Gå til innhold

inspirasjonstråd: attraktor/ streamer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest Vindknuten

Streamertid!!

Jeg er totalt muddler avhengig. Røsker og slit i milten om jeg begynner å gå tom for slike  ;D

Litt fjær av røy/kalkun,  underving av norsk trerotte hale. og noe hjortevilt hår av ett eller annet slag så er det bare å snurpe i vei.

Strategiske punkt sikres med CA om jeg husker det

Fort og gæli, dette er forbruk slik på våren.

Grovklippes ved stikka og trimmes når den kommer på fortommen.

 

[attachimg=1]

post-0-13949864660676_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og kjeda meg istad med en ny foam. Rom for forbedringer er det, men synes den ble litt kul, ikke vansklig å lage heller ;D En prototyp til største ørret på tørt i år.

Vi får se :-\

 

 

 

[attachimg=1]

Hehe Hadde vi hatt en avstemning om den kuleste flua på ffs hadde dette blitt mitt valg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og kjeda meg istad med en ny foam. Rom for forbedringer er det, men synes den ble litt kul, ikke vansklig å lage heller ;D En prototyp til største ørret på tørt i år.

Vi får se :-\

[attachimg=1]

 

Robban,

 

Aapne munnen paa frosken, og du har en STP Frosk (http://www.riverroadcreations.com/stp_frog.htm)....den funker bra for smallies, og ville gjerne tro at den funker greitt nok for gjedder som popper.

 

mvh,

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Robban,

 

Aapne munnen paa frosken, og du har en STP Frosk (http://www.riverroadcreations.com/stp_frog.htm)....den funker bra for smallies, og ville gjerne tro at den funker greitt nok for gjedder som popper.

 

mvh,

 

Lars

 

;D Takk for linken Lars

 

Måtte lage noen til ;D. Ikke helt lett å kappe på frihånd, må nok bestille en sånn kutter med froskeform ;D

Ble litt mellomting mellom salamander og Kermit the frog. ;D

 

 

 

 

[attachimg=1]

post-982-13949864967676_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritkuul Robert,

 

Hva med å lage en liten wobblerskje også? Når du trekker inn med lange drag så dykker den  ;D Frosketexas er forresten over i vannene nå. Nå er det snart så rumpetrolla kommer, de kan faktisk være meget interessante å imitere. Tipper at kermit også er en slager til gjedda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robban; les denne historien, så ser du at du egentlig kan ha truffet ganske godt med de froskeimitasjonene. Det er vel egentlig bare å bruke dem på riktig sted!

 

http://www.ofa.no/page?id=77&key=74598

 

Ellers ble jeg inspirert av Runes artikkel i Alt om Fiske nå - den om maurnymfer, og lagde noen eksemplarer. Hadde ikke alt av ingredienser, men det gikk på et vis. Er det andre som har fisket med maurnymfer på måten Rune beskriver i bladet?

 

[attachimg=1]

 

Mulig dette havnet i litt feil tråd...

post-2686-13949864974487_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Robban,

 

Aapne munnen paa frosken, og du har en STP Frosk (http://www.riverroadcreations.com/stp_frog.htm)....den funker bra for smallies, og ville gjerne tro at den funker greitt nok for gjedder som popper.

 

mvh,

 

Lars

 

;D Takk for linken Lars

 

Måtte lage noen til ;D. Ikke helt lett å kappe på frihånd, må nok bestille en sånn kutter med froskeform ;D

Ble litt mellomting mellom salamander og Kermit the frog. ;D

 

 

 

 

[attachimg=1]

 

Robban,

 

Herlige fluer, syns no eg.  Eg kjoepte ikkje kutteren, men laget min egen mal i papp.  Dersom eg kan finne malen, saa "poster" eg linken.  Eg tror ikkje fisken bryr seg saa mye om frosken er perfekt, eller litt ujevn.  Naar du lager neste generasjon, proev aa lagen en "tunge" i munnen paa frosken.  Dette hjelper og holde munne open for bedre "poppe" effekt.  En kompis gjoer det.  Han lager en "U" fasong, med bukten av "U'en" pekende framover.......kanskje ikkje saa lett aa forstaa/beskrive, men men, han bruker en liten bit av "foam" for aa aapne munnen.

 

mvh,

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Robban,

 

Aapne munnen paa frosken, og du har en STP Frosk (http://www.riverroadcreations.com/stp_frog.htm)....den funker bra for smallies, og ville gjerne tro at den funker greitt nok for gjedder som popper.

 

mvh,

 

Lars

 

;D Takk for linken Lars

 

Måtte lage noen til ;D. Ikke helt lett å kappe på frihånd, må nok bestille en sånn kutter med froskeform ;D

Ble litt mellomting mellom salamander og Kermit the frog. ;D

 

 

 

 

[attachimg=1]

 

Robban,

 

Herlige fluer, syns no eg.  Eg kjoepte ikkje kutteren, men laget min egen mal i papp.  Dersom eg kan finne malen, saa "poster" eg linken.  Eg tror ikkje fisken bryr seg saa mye om frosken er perfekt, eller litt ujevn.  Naar du lager neste generasjon, proev aa lagen en "tunge" i munnen paa frosken.  Dette hjelper og holde munne open for bedre "poppe" effekt.  En kompis gjoer det.  Han lager en "U" fasong, med bukten av "U'en" pekende framover.......kanskje ikkje saa lett aa forstaa/beskrive, men men, han bruker en liten bit av "foam" for aa aapne munnen.

 

mvh,

 

Lars

 

Robban,

 

Her er malen eg brukte.  Eg printet den ut foerst, og saa laged eg malen paa papp/kartong.

 

mvh,

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål ang. materialer til binding av den SØflua som jeg aldri husker navnet på. Hehe. Vet iallefall at den har øyne, bindes opp-ned med ett lag hvit og et lag grønt (chartreuse) hårmateriale av noe slag. Mins at materialet var Bucktail. Uansett, jeg har ikke bucktail tilgj. akkurat for øyeblikket og lurte i den anledning på om det var mulig å binde med rev uten at det skal ha så veldig mye å si.

 

André

 

Edit: Runars Deceiver var fluen jeg siktet til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål ang. materialer til binding av den SØflua som jeg aldri husker navnet på. Hehe. Vet iallefall at den har øyne, bindes opp-ned med ett lag hvit og et lag grønt (chartreuse) hårmateriale av noe slag. Mins at materialet var Bucktail. Uansett, jeg har ikke bucktail tilgj. akkurat for øyeblikket og lurte i den anledning på om det var mulig å binde med rev uten at det skal ha så veldig mye å si.

 

André

 

Edit: Runars Deceiver var fluen jeg siktet til!

 

tror det er heller denne

 

runsars deciever bindes ikke oppned eller med bucktail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...