse 14.

Liker de veldig godt,  man får mye mer lyst til å knytte disse til fortommen enn en ren dubbingmaur. Men begge deler blir nok godt brukt.  Her er den første sorte, får fortsette i morgen 

 

DSC_0038.JPG

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bundet opp både 16 og 18 av disse små brune maurene,  og begynte med sorte i størrelse 14.

Liker de veldig godt,  man får mye mer lyst til å knytte disse til fortommen enn en ren dubbingmaur. Men begge deler blir nok godt brukt.  Her er den første sorte, får fortsette i morgen 

 

DSC_0038.thumb.JPG.84cb6c1e19c723ec7c68d8bd4b0a8b42.JPG

 

Flotte maur! Er det vanlig dubbet bakkropp du har, før du legger på lim? Hva slags lim bruker du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :-)

Det er bare vanlig dubbing jeg har brukt under ja. Ganske så tynt lag,  og ett eller to lag med uv lim.

Jeg har bare bestilt et billig uv-lim med lys fra ebay nå, sånn at jeg får prøvd det uten å kaste bort unødvendig mye penger om jeg ikke skulle få det til. Men limet virker å være ok det. Vet ikke noe om det ved bruk, holdbarhet eller noe sånt , fikk det for kort tid siden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker floss silke på mine som underlag. For å jåle de opp litt så ribber jeg med veldig tynn wire som i bildet vedlagt. Jeg har også noen med rib av påfuglquill og hends body quill.
FormicaRufa.jpg.50c569fdd96780320772dc80ea16ddc4.jpg


Nydelig! Klipper du hackle under? Høne eller hane?
Skal prøve og lage noen i helga:)

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...