Gå til innhold

Hemsila 2009


fluetor

Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...

Tror det var dårlige saker der opp iår...igjen.

Meldes omm færre og færre store fisk, og fiskeantall ser ut til¨å synke også...

 

Nei, på tide å gjøre alvor av å forby tørrfluefiske for å holde folk borte, og gi fisken fred igjen.

Og ærlig talt: Må da være trist å stå å sture i den elven (men pen er den, det skal den ha..) for så å sannsynligvis få opp en halvstor slappfisk som har vært fanget av naboen dagen før.

Det sies at fisken faktisk har lært seg å spille halvdød i den den gjenkjenner fluekrok...den vet jo at å spille litt slapp, vil få den raskt av krok og ut igjen. Smartingen.

 

Nei, bind deg Aurivilli fluer du Fluetor og fisk dem i annen elv...drømmeelva di finnes et sted mellom Oslo og Bodø...(kanskje enda lengre nord). Men tipper du slipper reise så langt ;)

 

Velmenende råd fra

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var fisket i Hemsila i år? Noen med rapporter?

 

Jeg var ikke der selv i år, men hørte det var smådårlig aurivillii- klekking, dessverre.

 

Var det noen elver i Sør-Norge som hadde bra aurivilli klekkinger i år? Varmen tok vel knekken på de største klekkingene de fleste plasser? Var ihvertfall langt i fra de klekkingene i Rena i år som det var i fjor. Vi lette også i noen andre østlandselver, men kom kun over sporadiske klekkinger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det var en dårlig døngfluesesong i år selv. Det kom aldri skikkelig i gang før det plutselig smalt til med en sinnsyk, og lang, varmeperiode som ødela det meste. Da tenker jeg på +/-st.hanselver østafjells.

 

Jeg tipper neste sesong blir bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff da på bra aurivilli-klekking i hemsila i år jeg  :)

Men har ikke tilbragt like mye tid der som Terje gjør i rena.

Har nok ikke vært noen topp-sesong hva aurivilli angår i hemsil i år, men det klekker "alltid" et eller annet som fisken vaker på i den elva.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Tor holder seg nok til egne sider. Sant og si så er det mange "nestorer" innen fiske, fluebinding og kultivering som ikke vil være på dette og liknende fora. Årsaken er selvfølgelig at enkelte kaster seg på med beskyldninger om bransjetilknytning etc. hver gang noen er konstruktive. En annen ting er at det rett og slett blant mange er liten interesse for diskusjonsforum generelt.

 

Dette er selvfølgelig et tap, men sånn er det når ressurspersoner som vet hva de snakker om blir sablet ned av de som IKKE har peiling. Hvis man så er ærlig nok å påpeker dette, så er man sponsa, rasshøl, macfrelst, kjøpt og betalt etc.

 

AKK så lite mange av forumets medlemmer vet egentlig. NEI, ut og fisk, jobb med kultivering etc. surr ikke bort tia på data. (Ment til meg selv også)

 

SORRY, off t......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor holder seg nok til egne sider. Sant og si så er det mange "nestorer" innen fiske, fluebinding og kultivering som ikke vil være på dette og liknende fora. Årsaken er selvfølgelig at enkelte kaster seg på med beskyldninger om bransjetilknytning etc. hver gang noen er konstruktive. En annen ting er at det rett og slett blant mange er liten interesse for diskusjonsforum generelt.

 

Dette er selvfølgelig et tap, men sånn er det når ressurspersoner som vet hva de snakker om blir sablet ned av de som IKKE har peiling. Hvis man så er ærlig nok å påpeker dette, så er man sponsa, rasshøl, macfrelst, kjøpt og betalt etc.

 

AKK så lite mange av forumets medlemmer vet egentlig. NEI, ut og fisk, jobb med kultivering etc. surr ikke bort tia på data. (Ment til meg selv også)

 

SORRY, off t......

 

Dog kan man lære mye på kort tid på et forum, for så å selv gjør seg sine egen erfaringer.......

 

Men tar poenget ditt.

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg fisket i Hemsila selv en uke og det var ikke litt så bra som jeg trodde det skulle være.

 

Halvstore slappe fisker som så vidt gjorde motstand, mens de store bevegde så vidt på seg og ville aldri opp å ta fluen.

 

Det endte til slutt med en del 1-2 kilo fisker på gjengen, men jeg selv var skuffet, trodde det skulle være bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisket i Hemsila selv en uke og det var ikke litt så bra som jeg trodde det skulle være.

 

Halvstore slappe fisker som så vidt gjorde motstand, mens de store bevegde så vidt på seg og ville aldri opp å ta fluen.

 

Det endte til slutt med en del 1-2 kilo fisker på gjengen, men jeg selv var skuffet, trodde det skulle være bedre.

Hmm Dette lukter det svidd av :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisket i Hemsila selv en uke og det var ikke litt så bra som jeg trodde det skulle være.

 

Halvstore slappe fisker som så vidt gjorde motstand, mens de store bevegde så vidt på seg og ville aldri opp å ta fluen.

 

Det endte til slutt med en del 1-2 kilo fisker på gjengen, men jeg selv var skuffet, trodde det skulle være bedre.

Hmm Dette lukter det svidd av :-\

 

He-he...veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...